صفر تا صد وی چین Vechain + پیش بینی قیمت

صفر تا صد وی چین Vechain + پیش بینی قیمت

سه شنبه 31 فروردین 1400
| 3846
:امتیاز دهید

همه چیز درباره ارز دیجیتال وی چین و کاربردهای آن

وی چین یکی از ارزهای دیجیتال مهم و کاربردی حال حاضر بازار است. در اصل بلاک چین VeChain برای بهبود بخشیدن مدیریت فرآیندها و پروژه های تجاری و زنجیره های تامین طراحی شده است. ویچین مانند یک اکوسیستم تجاری عمل می کند. همانگونه که می دانیم بلاک چین قابلیت های بسیار زیادی دارد. یکی از ویژگی ها و قابلیت های آن، ساده سازی مدیریت و کنترل می باشد. این کار با استفاده از فناوری دفتر توزیع شده (Distributed Ledger) انجام می شود. شبکه VeChain از این ویژگی ها استفاده می کند. شبکه ارز دیجیتال ویچین دو توکن مجزا دارد. VET و VTHO توکن های این شبکه می باشند. VET برای انتقال ارزش در شبکه بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرد. VTHO برای تامین معاملات قرارداد های هوشمند این شبکه استفاده می شود. در این مقاله به معرفی کامل رمز ارز دیجیتالی VeChain و کاربردهای آن می پردازیم. همچنین اگر قصد طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.

طراحی صرافی آنلاین

وی چین چیست؟

ارز وی چین بلاک چین اختصاصی خود را دارد. این شبکه بلوکی در ابتدا برای کنترل و مدیریت یک شرکت زنجیره تامین ایجاد شد. اما در مدت زمان کوتاهی به یک نرم افزار غیر متمرکز (DApp) بر بستر بلاک چین تبدیل شد. به طور خلاصه هدف اصلی VeChain ایجاد شفافیت برای مشتریان و کنترل دقیق از زمان تولید محصول تا رسیدن کالا به مشتری است. مطمئنا این بستر می تواند نقش مهمی در تضمین کیفیت یک محصول داشته باشد. در سال 2018 نام وی چین به وی چین تور (VeChain Thor) تغییر کرد. این تغییر هنگامی اتفاق افتاد که این ارز، شبکه بلاک چین اختصاصی خود را ایجاد کرد.

در همین رابطه بخوانید: معرفی 8 ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری 

شبکه بلاک چین وی چین (VeChain Blockchain)

در ابتدا وی چین در شبکه اتریوم با توکن VEN فعالیت می کرد. سپس شبکه بلاک چین وی به صورت مستقل ایجاد گردید. بلاک چین Vechainthore دو توکن با نام های VET و VECHAIN را دارد. انجام تمامی معاملات و تراکنش ها در این شبکه با استفاده از توکن VET  می باشد. با زبانی ساده تر هزینه قراردادهای هوشمند یا سرمایه، از طریق این توکن انتقال پیدا می کنند. کاربران این شبکه می توانند از توکن VET برای سرمایه گذاری نیز استفاده کنند. اگر کسی توکن VET داشته باشد، توکن VTHO را هم دریافت می کند. می توانید از توکن VTHO برای قراردادهای هوشمند و اجرای برنامه در این شبکه استفاده کنید.

وی چین vechain

تفاوت توکن های VET و VTHO

توکن VET برای استفاده در بازارهای ارز دیجیتال است. یعنی اگر شما قصد سرمایه گذاری روی این ارز را دارید باید توکن VET را تهیه کنید. اما VTHO مخصوص توسعه دهندگان شبکه وی چین می باشد. اگر توسعه دهندگان بخواهند تراکنشی در برنامه غیر متمرکز خود (Dapp) انجام دهند، هزینه و کارمزد آن را از طریق VTHO پرداخت می کنند.

آیا می دانید طراحی سایت ارز دیجیتال یک راه عالی برای کسب در آمد است؟ برای این کار با آرتاراکس تماس بگیرید!

