هارد فورک لندن و آپدیت شبکه اتریوم + بررسی همه تاثیرات

هارد فورک لندن و آپدیت شبکه اتریوم + بررسی همه تاثیرات

یکشنبه 17 مرداد 1400
| 4929
:امتیاز دهید

هارد فورک اتریوم

از تاریخ 5 آگوست 2021 (3 تیر 1400) آپدیت شبکه اتریوم به صورت آزمایشی آغاز شده است. این دوره آزمایشی قرار است 1 سال طول بکشد تا به هارد فورک اصلی شبکه اتریوم برسد. آپدیت اصلی این شبکه، هارد فورک لندن (London Hard Fork) نام دارد که از تاریخ 5 آگوست 2022 اجرا می شود. اتریوم یکی از مهم ترین شبکه های بلاک چین است که قابلیت اجرای قرارداد هوشمند را دارد و توکن های زیادی بر بستر آن قرار دارد. در این مقاله آرتاراکس به معرفی کامل آپدیت شبکه بلاک چین اتریوم و تاثیرات آن می پردازیم. خوب است بدانید که خرید ارز دیجیتال یا استخراج آن، تنها روش های سرمایه گذاری در این بازار جذاب نیست. شما می توانید با سفارش طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال به آرتاراکس، کسب درآمد عالی را تجربه کنید!
طراح سایت ارز دیجیتال

آپدیت بلاک چین اتریوم چیست؟

در آپدیت اتریوم قرار است تغییرات بزرگ و مهمی ایجاد شود. این تغییرات می تواند تاثیرات مهم در عملکرد این شبکه و رمز ارز آن یعنی (ETH) داشته باشد. شاید مهم ترین تغییری که در این بروز رسانی قرار است ایجاد شود، تغییر الگوریتم شبکه است. تاکنون شبکه ارز دیجیتال اتریوم از الگوریتم اثبات کار یا (PoW) استفاده می کرد. قرار است در این بروزرسانی، این الگوریتم به گواهی اثبات سهام یا (PoS) تغییر پیدا کند. بعد از طی مراحل آزمایشی، هارد فورک اصلی شبکه یا هارد فورک لندن در بلاک 12,965,000 اجرا خواهد شد. در این آپدیت قرار است پنج طرح مختلف اجرا شود که دو طرح اهمیت بسیار بالایی دارند:

در همین رابطه بخوانید: همه چیز درباره رمز ارز فایل کوین و اهمیت آن

طرح (EIP-1559)

در برنامه (EIP-1559) قرار است کارمزد تائید تراکنش ها کاهش یابد. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) سازنده شبکه اتریوم پیشنهاد اجرای این طرح را داده است. در عملکرد شبکه اتریوم کاربران برای تائید تراکنش مبلغی را به نود های ماینر به عنوان کارمزد پیشنهاد می دهند. سپس ماینرها تراکنش مورد نظر خود را انتخاب می کنند و آن را تائید کرده و پاداش را دریافت می نمایند. در طرح پیشنهادی ویتالیک کارمزدها قرار است به دو بخش مختلف تقسیم شوند:

  • ثابت
  • متغیر

در بخش ثابت، کارمزد بر اساس مبنای خاص تعیین می گردد. اما در بخش متغیر، کارمزد به نوعی انعام نودهای ماینر است و مقدار آن بسیار کم است. همچنین اجباری در پرداخت این کارمزد وجود ندارد و به صورت مستقیم به استخراج کنندگان پرداخت می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: معرفی بهترین دستگاه های ماینینگ ارز دیجیتال

طرح (EIP-3238)

در طرح (EIP-3238) قرار است زمان اجرا شدن بمب سختی تعویق پیدا کند. بمب سختی (Difficulty Bomb) در واقع یک زمان شمار است که اگر به صفر برسد سختی شبکه بسیار زیاد خواهد شد. با افزایش سختی، استخراج ارز دیجیتال شبکه به صرفه نخواهد بود. در این طرح قرار است بمب سختی تا (Q2 2022) اجرا نشود تا نودهای ماینر تغییر الگوریتم شبکه را انجام دهند و همگی از (PoS) استفاده نمایند.

اپدیت اتریوم لندن

نحوه اجرای هارد فورک اتریوم

شاید در حرف، اعمال تغییر در یک شبکه بلاک چین کاری آسان به نظر برسد. اما در واقعیت ایجاد تغییر در بلاکچین نیاز به بررسی های بسیار دقیق و زمان بر دارد. همچنین اجرای آن نیز کار نسبتاً سختی است. در حالت کلی، برنامه نویسان متخصص پیشنهادهای ارائه شده را بررسی می کنند تا معلوم شود که آیا کارها قابلیت اجرایی شدن دارند یا خیر. در صورتی که بررسی ها تائید شوند، این تغییرات در مرحله اجرایی قرار می گیرند. طرح هایی که قابلیت اجرا دارند و در شبکه بهبود ایجاد می کنند (Ethereum Improvement Proposal) یا به اختصار (EIP) نام دارند.

