ارز دیجیتال ایاس (EOS) چیست؟

ارز دیجیتال ایاس (EOS) چیست؟

سه شنبه 17 فروردین 1400
| 4699
:امتیاز دهید


هدف EOS ساخت یک بلاک چین غیرمتمرکز است که بتواند تراکنش های سریع و رایگان را پردازش کند. همچنین اجازه می دهد قراردادهای هوشمند در بالای آن ساخته شود، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد dApps را منتشر کنند. نه تنها این، بلکه EOS می خواهد یک پلتفرم ایجاد کند که مانند یک سیستم عامل کار کند، که استفاده از آن را واقعاً آسان می کند! اگر چیزی غیرمتمرکز باشد، به این معنی است که هیچ شخص یا نهادی بر آن کنترل ندارد. هدف دیگر EOS این است که بتواند میلیون ها تراکنش را در ثانیه پردازش کند. این می تواند یک مشکل بزرگ را حل کند، زیرا سایر بلاکچین ها می توانند قراردادهای هوشمند را تشخیص دهند، هیچ یک از آنها نمی توانند به این سرعت عمل کنند! به عنوان مثال، اگرچه Ethereum محبوب ترین بلاکچین قرارداد هوشمند است، اما فقط می تواند 15 معامله در ثانیه را مدیریت کند! قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم برای دریافت بهترین هزینه طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

راه حل دیگری که EOS به دنبال حل آن است، مسئله قابلیت استفاده است. به عنوان مثال، هم Steem و هم BitShares می توانند در هر ثانیه حدود 100000 تراکنش را پردازش کنند و از فناوری قرارداد هوشمند استفاده کنند. با این حال، درج توابع اساسی مانند بازیابی حساب و برنامه ریزی کار برای توسعه دهندگان واقعاً دشوار است.

با استفاده از پروتکل سیستم عامل، EOS تمام این توابع اصلی را در درون خود خواهد داشت، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بهترین کار را انجام دهند.
اگر می خواهید EOS بخرید، همیشه باید صرافی های قابل اعتماد ارز دیجیتال مانند Coinbase را انتخاب کنید.
 

EOS چگونه متفاوت است؟

با افزایش اندازه اکوسیستم dApps هر روز در یک شبکه بلاکچین خاص، اغلب به دلیل محدود بودن منابع موجود در شبکه رنج می برد. اینها شامل مشکلاتی از قبیل محدود شدن شبکه توسط تعداد زیادی از معاملات نادرست و درخواست های مشابه، برنامه های اسپم، سرعت کم اجرای و قدرت محاسباتی محدود موجود در شبکه است.

EOS.IO با ارائه مقیاس پذیری، انعطاف پذیری و قابلیت استفاده بیشتر از طریق مکانیسم منحصر به فرد خود، سعی در رفع این مشکلات دارد.

ادعا می کند که می تواند از طریق استفاده از اجرای موازی و روش ارتباط ناهمزمان در سراسر شبکه، از هزاران برنامه dApp در مقیاس تجاری پشتیبانی کند بدون اینکه نود عملکرد را وارد کند. با جداسازی ماژولهای مختلفی که در کار dApps نقش دارند، کارایی بیشتر افزایش می یابد. به عنوان مثال، فرآیند احراز هویت به طور جداگانه انجام می شود تا فرآیند اجرا.

EOS.IO از طریق ویژگی های مختلف در توسعه و نگهداری dApps انعطاف پذیری ارائه می دهد. ساختار مالکیت آن باعث استفاده رایگان توسط کاربر می شود و هزینه های تراکنش را از بین می برد زیرا به توسعه دهندگان اجازه داده می شود از منابع متناسب با سهام خود به جای مدل استاندارد پرداخت به ازای هر معامله استفاده کنند. این امر همچنین پیش بینی هزینه میزبانی را برای توسعه دهندگان برنامه آسان می کند و به آنها امکان می دهد تا استراتژی های موثر درآمدزایی ایجاد کنند.