تاریخچه ارز دیجیتال وی چین VeChain

وی چین در واقع زیر مجموعه ای از شرکت معروف بیت سی (BitSE) می باشد که در زمینه بلاک چین به عنوان سرویس یا (Blockchain as a Servis) فعالیت می کنند. این فعالیت را با نام اختصاری (BaaS) نیز می شناسند. این شرکت با صنعت  و دولت چین ارتباط دارد. این ارتباط با گسترش بازار ارزهای دیجیتالی و تکنولوژی، در حال تقویت و بزرگ شدن می باشد. سانی لو Sunny Lu مدیر ارشد تیم پروژه وی چین است. کار و وظیفه سانی در ابتدا راه اندازی پروژه های آی تی (IT) و سیستم های اطلاعاتی بود. در سال 2016 پلتفرم اختصاصی وی چین راه اندازی شد. این بلاک چین جزو قدیمی ترین سیستم عامل های اختصاصی زنجیره تامین و کنترل در بازار است. بنیاد وی چین یا (Vechain Foundation) در شهر سنگاپور تاسیس شده است و کار اصلی آن نظارت بر توسعه، مدیریت، پیشرفت و گسترش اکوسیستم وی چین می باشد. شرکت اصلی و والد VeChain از توف سارلند (TUV Saarland) مجوزی پنج ستاره دارد. 

در واقع شرکت وی چین اولین شرکتی است که در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر بلاک چین مجوز 5 ستاره را دریافت کرده است.

نحوه کار VeChain

در ابتدا وی چین از قابلیت های بلاک چین استفاده کرد. تراشه های پیگیری یا چیپ (Chip) هوشمند این شرکت می توانست با دستگاه های مهم و معروفی مانند ان اف سی (NFC)، کدهای کیو آر (QR) و ار اف آی دی (RFID) ارتباط برقرار کند و یکپارچه شود. شبکه بلاک چین وی چین تور (VeChainthore) بر پایه بلاک چین اتریوم ایجاد گردیده و گسترش پیدا کرده است. این شبکه برای برخی بلاک های (Blocks) فنی خود از اترویوم وام گرفته است. از جمله آنها مدل حسابداری، توازن بلاک چین، ماشین مجازی اتریوم (EVM)، کد گذاری مجدد آر ال پی (RLP) و... زمان ایجاد بلاک جدید در وی چن 10 ثانیه می باشد. این شبکه می تواند با الگوریتم توافق جمعی پی او ای (POA) حدود 10000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. در ابتدای فعالیت این شبکه تعداد تراکنش های پردازش شده در ثانیه، 50 واحد بود. هدف و ویژگی اصلی VET یکپارچه سازی گسترده و استفاده از تکنولوژی بلاک چین در کسب و کار می باشد.

این شرکت به دنبال عناصری است که استفاده واقعی از تکنولوژی های کسب و کار را آسان تر کند و آنها را گسترش دهد.

پیش بینی قیمت ویچین

کاربردهای شبکه بلاک چین VeChainthore

استفاده از شبکه وی چین بسیار گسترده و زیاد است. همچنین کاربرد این شبکه در حال گسترش می باشد. در ادامه به معرفی چند کاربرد این شبکه می پردازیم.

یک آموزش کاربردی در همین رابطه ببینید: آموزش طراحی صرافی ارز دیجیتال در وردپرس در 20 دقیقه

  • ایمنی غذا:

تمام سیستم ها و دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا (IOT) که توسط وی چین پشتیبانی می شوند، در تمام مراحل زنجیره تامین کاربرد دارند. از جمله تهیه محصولات، حمل و نقل و انبارها و...با استفاده از وی چین و راه حل های آن، می توان داده های زیست محیطی (Environmental data) دستگاه های VeChain که مربوط به مکان های جغرافیای مختلف و خاص می باشند را روی وی چین ثور بارگذاری و ذخیره کرد. این کار برای پیشگیری از دستکاری اطلاعات می باشد. شرکت های غذایی مهمی مانند شنژن یوهونگتای (Shenzhen Yuhongtai) از این روش استفاده می کنند.

