ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) ⭐ قیمت + آینده سرمایه گذاری

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) ⭐ قیمت + آینده سرمایه گذاری

یکشنبه 10 اسفند 1399
| 3329
:امتیاز دهید

پولکادات چیست؟

پولکادات یک ارز دیجیتال است که در سریع ترین زمان توانسته خود را به 10 رمز ارز برتر جهان برساند. علت رشد و توجه زیاد به این ارز به دلیل ایجاد انگیزه در کاربران برای راه اندازی بلاک چین شخصی سازی شده خود است. پولکادات یکی از چندین ارز دیجیتال است که هدف آن ایجاد یک بلاک چین رقابتی است. از دیگر نمونه های قابل توجه می توان به Ethereum (ETH)  ،Cosmos (ATOM) و EOSIO (EOS) اشاره کرد. Polkadot ارز دیجیتالی است که در سال 2020 راه اندازی شده و در دسته ارزهای جدید قرار دارد و از ویژگی های نوینی برخوردار است که برای هدف بلند پروازانه خود معرفی کرده است. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم اگر به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال علاقمند هستید، برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
طراحی بهترین صرافی ارز دیجیتال

بلاک چین پولکادات 

با این طراحی، تیم Polkadot ادعا می کند که معاملات را می توان با استفاده از تنها منابع محاسباتی مورد نیاز برای اجرای زنجیره اصلی، ایمن و دقیق نگه داشت. اگرچه کاربران این مزیت اضافی را دارند که می توانند پاراچین های بسیاری را برای استفاده های مختلف سفارشی کنند. دست اندرکاران پولکادات معتقدند که این طراحی به کاربرانشان امکان انجام معاملات بصورت خصوصی و کارآمدتر را می دهد و ایجاد بلاک چینی که اطلاعات کاربر را در شبکه عمومی فاش نمی کند، باعث می شود تعداد بیشتری تراکنش را پردازش کند.
پولکادات تقریباً 200 میلیون دلار از سرمایه گذاران را برای ارز دیجیتال DOT خود جمع کرده است.

پولکادات چگونه کار می کند؟

شبکه ارز دیجیتال Polkadot امکان ایجاد سه نوع بلاکچین را فراهم می کند:

1- The Relay Chain

اصلی ترین بلاک چین پولکادات است. این شبکه جایی است که معاملات در آن نهایی می شوند. برای دستیابی به سرعت بیشتر، زنجیره Relay افزودن معاملات جدید را از عمل اعتبار آن معاملات جدا می کند. این مدل طبق آزمایش 2020، به Polkadot اجازه می دهد تا بیش از 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. زنجیره رله Polkadot برای اینکه شبکه خود را با سیستم مطابق کند، از تغییراتی در گواهی اثبات سهام proof-of-stake (PoS) استفاده می کند که NPoS نامیده می شود. این سیستم به هر کسی توانایی استیک کردن ارز دیجیتال در یک قرارداد خاص را دارد، امکان انجام یک یا چند نقش زیر را فراهم می کند:
The Relay Chain
Validators : اعتبارسنجی داده ها در بلوک های parachain. آنها همچنین در اجماع شرکت کرده و در مورد تغییرات پیشنهادی شبکه رای گیری می کنند.
Nominators : با انتخاب اعتبار سنج های معتبر، زنجیره رله را ایمن کنید. 
Collectors : گره هایی که یک سابقه کامل برای هر parachain ذخیره می کند و داده های معاملات parachain را به صورت بلوکی برای افزودن به Relay Chain جمع می کند.
Fishermen : شبکه Polkadot را کنترل کرده و گزارش رفتار بد را به اعتبار سنج ها می دهید.

کاربرانی که این نقش ها را انجام می دهند مجاز به دریافت پاداش DOT هستند.

2- بلاکچین Parachains 

بلاکچین سفارشی است که برای تأیید صحت معاملات از منابع محاسباتی زنجیره رله استفاده می کند.

3- بلاک چین Bridges

پل ها به شبکه اجازه می دهند تا با بلاک چین های دیگر ارتباط برقرار کند. کار برای ساختن پل هایی با بلاک چین هایی مانند ایاس، اتریوم و بیت کوین در حال انجام است. این به شما امکان می دهد تا توکن ها بدون مبادله مرکزی معاوضه شوند.  
پولکادات ارز دیجیتال

مزایای شبکه پولکادات 

دلایل زیادی برای برتری پولکادات وجود دارد که این ارز دیجیتال را در کمترین زمان به 10 ارز برتر دیجیتال جهان رسانده است. با توجه به محدودیت بلاکچین های فعلی موضوعات اصلی ای که پولکادات ارائه می دهد، مقیاس گذاری، شخصی سازی، قابلیت همکاری، حاکمیت و قابلیت ارتقاء است. در قسمت مقیاس گذاری، Polkadot به عنوان یک شبکه چند زنجیره ای عمل می کند و به شما امکان می دهد انتقال را به طور موازی از طریق زنجیره های مختلف انجام دهید. این یکی از بزرگترین موانع موجود در ارتباط با فناوری بلاکچین را از بین می برد. پردازش موازی یک پیشرفت قابل توجه است و می تواند زمینه را برای پذیرش گسترده بلاکچین جهانی فراهم کند.
به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید؟ برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید!