EOS.IO از مفهوم مجوز اثبات سهام و مفهوم مجوزهای مبتنی بر نقش استفاده می کند، که به شما امکان انعطاف پذیری برای تصمیم گیری فوری در سطح بالا، مانند بازگرداندن، انجماد و رفع اشکال برنامه های خراب را از طریق توافق اکثریت میان ذینفعان تعیین شده می دهد.
 

EOS چگونه کار خواهد کرد؟

از EOS (مانند بسیاری دیگر از زنجیره های قرارداد هوشمند) اغلب به عنوان "قاتل Ethereum" یاد می شود. معنی این کار این است که می تواند همه کارهایی را که Ethereum می تواند انجام دهد و حتی بیشتر! بنابراین ، فکر کردم خوب است که این دو را مقایسه کنم …

مقیاس پذیری یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام تجزیه و تحلیل پتانسیل بلاکچین مورد توجه قرار گیرد.
Ethereum هنوز فقط قادر به پردازش حدود 15 معامله در هر ثانیه است که برای دستیابی به پذیرش جهانی بسیار کم است. EOS امیدوار است که این تعداد را به بیش از یک میلیون نفر برساند!

اما چگونه؟

خوب، دلیل اینکه اتریوم قادر به پردازش بسیاری از تراکنش ها نیست، به دلیل نحوه مدیریت داده است - هر بلوک فقط می تواند مقدار مشخصی از اطلاعات را ذخیره کند. برای درک این موضوع، به یک ظرف حمل و نقل خالی فکر کنید که فقط 1000 جعبه را می تواند ذخیره کند. به دلیل اندازه آن، بیش از حداکثر ظرفیت خود نمی تواند ذخیره کند!

هر کانتینر (یا بلاک) نه تنها می تواند 15 معامله را انجام دهد، بلکه مدتی طول می کشد تا به مقصد برسد!
فناوری پشتیبان این فرایند داده ها Proof-of-Work (PoW) نامیده می شود که کاملاً آهسته، گران و بد برای محیط زیست شناخته شده است!
توجه: اثبات کار نوعی مدل اجماع است. مدل های اجماع بهتری در اینجا وجود دارد، مانند Proof-of-Stake و Delegated-Pro-of-Stake، که توسط EOS استفاده می شود!
تیم Ethereum برای حل این مسئله چیزهای مختلفی را امتحان می کند - مانند معاملات خرد یا خارج از زنجیره. با این حال، آنها هنوز در حال اجرای یک راه حل نیستند!
همانطور که گفته شد، بلاکچین EOS به جای استفاده از PoW مانند Ethereum، از یک مدل اجماع جدید به نام Delegated-Proof-of-Stake (DPoS) استفاده خواهد کرد. این می تواند مشکلات فعلی را که Ethereum سعی در حل آنها دارد برطرف کند!

تلاش برای توضیح DPoS اگر دانش قبلی در مورد فناوری بلاکچین نداشته باشید، می تواند کار دشواری باشد. اما نگران نباشید، این بدان معنا نیست که شما باید از دست بدهید! در اینجا DPoS به ساده ترین روش ممکن توضیح داده شده است:

یک مقاله مفید دیگر بخوانید: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 


تصور کنید که برای تأیید هر معامله در بلاکچین به 200 نفر نیاز است. این افراد "شاهدان" نامیده می شوند
همانطور که بلاکچین غیر متمرکز است، سرمایه گذاران EOS (به جای یک حزب مرکزی) به کسانی رای می دهند که فکر می کنند باید شاهد باشند!
با این حال، قدرت رای شما بر اساس تعداد سکه های EOS است. این "سهام" نامیده می شود. هرچه سکه بیشتری سهام خود داشته باشید، قدرت رای شما بیشتر است.
وظیفه همه 200 شاهد امنیت شبکه است. آنها برای این کار حقوق می گیرند.

