صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند.

صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند.

یکشنبه 26 مرداد 1399
| 3157
:امتیاز دهید

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال، یکی از مهم ترین بخش ها، صرافی های آنلاین برای مبادله رمز ارزها هستند. در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس، با این مفهوم بیشتر آشنا می شویم. همچنین شما عزیزان می توانید برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما در این زمینه هستند.
قیمت طراحی سایت صرافی
صرافی ارزهای دیجیتال سایت های مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند. قیمت و نرخ یک ارز توسط مکانیزم عرضه و تقاضا در سایت های صرافی به دست می آید. کاملا واضح است که هر چقدر تقاضا برای خرید یک ارز بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. البته عوامل دیگری هم می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارند. صرافی های ارز دیجیتال می توانند از نظر عملکرد و امکانات متفاوت باشند. در بیشترین موارد، این صرافی ها بستری برای خرید و فروش و واسطه ای برای خریداران و فروشندگان هستند.

روش کار صرافی های ارز دیجیتال

نحوه کار این نوع سایت ها به این شیوه است که صرافی وظیفه دارد که سفارشات خرید و فروش بین کاربران را به هم برساند و در هر معامله کمیسیون دریافت کند. در بعضی از این سایت ها برای ارزهای پشتیبانی شده کیف پول قرار می دهند تا کاربران بتوانند ارزهای خود را در آن ذخیره کنند.

جفت ارز دیجیتالی چیست؟

جفت ارزها به شما این امکان را می دهند که از تغییر قیمت ارزها سود ببرید. ساختار آن ها به این شکل است:

ارز دیجیتال دوم/ اول

در نظر داشته باشید که شما باید آن جفت ارزی را خریداری کنید که بیشترین سود را دارد. برای مثال، شما می دانید یا پیشبینی می کنید که قیمت دلار افزایش خواهد یافت بنابراین شما باید جفت ارز BTC/USD را خریداری کنید و این فقط در صورتی است که می خواهید بیت کوین خریداری کنید. اگر قصد فروش داشته باشید این موضوع کاملاً برعکس است. تعدادی از صرافی های مطرح، ارز دیجیتال را با پول رایج خرید و فروش نمی کنند و معاملات را با سایر ارزها انجام می دهند. بیشترین جفت ارزهای معاملاتی در صرافی ارزهای دیجیتال عبارت اند از:BTC/LTC, LTC/BTC  BTC/ETH و ETH/BTC.

دلیل اختلاف قیمت ارزها در صرافی های مختلف

به این دلیل که هر کدام از این صرافی ها میزان عرضه و تقاضا متفاوت است و قیمت جهانی ارز های دیجیتال از برآیند قیمت ها بدست می آید. نکته ایی که وجود دارد این است که اختلاف قیمت در این صرافی ها بسیار کم است، بنابراین اگر یک اختلاف قیمت بزرگ وجود داشته باشد، معامله گران به آن صرافی هجوم می آورند و قیمت دوباره متعادل می شود. هرچه صرافی بزرگتر باشد قیمت ارزهای دیجیتال واقعی تر و مناسب تر است.
طراحی سایت صرافی


آیا می توان از این تفاوت قیمت ارزها در صرافی ها سود کرد.

طراحی سایت صرافی

همانطور که اشاره کردیم تفاوت قیمت در صرافی های متفاوت بسیار کم است. بنا بر این برای بدست اورد سود کم هم نیازمند یک سرمایه بزرگ هستید، که البته یک لحظه تغییر قیمت می تواند ضرر زیادی به شما وارد کند. ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف ۱ یا ۲ درصد اختلاف قیمت دارند که در بعضی از موارد به دلیل مشکلات فنی ممکن است تفاوت قیمت در یک صرافی بسیار بالا رود که در این صورت مدیران سایت دسترسی کاربران را به حساب هایشان قطع می کند.

آیا می توان از این تفاوت قیمت ارزها در صرافی ها سود کرد.

طراحی سایت صرافی

همانطور که اشاره کردیم تفاوت قیمت در صرافی های متفاوت بسیار کم است. بنا بر این برای بدست اورد سود کم هم نیازمند یک سرمایه بزرگ هستید، که البته یک لحظه تغییر قیمت می تواند ضرر زیادی به شما وارد کند.ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف ۱ یا ۲ درصد اختلاف قیمت دارند که در بعضی از موارد به دلیل مشکلات فنی ممکن است تفاوت قیمت در یک صرافی بسیار بالا رود که در این صورت مدیران سایت دسترسی کاربران را به حساب هایشان قطع می کند. 

از کجا و چگونه می توانید معاملات ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

طراحی سایت صرافی
قبل از هر چیزی باید ارز دیجیتال خریداری کنید که در بیشتر موارد بیت کوین با اتریوم خریداری می شود. با توجه به تحریم ها و مشکلات که ور ایران وجود دارد، ساکنان ایران می توانند از طریق سایت localbitcoins.com از فروشندگان ایرانی به ریال بیت کوین خریداری کنند، یا می توانند سایت های صرافی داخلی خرید کنند فقط توجه داشته باشید بعد از خرید باید به سایت binance.com بروید و ثبت نام کنید و ارز های دیجیتال خود را در حساب خود ذخیره کنید.

همان طور که می دانید، یکی از تجربه های موفق برای سرمایه گذاری در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال طراحی سایت صرافی است. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن در زمینه ارز دیجیتال هستید گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه اجرای پروژه ارزهای دیجیتال آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، و طراحی سایت صرافی بیت کوین را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس می توانید از نمونه کارهای ما بازدید نمایید. 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002