آینده ریپل XRP و بررسی ارزش خرید [آذر 1400]

آینده ریپل XRP و بررسی ارزش خرید [آذر 1400]

دوشنبه 20 بهمن 1399
| 4371
:امتیاز دهید

ریپل چیست؟

ریپل XRP یک ارز دیجیتال است که توسط Ripple Inc، یک شرکت نوین پرداخت آنلاین ایجاد شده و مدیریت می شود. این شرکت همچنین شبکه پرداخت فرامرزی RippleNet را مدیریت می کند. ریپل فروش XRP را در سال 2012 آغاز کرد، اگرچه این شرکت در سال های اخیر توجه خود را به ارز دیجیتال و شبکه پرداخت مرزی خود معطوف کرده است. در این مقاله به بررسی ارزش خرید ریپل و آینده ریپل می پردازیم. با ما همراه باشید. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم به منظور شروع یک کسب و کارپرسود، با استعلام هزینه طراحی سایت صرافی از آرتاراکس آغاز کنید.
قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال

ریپل چگونه کار می کند؟

برخلاف بیت کوین یا اتریوم، ریپل به یک شبکه بلاک چین رمزنگاری شده بومی نیست. تا به این لحظه ریپل سابقه تغییر قالب XPR  در مدل کسب و کار خود را دارد. ابتدا آن را ارز دیجیتالی برای پرداخت های فرامرزی معرفی کردند که البته برای این کار شبکه های ارزان تر و سریعتری وجود داشت. در اواخر سال 2019، xCurrent ، xRapid و xVia به RippleNet تغییر نام دادند، یک شبکه پرداخت متمرکز برای انتقال سریع و بین مرزی موسسات مالی. مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده ، XRP بدون در نظر گرفتن مرزهای بین المللی می تواند از یک کیف پول دیجیتال به یک کیف پول دیگر ارسال شود. این پروژه هنگامی که در سال 2012 راه اندازی شد، Ripple XRP را به عنوان گزینه سریع تر و ارزان تری برای بیت کوین به بازار عرضه کرد. زیرا معاملات آن در چند ثانیه انجام می شود.  دلیل سرعت بالای XRP زیرساخت متمرکز آن است. این پروژه از گواهی اثبات کار، الگوریتم اجماعی که بیت کوین برای پردازش معاملات استفاده می کند، بهره نمی برد.

Ripple’s UNL چیست و XRP چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

کمیته ای از اعتبارسنجان با حفظ دفتر معامله هم مانند استخراج کنندگان و هم عملگرهای کامل گره برای XRP عمل می کنند. این اعتبارسنج ها هر 3-5 ثانیه به توافق می رسند که نسخه جدیدی از دفتر معاملات را با آخرین معاملات منتشر می کنند. در حالی که هرکسی می تواند کد را به عنوان یک اعتبارسنج XRP اجرا کند، آنها باید لیست گره های منحصر به فرد Ripple (UNL)، رجیستری از اعتبار سنج های معتبر را که توسط Ripple سرپرستی شده است، ایجاد کنند. در حال حاضر 35 اعتبار سنج XRP فعال وجود دارد که شش مورد توسط خود Ripple اداره می شود.  Ripple همچنین یک مجموعه نرم افزاری به نام RippleX برای توسعه دهندگان و مشاغل مبتنی بر XRP ارائه می دهد. این پلتفرم شامل ابزارها و برنامه هایی برای تعامل با XRP Ledger و PayID و Interledger، دو پروتکل مستقل از XRP است.

تفاوت RippleNet و XRP

RippleNet شبکه ای است که برای عملکرد خود نیازی به XRP ندارد. طبق اعلام وب سایت Ripple ، بانک ها از Santander تا PNC از "blockchain" متمرکز بر بانکداری RippleNet برای تسویه حساب های حواله و مبادله ارز استفاده کرده اند. این شرکت ادعا می کند که معاملات به ارزش نزدیک به نیم میلیارد میلیارد دلار را انجام داده و به 6 قاره خدمات ارائه می دهد. این سرویس بیش از 55 کشور و 120 جفت ارز را پشتیبانی می کند.
سرویس نقدینگی On-Demand RippleNet تنها ویژگی شبکه ای است که از XRP استفاده می کند و این سرویس در استرالیا، منطقه یورو، ایالات متحده، مکزیک و فیلیپین در دسترس است.

