ارز دیجیتال شیبا در مهر 1400 | قیمت و آینده Shiba Inu

ارز دیجیتال شیبا در مهر 1400 | قیمت و آینده Shiba Inu

سه شنبه 15 تیر 1400
| 3327
:امتیاز دهید

همه چیز درباره ارز دیجیتال شیبا 

ارز دیجیتال شیبا اینو با نماد Shib چند هفته ای است که سر و صدای زیادی در بازارهای دیجیتالی ایجاد کرده است و بسیار معروف شده است. اما شما چقدر با توکن Shiba Inu و برنامه های آن آشنایی دارید؟ چرا شیبا در مدت زمان کوتاه توانست حجم معاملاتی زیادی را کسب کند و به ارزش بالایی دست پیدا کند؟ آیا شیبا یک شت کوین است؟ چرا ایلان ماسک از آن حمایت می کند؟ قیمت شیبا قرار است به کجا برسد؟ در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس به معرفی کامل ارز دیجیتال شیبا، ویژگی ها و کاربردهایش و بررسی ارزش سرمایه گذاری روی آن می پردازیم. با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
طراح سایت ارز دیجیتال

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) نام یک نژاد سگ ژاپنی است. در ابتدا نماد دوج (Doge) نیز همین سگ بود، اما با وارد شدن شیبا به بازار، به نماد این ارز نیز تبدیل شد. شیبا به نوعی از دوج کوین الهام گرفته است، اما به رمز ارز شیبا لقب دوج کیلر یا قاتل دوج (Doge Killer) را داده اند و به نوعی این دو ارز رقیب یکدیگر حساب می شوند.

شیبا اینو سگ ژاپنی

بلاکچین شیبا چیست؟

شیبا شبکه بلاک چین اختصاصی ندارد و یک توکن ارز دیجیتال است. این Token با استاندارد (ERC20) بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. این توکن را با نام علامت اختصاری شیب (Shib) نمایش می دهند.

آیا شیبا شت کوین است؟

برخی از تحلیل گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، شیبا را شت کوین (Shit Coin) می داند. شت کوین اصطلاحی است که برای ارزهای دیجیتال بدون برنامه و آینده استفاده می شود. از نظر این افراد، Shiba Inu با گذر زمان ارزش خود را از دست خواهد داد و نابود خواهد شد. هیچ گاه نمی توان به طور قطع یک ارز را شت کوین دانست. اما با بررسی برخی پارامترها در مورد این ارزها می توان احتیاط بیشتری را لحاظ کرد، این موارد عبارتند از:
شت کوین

1-نامشخص بودن نام یا هویت سازنده:

این مورد به تنهایی نمی تواند نشان دهد که یک ارز دیجیتال شت کوین است یا خیر. به طور مثال با گذشت چندین سال از ایجاد ارز دیجیتال مهم و با ارزش بیت کوین (BTC) هنوز هویت سازنده آن مشخص نیست. سازنده ارز دیجیتال شیبا نیز هویت مشخصی ندارد و کسی نمی داند چه فردی این توکن را ایجاد کرده است.

2-نداشتن شبکه بلاک چین اختصاصی:

این مورد نیز به تنهایی نمی تواند مشخص کند یک ارز شت کوین است یا خیر. زیرا بسیاری از توکن های مهم و با ارزش بلاک چین اختصاصی ندارند. اما وقتی ارز دیجیتالی بلاک چین اختصاصی خود را داشته باشد می توانید از اعتبار و ارزش آن خیالتان راحت باشد.

3-رشد قیمتی ناگهانی و سریع:

این موضوع نیز ییانگر شت کوین بودن یک رمز ارز نیست. زیرا بسیاری از ارزهای مهم در مدتی کوتاه افزایش قیمت نجومی داشته اند. اما در مقابل بیشتر شت کوین های که به طور کلی نابود شده اند، رشد نجومی و بالا در قیمت را تجربه کرده اند.

4-عدم افزودن کاربرد جدید به بلاکچین 

شیبا هیچ چیز جدیدی را به دنیای ارزهای دیجیتال اضافه نمی کند. نه راهکار تازه ای دارد و نه در انجام کاری ایجاد سهولت می کند. بنابراین برای سرمایه گذاری رمز ارزهای بسیار بهتری مثل کاردانو، ترون، اتریوم و استلار را می توان برگزید.

Shiba

چه کسی Shiba Inu را ایجاد کرده است؟

در تاریخ سوم آگوست سال 2020 فردی با نام مستعار ری اوشی (Ryoshi) ایده ایجاد شیبا را مطرح کرد. ری اوشی یک تریدر (Trader) در بازار ارزهای دیجیتال بود. شیبا با ایده ساخت یک سیستم غیرمتمرکز وارد بازار شد. سازنده شیبا اعلام کرده است تمام توکن های شیب در بازار عرضه شده اند و خود او این توکن را در اختیار ندارد. جالب است بدانید برای ایجاد و راه اندازی (Shiba Inu) هیچ هزینه ای نکرده است و حتی برای لیست شدن این ارز در صرافی ها نیز هزینه ای پرداخت نشده است. او قصد داشت که ببیند آیا بدون هزینه می توان ارز دیجیتالی را در بازار ایجاد کرد یا خیر.

