صرافی ارز دیجیتال P2P چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال P2P چیست ؟

پنجشنبه 15 تیر 1402
| 3344
:امتیاز دهید

در صرافی های همتا به همتا (p2p)، ارزهای دیجیتال بدون واسطه بین کاربران خرید و فروش می شوند. صرافی‌های P2P خریداران و فروشندگان را به هم متصل می‌کنند و امنیت را برای کاربران فراهم می کند.
در طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال از متد هایی استفاده شده که کاربران بتوانند بدون حضور شخص سوم در امنیت کامل معاملات خود را به صورت دلخواه انجام دهند. این دقیقا برعکس طراحی سایت صرافی OTC است که در آن کاربر با واسطه خرید و فروش انجام می دهد.
در صرافی های p2p شما این امکان را دارید تا با قیمت دلخواه خود معامله انجام دهید ولی ممکن است معامله ی شما بیشتر از حد معمول زمان ببرد. معمولا صرافی های p2p به شما امکان استفاده از بازار های مختلف مثل market ,limit و stop-limit را می دهند و شما می توانید با کاربران در سرار جهان معامله انجام دهید.
این سرویس‌ها اساساً واسطه‌ها ( بانک‌ها، خدمات ارز خارجی (فارکس) و سایر مؤسسات) را با اجازه دادن به کاربران برای انجام معاملات بین خود قطع می‌کنند. از آنجایی که هیچ فروشنده ای در کار نیست، کاربران ممکن است بتوانند نرخ بهتری را در مبادله خود دریافت کنند.

صرافی P2P چگونه کار می کند؟

کار کردن در بازار p2p به این صورت هست که شما سفارش دلخواه با قیمت دلخواهتان را ثبت می کنید. با این قیمت ممکن هست نتوانید در صرافی otc معامله انجام دهید. اما در صرافی p2p این امکان وجود دارد که کاربر دیگری تمایل داشته باشد با همین قیمت معامله انجام دهد. بنابراین معامله شما با قیمت دلخواهتان انجام خواهد شد.
به این صورت در کمترین زمان ممکن شما ارز مورد نظرتان را معامله کرده اید.
در برخی از صرافی های p2p حتی نیاز به احراز هویت نیست و شما می توانید تنها با یک ایمیل معامله ی خود را انجام دهید. در صورتی که در صرافی های otc بدون احراز هویت امکان معامله وجود ندارد.

صرافی P2P ارز دیجیتال
مزایای صرافی P2P

صرافی های همتا به همتا مزیت های زیادی دارند و همین امر باعث شده تا کاربران تمایل زیادی به کار کردن با این صرافی ها داشته باشند. به همین خاطر ساخت صرافی ارز دیجیتال این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

وصل شدن به بازار جهانی

یکی از مزیت های صرافی p2p این هست که شما می توانید با کاربران در سرار جهان معامله انجام دهید. شما می توانید بدون واسطه درخواست مورد نظرتان را ثبت کنید و کاربری در کشور دیگری با شما معامله انجام دهد.
 

راحتی در انجام معامله

در صرافی های p2p شما هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید به حساب خود وصل شوید و معامله خود را با قیمت دلخواه انجام دهید. دیگر نیازی نیست منتظر باشید تا مدیر سایت درخواست شما را بپذیرد و معامله انجام شود.

صرفه جویی در هزینه ها

جذاب ترین ویژگی انتقال ارز P2P صرفه جویی در هزینه است. بسیاری از سایت های صرافی p2p برای انجام معامله هیچ کارمزدی دریافت نمی کنند. البته این مورد درباره همه صرافی ها صدق نمی کند اما اگر صرافی بخواهد کارمزدی هم دریافت کند قطعا از صرافی های otc بسیار کمتر است.
 

پیشنهادات شخصی

کاربران می توانند در این پلتفرم هر مقدار ارز با هر قیمتی که تمایل دارند معامله کنند. فروشندگان کنترل کاملی بر قیمت فروش، نرخ ارز، روش پرداخت و میزان تمایل به فروش در هر تراکنش دارند. همین امر در مورد خریداران نیز صادق است (قیمت خرید، روش پرداخت و اینکه چقدر حاضرند برای هر تراکنش هزینه کنند). تا زمانی که شرایط هر دو طرف هماهنگ باشد، معامله انجام می شود.

معایب بازار P2P

هر بازاری با هر مقدار مزایا، معایب خاص خودش را هم دارد. برای استفاده از بازار همتا به همتا نیز بهتر است شما تمام جوانب را در نظر داشته باشید.
 

سرعت معاملات آهسته تر

همانطور که احتمال دارد معامله ی شما در بازار p2p بلافاصله انجام شود این احتمال نیز هست که معاملات بعد از زمانی طولانی انجام شوند ویا حتی ممکن است کاربری پیشنهاد شمارا قبول نکند. در برخی مواقع نیز ممکن است سفارش شما به صورت کامل پر نشود تا اینکه مجبور به لغو آن شوید.
شایان ذکر است در بازار p2p هرچقدر سفارش شما به قیمت بازار نزدیک تر باشد در زمان کمتری انجام می شود.

نقدینگی کم

صرافی های P2P به دلیل ماهیت فرآیند به طور طبیعی نقدینگی کمتری نسبت به صرافی های otc دارند. به همین دلیل، معامله گران بزرگتر که نیاز به انجام معاملات عمده دارند، ممکن است ترجیح دهند از صرافی های otc استفاده کنند.

برخی از صرافی های P2P

صرافی ارز دیجیتال p2p
یکی از صرافی های بزرگ p2p در دنیا صرافی بایننس هست که هدف خاص آن تسهیل تجارت است. در این صرافی بیش از 700 روش پرداخت، از جمله پرداخت های نقدی حضوری، ارائه می شود که  می تواند برای کسانی که تراکنش های حضوری را ترجیح می دهند یا کسانی که به حساب بانکی دسترسی ندارند مفید باشد.

صرافی ارز دیجیتال p2p
کوکوین نیز یکی از صرافی هایی است که معاملات به صورت p2p را ارائه می دهد. این صرافی در سال 2017 راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سیشل (شرق آفریقا) قرار دارد. این صرافی نسبت به صرافی های دیگر کارمزد کمتری دریافت می کند و از امنیت بالایی برخوردار است.

 طراحی صرافی P2P ارز دیجیتال

با گسترش دنیای ارز دیجیتال، بسیاری از افراد برای کسب درآمد بیشتر و شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، طراحی سایت صرافی را انتخاب کردند. شما با طراحی وب سایت ارز دیجیتال می توانید کسب درآمد ثابت از ارز دیجیتال داشته باشید و با خرید و فروش ارز به کاربران درآمد خوبی بدست بیاورید.
در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال رو به پیشرفت است و برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهترین زمان همین حالاست.
آخرین محصولی که شرکت طراحی سایت صرافی آرتاراکس ارائه کرده است، طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال است که امکانات فوق العاده ای را در اختیار مدیر سایت و کاربران قرار داده است. این پروژه همچنین از امنیت بالایی برخوردار است. شرکت آرتاراکس با بیش از ده سال سابقه ی درخشان در ساخت صرافی ارز دیجیتال و ساخت سایت p2p مشابه بایننس می  تواند بهترین انتخاب برای شما در زمان شروع کسب و کارتان باشد. برای اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال و دریافت مشاوره ی رایگان با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.


 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002