مراحل آپدیت اتریوم

 آپدیت اصلی شبکه یا هارد فورک لندن اتریوم در پنچ مرحله انجام خواهد شد، این مراحل عبارتند از:

  • EIP1559:

این طرح تراکنش های شبکه اتریوم را تغییر خواهد داد.

  • EIP3198:

در این مرحله، آپ کد (Up Code) تراکنش ها اصلی و پایه تعیین خواهند شد.

  • EIP3529:

قرار است بر اساس این گام، بازپرداخت های شبکه اتریوم کاهش پیدا نمایند.

  • EIP3541:

پس از این گام، دیگر قراردادهای جدید (0xEF) پذیرفته نخواهند شد.

  • EIP3554:

بمب سختی شبکه تا دسامبر 2022 اجرایی نشود.

از بین این موارد، همانگونه که اشاره شد دو طرح (EIP-3554) و (EIP-1559) بسیار مهم هستند.
آپدیت بلاک چین اتریوم

تاثیر هارد فورک لندن بر قیمت اتریوم

با گذشت حدود یک ماه از آغاز طرح های آپدیت اتریوم شاهد افزایش قیمت چشم گیر ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بودیم. پیش بینی شده است که در تکمیل هارد فورک لندن، قیمت اتریوم افزایش نجومی داشته باشد. همچنین این آپدیت تاثیرات دیگری نیز خواهد داشت. از جمله تاثیرات مثبت این آپدیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

یک مقاله جدید و جذاب دیگر بخوانید: متاورس چیست؟

کاهش کارمزد شبکه 

با کاهش کارمزد شبکه یا (Gas Fee)، کارایی این شبکه نیز در مواردی مانند قرارداد هوشمند و ساخت توکن ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت. شاید برخی از رقبای اتریوم با استفاده از مواردی مانند سرعت بالای تراکنش ها و کارمزد پایین تر توانسته اند از این شبکه پیشی بگیرند (از جمله شبکه پولکادات). حال با ایجاد تغییرات در شبکه اتریوم و بهبود این موارد، اتریوم باز به مهم ترین بستر قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز (DApp) و دیفای خواهد شد.
بروز رسانی شبکه اتریوم

افزایش قیمت ناشی از کاهش عرضه

با توجه به طرح (EIP-1559) قسمتی از کارمزدهای شبکه سوزانده خواهد شد. با کم شدن عرضه، قیمت افزایش خواهد یافت و به نوعی این مورد را با هاوینگ مقایسه می نمایند. همچنین پیش بینی شده است بعد از آپدیت اتریوم تورم این شبکه نیز کاهش خواهد داشت.

افزایش تعداد کاربران و توکن ها

با بهبود شبکه، تعداد کاربران و میزان استفاده آن ها از بلاکچین اتریوم نیز بیشتر خواهد شد.

معایب Hard fork اتریوم

همچنین می توان با آپدیت اتریوم اثرات منفی نیز مشاهده نمود، از جمله:

  • چالش های جدیدی هنگام آپدیت ایجاد خواهد شد، به طور مثال هنگام شروع اجرا 6 ساعت اطلاعات و دیتا اشتباه به نود ها ارسال شد.
  • اگر کوچکترین اشتباهی در هنگام آپدیت اصلی به وجود آید می تواند خسارت های چند صد هزار دلاری به بار آورد.
  • با کم شدن نودهای ماینر، امنیت شبکه نیز می تواند با مشکلاتی رو به رو شود و خطر حمله 51 درصدی افزایش یابد.
  • از نظر برخی، ممکن است با اجرای هارد فورک لندن، بلاک چین اتریوم کاملاً نابود شود. زیرا برای مقیاس پذیری این شبکه برنامه ای در نظر گرفته نشده است.
هارد فورک اتریوم

نتیجه گیری از london hard fork

بروز رسانی شبکه ارز دیجیتال اتریوم که در تیرماه 1400 آغاز شده و تحت عنوان هارد فورک لندن ظرف مدت یک سال در 5 مرحله تکمیل خواهد شد. در این آپدیت، قابلیت های جدیدی به شبکه افزوده می شود که می تواند قیمت رمز ارز ETH را به طور فزاینده ای افزایش دهد. بلاک چین اتریوم به عنوان مهم ترین بستر قراردادهای هوشمند و انواع توکن ها، در اجرای این بروزرسانی با چالش هایی نیز همراه است. از جمله آن می توان به کاهش نودهای ماینر، خطر حمله 51 درصدی و امکان عدم پاسخگویی به تعداد زیاد کاربران اشاره نمود.


طراحی سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی  ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، طراحی سایت پرفکت مانی ، ساخت توکن، سایت فروش NFT و غیره به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما عزیزان می توانید نمونه سایت های صرافی ارز دیجیتال را در از منوی اصلی وبسایت مشاهده نمایید. برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی و سفارش طراحی انواع وبسایت صرافی ارز دیجیتال، با ما تماس بگیرید:
 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002