  • مقابله با جعل:

امروزه یکی از مشکلات بازارهای فروش خصوصا بازار لوازم لوکس، تولید و عرضه کالاهای تقلبی می باشد. وی چین ثور برای پیشگیری از این کار راه حل هایی را ارائه کرد و آنها را عملی کرد. یکی از این راه ها استفاده از تراشه های کد گذاری شده برای ثبت و رهگیری اطلاعات کالا می باشد. اطلاعاتی مانند وضعیت نگهداری، انبارداری، فروش مجدد و... می توانند در بلاک چین ثور ثبت شود. انجام این کار می تواند تضمینی بر اصل بودن کالاها باشد. با تضمین اصل بودن کالا ارزش آن می تواند در بالاترین حد حفظ شود. شرکت های واردات و صادراتی مانند شانگهای وگاکیا رهگیری محصولات خود را با این تکنولوژی انجام می دهد. همچنین شرکت رنو (Renault) رهگیری قطعات خودروهای لوکس خود را با استفاده از Vechainthore انجام می دهد.

هنوز کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی نکرده اید؟ برای طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.

  1. ثبت سوابق پزشکی

ثبت سوابق پزشکی معمولا در سیستم های سنتی انجام می شود. با اینکه امروزه این اطلاعات در سیستم های کامپیوتری نیز ثبت می شوند، اما هنوز استفاده از اطلاعات به صورت کاغذی و دستی نیز بسیار زیاد است. اطلاعات پزشکی هر فرد بسیار مهم است و گاهی می تواند با جان فرد ارتباط مستقیم داشته باشد. به جای ثبت دستی و سنتی که امکان از بین رفتن یا گم شدن این اطلاعات را دارند، می توان این داده ها را روی بلاک چین ذخیره کرد.

این اطلاعات می توانند در هر زمان قابل دسترسی باشند. حتی می توان برای افرادی خاص دسترسی به اطلاعات پزشکی را ایجاد کرد. بیمارستان های مدیترانه ای و آرتائیوی قبرس با استفاده از اپلیکیشن (E-HCert) از این فناوری استفاده می کنند. این اپلیکیشن روی بلاک چین وی چین ثور قرار دارد.

  1. رهگیری انتشار گاز CO2

رهگیری میزان انتشار گازهای مضر مانند دی اکسید کربن، به کمک فعالان محیط زیست در طرح های حفاظتی می آید. فرض کنید لوازم خانگی، خودرو ها، دستگاه های هوشمند و... مجهز به این سیستم باشند. میزان انتشار گازها مضر مانند CO2 بررسی و ثبت شود. هر مشترکی که گاز مضر کمتر ایجاد کند از اعتبارات و امتیازات خاصی بهره مند شود. شرکت چینی BYD، تولید کننده خودروهای الکترونیکی از این تکنولوژی استفاده می کند.

کاربردهای بلاک چین وی چین

کیف پول های مناسب توکن VET

این توکن کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی خود را دارد. کیف پول نرم افزاری Vechainthore می تواند به روی سیستم های اندروید یا IOS نصب شود و توکن های VET و VTHO را در آن ذخیره شوند. والت دسکتاپ وی چین سینک (VeChain Sync) نیز می تواند روی ویندوز نصب شود و مورد استفاده قرار بگیرد. کیف پول های دیگری مانند تراست والت (Trust Wallet)، کوبو والت (Cobo Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، مای سیف والت (MySafeWallet) و... نیز از این توکن پشتیبانی می کنند.

برای اتصال به پنکیک سواپ مشکل دارید؟ این آموزش را ببینید: آموزش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

قیمت وی چین VET

پروژه وی چین مدت زمان کمی است که فعالیت خود را انجام می دهد. VeChain در سال 2018 وارد بازار شد، در سال های 2018 و 2019 توسعه و گسترش پیدا کرد و در نهایت در سال های 2020 و 2021 نتایج بسیار عالی را کسب کرد. در ابتدای کار قیمت این توکن حدود 0.02 دلار بود. سپس نوسان شدیدی پیدا کرد و تا رقم 0.006 افت قیمت را تجربه کرد. در سال 2020 به رقم 0.019 رسید. پیشبینی های انجام شده برای این ارز دیجیتال این است که ارزش آن تا سال 2028 به رقم 1.1 دلار برسد.  قیمت کنونی این ارز رقم 0.2 دلار می باشد.


طراحی انواع سایت ارز دیجیتال با بهترین کیفیت و قیمت
 

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی صرافی ارزهای دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت پرفکت مانی ، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کار طراحی صرافی آنلاین را در این قسمت مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس جهت استعلام قیمت طراحی سایت صرافی کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

شماره تلفن طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002