یک مقاله مفید و جذاب دیگر بخوانید: متاورس چیست و چرا اهمیت دارد؟


بسیاری از شاهدان پشتیبان در دسترس هستند که منتظر می مانند تا نوبت خود برای کمک به امنیت بلاکچین کمک کنند تا آنها نیز بتوانند درآمد کسب کنند.
اگر شاهد در حال انجام درست وظیفه نیست، یا آنطور که باید امنیت شبکه را تأمین نمی کنند، می توان به آنها رای داد تا از شبکه اخراج شوند. که به شاهدان پشتیبان فرصتی می دهد.
اساساً، این یک سیستم کارآمدتر ایجاد می کند، امکان معاملات ارزان، سریع و سازگار با محیط زیست را فراهم می کند. در واقع پردازش هر معامله فقط 3 ثانیه طول می کشد!
اما Ethereum به هر رایانه (گره) جداگانه ای که به شبکه متصل است نیاز دارد تا قبل از تأیید معامله به توافق برسد. به همین دلیل ممکن است مدتی طول بکشد تا به مقصد برسد.
توجه: یک گره (یا کامپیوتر) به فعالیت شبکه بلاکچین کمک می کند. هر کسی می تواند با کمک قدرت محاسباتی خود و اتصال به شبکه به یک گره تبدیل شود!

یکی دیگر از مزایای خوب بلاکچین EOS این است که امکان مسدود کردن معاملات وجود دارد! اما چرا این مهم است؟

خوب، آیا تاکنون نام هک معروف DAO را شنیده اید؟ در واقع، کسی در سال 2016 سکه های Ethereum به ارزش 50 میلیون دلار به سرقت برد، که به این معنی بود که بلاکچین باید fork بزند. اگر زنجیره بلوک Ethereum مانند EOS دارای فناوری DPoS باشد، می توان جلوی حمله را گرفت.
توجه: fork زمانی است که بلاکچین جدید از کد اصلی زنجیره بلوک قدیمی استفاده می کند اما برای بهبود آن تغییراتی ایجاد می کند.
 

اقتصاد مبتنی بر تورم دموکراتیک EOS

تنظیمات EOS هیچ مفهوم استخراج ندارد. در عوض، فقط تولیدکنندگان بلوک وجود دارند که تعداد بلوک مورد نیاز را تولید می کنند و با ایجاد توکن های EOS جدید برای هر بلوک جدید، پاداش می گیرند. تولیدکنندگان بلوک انعطاف پذیری دارند که رقم مطلوبی را برای دستمزد پیش بینی شده خود منتشر کنند و تعداد توکن هایی که ایجاد می شوند براساس میانگین ارزش پرداخت پیش بینی شده توسط همه تولیدکنندگان بلوک محاسبه می شود.
از آنجا که بدیهی است تولیدکنندگان بلوک خواستار پرداخت بیشتر هستند، این ویژگی به راحتی قابل استفاده نیست. برای مهار این مسئله، سازوکاری برای محدود کردن جوایز تولیدکننده وجود دارد که کل افزایش سالانه در عرضه توکن از 5٪ فراتر نمی رود. دارندگان توکن، که رأی دهنده چنین مواردی هستند، صلاحیت رأی دادن به تولیدکنندگان بلوکی را دارند که تقاضای تورم بیشتری را دارند، درصورت ضرورت
این مکانیسم مکمل ذخیره سازی EOS عمل می کند، زیرا همه دارندگان توکن هزینه ذخیره سازی پرونده ها را در شبکه EOS از طریق بخشی از تورم سالانه پرداخت می کنند. تا زمانی که آنها پرونده ای را در شبکه ذخیره می کنند، توکن های EOS آنها بالا نگه داشته می شود و با نرخ تورم ارزش خود را از دست می دهند.