بیت کوین و ریپل 

برخلاف بیت کوین، سکه های XRP استخراج نمی شوند. ریپل هنگام راه اندازی شبکه، کل تأمین کالا را ضبط کرد و ریپل به طور متناوب بخش هایی از عرضه را از یک سپرده خارج می کند و در بازار آزاد می فروشد. در حال حاضر از مجموع 100،000،000،000 عرضه XRP ، بیش از 45 میلیارد مورد در گردش است. طراحی XRP تمرکز زدایی را فدای سرعت می کند. از آنجا که ریپل سازوکار اجماع اثبات کار بیت کوین را کنار گذاشت، مسلماً شبکه از امنیت کمتری برخوردار است، اما همچنین می تواند تراکنش ها را سریعتر از بیت کوین انجام دهد زیرا UNL اعتبارسنج ها بسیار متمرکز است، بنابراین آن ها می توانند در مورد اجماع توافق کرده و داده ها را به سرعت به اشتراک بگذارند.

مزایای ریپل چیست؟

XRP می تواند معاملات سریع تر را تسهیل کند. زیرا در روند معامله هیچ استخراجی وجود ندارد. به جای اینکه ماینرها در طول این فرآیند برای جوایز بلوکی رقابت کنند و معاملات را در دفتر ثبت کنند، اعتبارسنجان معاملات را بدون وعده پاداش تأیید می کنند. این اعتبارسنج ها توسط Ripple مورد تأیید و اعتماد قرار می گیرند. این اعتماد برای طراحی XRP برای جلوگیری از هزینه های مضاعف ضروری است (علاوه بر این، این مدل اعتماد بی شباهت به نحوه کارکرد کارت های اعتباری یا سایر شبکه های پرداخت دیجیتال نیست). در نهایت، تمرکز ریپل آن را نسبت به سایر بلاک چین های منبع باز مانند بیت کوین و اتریوم کمتر در برابر سانسور مقاوم و مجاز می کند. هر کسی می تواند گره Bitcoin را اجرا کرده و در اجماع شبکه مشارکت کند، اما تنها گره های UNL که توسط Ripple تأیید شده باشند می توانند در اجماع XRP مشارکت کنند. به همین ترتیب، اعتبارسنجان XRP، از نظر تئوری، می توانند برای سانسور معامله به راحتی درگیر شوند، در حالی که سیستم اثبات کار بیت کوین، در معاملات سانسور را برای ماینرها نشدنی می کند.
آینده ارز ریپل

تفاوت ریپل و بیت کوین

شاید تفاوت بین XRP و Bitcoin به بهترین وجه تفاوت بین یک شرکت و اقتصاد خلاصه شود. عرضه XRP توسط شرکتی با نرخ تعیین شده توسط مدیران آن صادر می شود و معاملات توسط کمیته ذینفعان از قبل تأیید شده انجام می شود. عرضه بیت کوین از طریق فرآیند استخراج با نرخ از پیش تعیین شده ریاضی صادر می شود و معاملات توسط صنعت معدن و صنعت غیرمتمرکز جهانی انجام می شود.

آینده ارز ریپل

قیمت هر دارایی بستگی به عوامل متعددی دارد. در نتیجه پیش بینی قیمت ریپل نیز نیازمند بررسی موارد تکنیکال و فاندامنتال آن است. با این وجود، در باره های زمانی بلندمدت بررسی بنیاد دارایی روش بهتری است. پایگاه اینترنتی DigitalCoinPrice.com به عنوان یکی از مراجع پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در خصوص آینده ریپل این طور پیش بینی کرده است

  • پایان ۲۰۲۲: ۲.۲ دلار
  • پایان ۲۰۲۵: ۶.۱ دلار
  • پایان ۲۰۲۶: ۸.۹ دلار
  • پایان ۲۰۲۸: ۱۱.۳ دلار

یکی دیگر از سایت‌هایی پیش بینی و آنالیز قیمت، به نام ولت اینوستور، قیمت ریپل را در سال 2022 رقمی معادل 2.9 دلار و در سالب 2026 رقمی برابر با 3.8 دلار در نظر گرفته است. 

طراحی سایت خرید و فروش ریپل

اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال هستید، ما به شما طراحی سایت صرافی را پیشنهاد می کنیم. به پشتوانه سال ها تجربه و برخورداری از نیروهای فنی و مهندسی متخصص، ما آمادگی کامل خود را برای اجرای پروژه های صراحی سایت ارز دیجیتال مدنظر شما اعلام می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید:
 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002