سفارشی سازی شبکه

کسانی که به دنبال سفارشی سازی می گردند می توانند از برخی ویژگی های دیگر ارائه شده توسط پولکادات استفاده کنند. هر پروژه نیازهای فردی خود را دارد و Polkadot به هر زنجیره ای اجازه می دهد تا طراحی خود را برای آن ویژگی خاص بهینه کند. با کمک Substrate، توسعه دهندگان می توانند به طور کارآمد زنجیره های فردی خود را متناسب با نیازهای پروژه سازگار کنند. در قسمت قابلیت همکاری، اشتراک پروژه ها و برنامه ها به طور یکپارچه از داده ها عامل بزرگی است. این می تواند یک اکوسیستم مالی کاملاً جدید ایجاد کند. هر جامعه ای که با یک parachain خاص در ارتباط باشد قادر خواهد بود که شبکه خود را برحسب روشی که می خواهد اداره کند. جمع آوری بازخورد از جامعه می تواند بینش ارزشمندی را به وجود آورد که پروژه ها را با گذشت زمان تکامل می بخشد.

ویژگی های توکن DOT

مشابه دیگر ارزهای دیجیتال، پولکادات نیز ارز دیجیتال خود را دارد که DOT نامیده می شود. از این توکن برای پرداخت تراکنش‌های درون شبکه‌ای استفاده می‌شود. با توجه به امکانات و ارزشمند بودن پولکادات، قیمت ارز DOT نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

کاربردهای Dot

چندین مورد استفاده برای این توکن وجود دارد. اول از همه، این به دارندگان توکن حق اداره کل سیستم عامل Polkadot را اعطا می کند. این شامل تعیین هزینه های شبکه، رای گیری در مورد به روزرسانی های کلی شبکه و استقرار یا حذف parachains است. نکته قابل توجه در DOT  این است که اگر شما سکه خود را ذخیره کنید و از آن استفاده نکنید، ممکن است آن را از دست بدهید. استفاده بعدی از DOT برای اتصال است. این مورد زمانی ضروری است که parachains جدید به اکوسیستم Polkadot اضافه شوند. در طی یک دوره اتصال، DOT پیوندی قفل می شود. پس از پایان مدت زمان پیوند و حذف parachain از اکوسیستم، آزاد می شود.
کاربردهای پولکادات

اتریوم در برابر پولکادات

در واقع، Polkadot و به روزرسانی آینده اتریوم، معروف به Ethereum 2.0، شباهت های زیادی در طراحی و عملکرد دارند. هر دو شبکه از یک بلاکچین اصلی استفاده می کنند که در آن تراکنش ها نهایی می شوند و امکان ایجاد بسیاری از بلاکچین های کوچک را فراهم می کنند که از منابع آن استفاده می کنند. هر دو فناوری همچنین از استیکینگ به جای استخراج به عنوان ابزاری برای همگام سازی شبکه استفاده می کنند.  تحقیقات در مورد چگونگی تراکنش های بین شبکه ها در حال انجام است.
تفاوت_اترویم_و_پولکادات
به عنوان مثال Parity، فناوری را برای کاربرانی طراحی کرده است که ممکن است بخواهند برنامه هایی را با استفاده از کد اتریوم استفاده کنند. اما این برنامه در Polkadot اجرا شود. سرانجام، توسعه دهندگان می توانند از چارچوب توسعه Polkadot برای شبیه سازی و کپی از بلاکچین Ethereum استفاده کنند که می تواند در طراحی های بلاکچین سفارشی خود استفاده شود.

سرمایه گذاری روی پولکادات

روی کاغذ، موارد بسیاری وجود دارد که می تواند پولکادات را برای توسعه دهندگان جذاب کند. این یک اکوسیستم است که می تواند از کدگذاران منفرد و همچنین مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ پذیرایی کند. توانایی استفاده از بلاک چین های متناسب با نیازهای خاص و ارتقا آنها بدون دردسر، یک مفهوم جدید است که می تواند برای کل فضای ارزهای دیجیتال ارزشمند باشد. در نتیجه سرمایه گذاری روی Dot می تواند به شما سود خوبی برساند. تا آنجا که به DOT مربوط می شود، سازندگان Polkadot ادعا کرده اند که این توکنی نیست که برای ذخیره و سود دهی طراحی شده باشد. اگرچه در مبادلات ارزش پولی دارد، اما در درجه اول برای اهداف مشخص شده در کارکرد شبکه پوکادات طراحی شده است.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال 

اگر شما هم با خواندن این مقاله، علاقمند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده اید، پیشنهاد ما به شما به جای استخراج ارز دیجیتال، راه آسان تری است. شما می توانید با سفارش راه اندازی سایت صرافی به آرتاراکس، کسب درآمد عالی را تجربه کنید. گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس، می توانید از صفحه نمونه کارهای ما از منوی اصلی سایت، بازدید فرمایید. برای ارتباط با کارشناسان ما، کد زیر را اسکن نموده یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

تماس آرتاراکس

 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002