بازسازی برند چیست ؟

بازسازی برند چیست ؟

سه شنبه 12 اسفند 1399
| 2043
:امتیاز دهید


تغییر نام تجاری فرآیند تغییر چهره یک شرکت یا محصول است. هدف ایجاد جذابیت بیشتر در تصویر جدیدی برای مصرف کنندگان است. این یک استراتژی بازاریابی است که شامل تغییر آرم، نام، نمادها یا ترکیبی از همه آنها است.
معمولا برندسازی می کنیم تا آگاهی از هویت جدید یک شرکت یا محصول را افزایش دهیم.
برند یک شرکت یا محصول چیزی است که به آن ظاهر و احساس می بخشد. بنابراین، هنگامی که برند تجاری جدید می گیریم، می خواهیم به شرکت یا محصول ظاهر و احساس جدیدی دهیم.
هدف معمول تغییر نام تجاری تأثیرگذاری بر درک مشتری از یک محصول یا خدمات یا شرکت به طور کلی است.

شرکت هایی که تصمیم دارند روند بازسازی نام تجاری را طی کنند، دو چیز می خواهند:
  • یک هویت جدید ایجاد کنند که باعث شود در بازار در میان رقبای خود برجسته شوند.
  • دوباره با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
طراح بهترین صرافی ارز دیجیتال
برند_سازی
 

بازسازی برند

تغییر نام تجاری می تواند برای یک شرکت خوب باشد زیرا می تواند فروش را افزایش دهد. همچنین با کالاها، تغییر نام تجاری می تواند چرخه محصول را در بازار گسترش دهد. با این حال، اگر این کار را به درستی انجام ندهید، می تواند برای شرکت فاجعه بار باشد.
یک فرآیند تغییر نام تجاری که اشتباه انجام شود ممکن است ارتباط یک شرکت با مشتریان وفادار آن را قطع کند. در واقع، حتی می تواند معنای کل برند تجاری خود را از بین ببرد.
 


چرا باید برند را بازسازی کنیم


چرا_برند_سازی_کنیم

اگر قصد تغییر نام تجاری دارید، بسیار مهم است که دلیل آن را بدانید. همچنین پیش بینی صحیح منابعی که قصد استفاده از آن را دارید مهم است. مهمتر از همه، شما باید بدانید که دقیقاً چقدر قصد دارید هزینه کنید. همچنین، اگر برای مشکلی که شرکت دارد قصد بازسازی برند دارید، اطمینان از اینکه برندسازی مجدد آن را حل می کند بسیار مهم است.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک شرکت تمایل به بازسازی برند داشته باشد. شاید مطبوعات منفی بیش از حد درباره برند قبلی وجود داشته باشد. نام تجاری جدید ممکن است در پاسخ به تغییر عادات مصرف کننده باشد.
اگر شرکت شما در حال عرضه محصول جدیدی است که تا به حال آن را عرضه نکرده است، بازسازی برند ایده خوبی می شود.
طراحی وب سایتی جدید، تغییر بازار هدف، خرید یا ادغام، پیشرفت تکنولوژی، تغییر رفتار مصرف کنندگان همگی دلایلی هستند شما می توانید به واسطه آن به فکر بازسازی نام تجاری خود باشید.

 

انواع برندسازی مجدد

تغییر نام تجاری دو نوع اصلی دارد، واکنش پذیر(reactive) و فعال (proactive). 

واکنش پذیر(reactive)

واکنش پذیر زمانی است که شرکت  به تغییراتی پاسخ می دهد، این به مجموعه ای از رویدادها است که باعث تغییر تصویر شرکت یا محصول شده است. "Reactive" زمانی اتفاق می افتد که هدف تغییر کامل یا قطع تصویر شرکت باشد.

فعال (proactive)

اگر به دنبال پیشرفت در کاری هستید، به جای پاسخ دادن، از قبل اقدام می کنید. تغییر نام تجاری فعال زمانی اتفاق می افتد که مدیران شرکت به آینده فکر می کنند یا فرصتی برای رشد می بینند. دلایل احتمالی شامل هدف قرار دادن بازار جدید، تغییر تمرکز یا ارتباط مجدد با مشتریان است. گاهی اوقات، ممکن است به سادگی تمایل به نوآوری باشد.

 

سخن پایانی

دلیل بازسازی برند مهم نیست، شما باید برای جذب مشتری و یا بازگرداندن آن ها همیشه آماده به انجام سخترین کارها باشید. بازسازی برند می تواند در سطح های مختلفی انجام شود، از یک تغییر کوچک در نام یک محصول تا تغییر کلی برند کل تجارت شما برای دستیابی به اهداف جدید.
برای بازسازی برند نکات مهمی باید در نظر گرفته شود و سوالات زیادی را از خود بپرسید تا بتوانید برای بازسازی آماده شوید. مشتری نباید احساس کند از برند جدا شده است و باید نام تجاری جدید شما جذابیت بیشتری داشته باشد، نام تجاری جدید باید اعتماد مشتری را حفظ کرده و پیوند بین شما و مشتری شما را تقویت کند.



 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002