هرچه فضای ذخیره سازی بیشتر مورد نیاز باشد، بلوک های بیشتری از سازندگان بلوک درخواست می شود که می توانند ارزش بیشتری برای کار خود از طریق تورم حقوق بالاتر که می تواند توسط دارندگان رمز تأیید شود، درخواست کنند. در صورت کاهش تقاضای ذخیره سازی، تورم کمتر خواهد شد، در نتیجه منجر به تخریب کمتری در از دست دادن ارزش توکن های EOS می شود.
 

توزیع توکن یک ساله

EOS با یک دوره ICO طولانی یک رویکرد جدید را در پیش گرفت. مطابق EOSCollective.org، توزیع ارز دیجیتال EOS به شرح زیر انجام شده است با هدف گسترش توکن ها در کل اکوسیستم با قیمت های واقعی بازار بدون دادن مزیت بی مورد به تعداد محدودی در یک دوره کوتاه ICO:
در ابتدا 200 میلیون (20٪) توکن در طی یک دوره پنج روزه از 26 ژوئن 2016 تا 1 ژوئیه 2017 توزیع شد.
700 میلیون (70٪) توکن در حال حاضر به طور مداوم 2 میلیون در روز و به مدت 350 روز توزیع می شود.
100 میلیون نفر (10٪) برای محافظت از بلوک در نظر گرفته شده اند تا مشوق خود را مطابق با جامعه EOS نگه دارند. توکن های Block.one در یک دوره 10 ساله با 10 میلیون نشانه در سال جلب می شود.
نشانه های EOS را می توان در چندین کیف پول که شامل کیف پول Ethereum ، MyEtherWallet و MetaMask است نگهداری کرد و در صرافی ارز دیجیتال مانند Bitfinex و YoBit قابل معامله بود.
 

چگونه می توان از EOS سواستفاده کرد؟

یکی از منحصر به فردترین ویژگی های ارز دیجیتال این است که به افراد امکان ارسال و دریافت معاملات ناشناس را می دهد. این درست مثل پرداخت پول نقد در دنیای واقعی است. انتظار ندارید وقتی سوار اتوبوس شدید یا هزینه یک نان را پرداخت کردید، شناسنامه خود را نشان دهید؟

با این حال، این همچنین بدان معنی است که برخی از افراد می توانند از ارزهای دیجیتال برای ارتکاب جرم به صورت ناشناس استفاده کنند. جرایمی که شامل خرید و فروش مواد مخدر، اسلحه و کارت های اعتباری مسروقه غیرقانونی است (به ذکر چند مورد). بیت کوین همچنین یکبار برای پرداخت هزینه ترورهای شخصی نیز استفاده می شد.
EOS خود را از این ویژگی ناشناس خارج نمی کند.

همچنین، بیشتر پایگاه داده های بلاکچین (مانند Ethereum) عمومی هستند. این بدان معنی است که هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند تمام معاملات انجام شده در یک بلاکچین را مشاهده کند و همچنین مانده حساب همه کیف پول ها را مشاهده کند.

با این حال، به گفته بنیانگذار EOS Daniel Larimer، پنهان کردن آدرس فرستنده یا گیرنده امکان پذیر نیست، پنهان کردن موجودی کل کیف پول کاربر امکان پذیر است.
این می تواند به طور بالقوه کسانی را که امیدوار به ارتکاب جرایم فرار از پرداخت مالیات هستند مورد توجه قرار دهد زیرا به شخص اجازه می دهد ثروت خود را به همان روشی که یک شرکت ناشناس انجام می دهد پنهان کند. با این حال، مزیت این امر این است که امنیت بیشتری را برای دارندگان ارزهای دیجیتال اضافه می کند.
نکته مهمی که باید بخاطر بسپاریم این است که همه فناوری ها قابلیت سواستفاده را دارند، اما فقط یک اقلیت کوچک است که سعی در انجام آن دارد.
آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی ارزهای دیجیتال آماده همکاری با شماست. برای دریافت استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.


 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002