تفاوت واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در چیست ؟

تفاوت واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در چیست ؟

چهارشنبه 9 آبان 1397
| 5831
:امتیاز دهید

تکنولوژی های “واقعیت افزوده” (Argumented Reality) و “واقعیت مجازی” (Virtual Reality) دو تکنولوژی نوظهور هستند که در سالهای اخیر با پیشرفت هایی که داشته اند مسیر حرکت دنیا را تغییر داده اند. این تکنولوژی ها به قدری پیشرفت کرده اند که در آینده ای نزدیک بسیاری از وسایلی که اکنون می شناسیم را از زندگیمان حذف خواهند نمود. واقعیت افزوده تکنولوژی است که در آن شما یک شیء دو بُعدی یا سه بُعدی را به محیطی که در آن دارید اضافه می نمایید. این کار توسط اپلیکیشن واقعیت مجازی صورت می گیرد. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
طراح سایت ارزهای دیجیتال

اپلیکیشن واقعیت مجازی چیست؟

این اپلیکیشن ها مانند برنامه های موبایل بر روی موبایل یا تبلت شما نصب می شوند و با استفاده از دوربین گوشی یا تبلت تان ویدئویی زنده از محیط را نشان می دهند، نکته جالب اینجاست که این اپلیکیشن ها قابلیت این را دارند که به ویدئوی زنده ای که در روی گوشی یا تبلت خود می بینید یک جسم دو بعدی یا سه بعدی را اضافه نمایند. بعنوان مثال تصور کنید گوشی خود را به سمت میز خود گرفته اید و یک دایناسور روی میزتان ظاهر می گردد. امروزه در کشورهای دیگر شرکت ها از این تکنولوژی در بازی سازی و تبلیغات استفاده های بسیاری می کنند. از مهم ترین کاربردهای واقعیت افزوده، مفهوم متاورس است که اخیراً بر سر زبان ها افتاده است. 

تاثیر واقعیت افزوده در جذب مشتری

با استفاده از تکنولوژی می توانید محصولات خود را بصورتی جدید و جذاب ارائه نمایید. امروزه دیگر مشتری ها حوصله گشتن در خیابان ها و بازدید از مغازه ها را ندارند. بالاخص مشتریانی که در شهرهای دیگر هستند نیاز دارند محصولات مورد نیاز خود را ابتدا بررسی نمایند و بعد خرید کنند. به عنوان مثال خانم ها که حساسیت زیادی در خرید وسایل منزل دارند. آیا این زودپز به دیزاین آشپزخانه ام می خورد؟ حال فکر کنید اپلیکیشنی دارید که مانند تصویر فوق، مشتریان شما می توانند زودپز یا هر یک از محصولات شما را در خانه خود بصورت سه بُعدی مشاهده نمایند و حتی مدل یا رنگ های مختلف را بررسی کنند. در نهایت مدل و رنگ مورد نظر خود را از طریق همان اپلیکیشن سفارش داده و هزینه آن را آنلاین پرداخت نمایند.
 

در همین رابطه بخوانید:بهترین ارزهای دیجیتال متاورسی  و روش خرید

محصولات خود را متفاوت ارائه دهید

به عنوان نمونه ای از استفاده از واقعیت مجازی در تبلیغات، تصور کنید در گوشه خانه تان یک دست مبل راحتی ظاهر می شود و می توانید رنگ، پارچه و حتی نوع مبل را از طریق منوهایی که در اپلیکیش وجود دارد. مشتریان شما به راحتی می توانند مبل مورد نظر خود را در گوشه منزل خود ببینند و رنگی که با پرده خانه شان هماهنگی دارد را سفارش دهند. امروزه هر کس محصولات خود را به روشی متفاوت و جدید ارائه نماید برنده بازار است.

سایر کاربردهای واقعیت مجازی

از کاربردهای دیگر این تکنولوژی نوظهور و جذاب می توان به ساخت انواع گجت های پوشیدنی، کارت های ویزیت، لباس چهار بعدی و انواع لوازم شخصی مثل ماگ و لیوان چهار بعدی اشاره نمود. این یک فناوری رو به پیشرفت است که همراه با گسترش نفوذ تلفن های همراه در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خودش است.

سفارش طراحی سایت صرافی

اگر به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، با سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال به آرتاراکس شروع کنید. تلفن مشاوره رایگان با کارشناسان ما را در پایین سایت مشاهده نمایید.



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002