در همین رابطه این مقاله جذاب را بخوانید: فایل کوین چیست و آینده آن چطور است؟

دلایل افزایش قیمت شیبا

فاصله زمانی که توکن شیبا ایجاد شد و تجربه افزایش قیمت نجومی را تجربه کرد، بسیار کم بود. یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت شیبا این بود که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) مالک اتریوم روی آن سرمایه گذاری کرد.
ویتالیک بوترین و شیبا
تا قبل از سرمایه گذاری بوترین حتی نام شیبا شناخته شده نبود. بعد از رسانه ای شدن سرمایه گذاری بوترین روی ارز شیبا، این رمز ارز در مدت زمان کمتر از یک هفته افزایش قیمت 20 برابری را تجربه کرد و مسیر صعود قیمت آن آغاز شد.

در ابتدا قیمت عرضه شیبا معادل 0.00000001 دلار بود، در می 2021 به قیمت 0.00003 دلار رسید. یعنی این ارز تاریخ عرضه تا می 2021 رشد 2 میلیون درصدی را تجربه کرد.

اطلاعات قیمت و مارکت کپ شیبا

شیبا اینو با نماد SHIB  با ارزش بازار حدود ۱۱.۴۶ میلیارد دلار، در تاریخ 19 مهر 1400 در رتبه ۱۸ بازار قرار دارد.  سهم آن از کل بازار نیز برابر ۰.۴۷ درصدی است. هر واحد از shiba inu در این تاریخ با قیمت ۰.۰۰۰۰۲۹ دلار، با احتساب نرخ دلار ۲۷,۵۸۰ تومان معادل ۰.۸ تومان در حال معامله است. بالاترین قیمت شیبا اینو در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ (10 May 2021) اتفاق افتاده که معادل ۰.۰۰۰۰۳ دلار بوده است. در حال حاضر این رمز ارز با افت قیمتی در حدود %۲۵.۰۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش شیبا اینو ۳۹۴.۸ تریلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱P است. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن شیبا اینو معامله می‌شود، صرافی Coinbase Pro با سهم %۲۳.۷۲ از حجم معاملات روزانه است.
قیمت و مارکت کپ شیبا shib

خرید ارز شیبا از صرافی

ارز دیجیتال شیبا در ابتدا در صرافی های مهم و معروفی مانند بایننس لیست نشد، اما با رشد نجومی این ارز و تقاضای خرید بالا باعث شد کم کم در این صرافی معتبر هم قرار گیرد. هم اکنون شیبا در بیشتر صرافی ها معتبر دنیا قرار دارد و می توانید توکن shib را از این صرافی ها خریداری نمایید. از جمله این بسترهای تبادل رمز ارز می توان موارد ذیل را نام برد:

 Binance, Coinbase Pro  Huobi Global, Mandala Exchange, OKEx, and FTX

کیف پول مناسب شیبا

از آنجایی که شیبا یک توکن بر بستر اتریوم است، تمام کیف پول های دیجیتالی که از این شبکه پشتیبانی می کنند قابلیت نگهداری از Shib را نیز دارند. از جمله: کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor)، لجر نانو (Ledger Nano)، تراست والت (Trust Wallet)، کوین بیس (Coinbase)، متامسک و کوینومی.

در خصوص کار با تراست والت مشکل دارید؟ کافیست آموزش کیف پول تراست ولت را ببینید!

آینده سرمایه گذاری روی شیبا

با توجه به مواردی که بیان شد، در حال حاضر رمز ارز شیبا به دلیل عدم ارائه راهکار خاص، دستاورد جدید و برنامه دقیق، در کنار عدم وجود تیم قوی، چندان مناسب سرمایه گذاری بلند مدت نیست. اما از طرفی جزو یکی از ارزهای پرطرفدار با حجم معاملات بالا است. همچنین افراد ذی نفوذ بازار ممکن است بخواهند مجدداً از آن حمایت کنند. بنابراین اگر ریسک پذیر هستید، سرمایه گذاری روی شیبا فقط با درصد کمی از سرمایه مازاد و با لحاظ کردن شرایط تکنیکالی مناسب و بررسی شرایط کلی بازار مجاز است.


طراحی سایت خرید و فروش شیبا

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کارهای متنوع آرتاراکس را با کلیک روی منوی اصلی سایت مشاهده نمایید. با آرتاراکس، ساخت سایت ارز دیجیتال به راحتی در دسترس شماست. کافیست برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با شماره های زیر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002