ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

چهارشنبه 24 خرداد 1402
| 6677
:امتیاز دهید

احتمالا شنیده اید که هر از گاهی صرافی های ارز دیجیتال صحبت از ایردراپ می نمایند. ایردراپ (Airdrop) در زبان انگلیسی به بسته امدادی حاوی مواد غذایی و اقلام بهداشتی گفته می شود که بوسیله چتر برای مردم نیازمند (مصیبت دیده) ارسال می شود. در حوزه ارزهای دیجیتال گاهی صرافی های ارز دیجیتال و یا مالکین یک ارز دیجیتال برای جذب کاربران به آنها ارز دیجیتال بصورت جایزه اعطا می کنند که به آن ایردراپ می گویند. معمولا این جایزه در ازای انجام کاری خاص مانند بازتوئیت پست ارسال شده توسط شرکت تولید کننده ارز و یا فعالیت برای مدتی مشخص در یک صرافی به کاربران پرداخت می شود.

آشنایی با ایردراپ

ایردراپ کریپتو یک فعالیت تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاک چین برای کمک به راه‌اندازی یک پروژه ارز مجازی انجام می‌شود. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارزهای دیجیتال و ترغیب افراد بیشتری به خرید آن توکن است.
Airdrops عموماً در وب سایت شرکت مالک ارز دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال، رسانه های اجتماعی و انجمن های ارزهای دیجیتال تبلیغ می شود و سکه ها به کیف پول افراد خاصی بسته به شرایط انجام ایردراپ واریز می شود.
برای واجد شرایط بودن برای دریافت این هدیه ی رایگان ممکن هست نیاز باشه مقداری از سکه های رمزنگاری را در کیف پول خود نگه دارید و یا نیاز به انجام یک کار خاص باشد مثل پست کردن یک مطلب در رابطه با آن ارز یا آن توکن.
{عکس}

انواع ایردراپ

در ادامه هر کدام از انواع ایردراپ را به همراه شرایط آن به شما توضیح میدیم.

Standard Airdrop

در یک ایردراپ استاندارد، شرکت کنندگانی که علاقه مند به دریافت ایردراپ هستند، به سادگی علاقه خود را برای دریافت ایردراپ ابراز می کنند. فرد باید یک آدرس کیف پول معتبر ارائه دهد و در بیشتر مواقع اطلاعات بیشتری مورد نیاز نیست. در ایردراپ استاندارد معمولا مقدار مشخصی توکن به افراد داده می شود و مقدار آن محدودیت است. علاوه بر این بعضی ایردراپ ها محدودیت زمانی دارند. یعنی شخص زمان مشخصی را فرصت دارد تا توکن دریافتی (هدیه) خود را از ولت مشخص برداشت کند.
 

 Bounty Airdrop

ایردراپ  Bounty زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران باید وظایف خاصی را انجام ‌دهند. این وظایف اغلب مستلزم افزایش آگاهی از یک پروژه با ارسال پست در رسانه های اجتماعی و برچسب گذاری شرکت یا بازنشر توییت اخیر در مورد پروژه است؛ و یا ممکن است از کاربران درخواست شود در گروهی عضو شوند یا کاربران دیگری را به مجموعه جذب کنند. در ازای انجام این وظایف کاربران امتیاز دریافت می کنند و بسته به مقدار امتیاز، برای آن ها توکن واریز می شود.
 

 Holder Airdrop

ایردراپ Holder بر اساس اینکه چه کسی توکن‌های موجود را در اختیار دارد و چه تعداد توکن دارد، به‌طور خودکار انجام می‌شود. نقطه ضعف ایردراپ Holder این است که افرادی ممکن است توکن در دست داشته باشند ولی ایردراپ را نخواهند. از طرف دیگر، ایردراپ‌های Holder تضمین می‌کنند که تنها افرادی که بیشترین سرمایه گذاری را کردند (بیشترین مقدار توکن مورد نظر را دارند) ایردراپ دریافت کنند.
 

Exclusive Airdrop

ایردراپ انحصاری زمانی رخ می دهد که تنها افراد خاصی برای ایردراپ انتخاب شوند. نکته ی مهم این است که آنها ممکن است نه بر اساس مقدار توکن‌هایی که دارند، بلکه بر اساس عناصر دیگری مانند زمان صرف شده برای یک پروژه، پول بیشتر صرف شده برای فعالیت ها یا تعداد پست‌ها در یک انجمن انتخاب شوند. ایردراپ انحصاری روشی حتی متمرکزتر برای پاداش دادن به نزدیکترین افراد به پروژه است و ممکن است ایردراپ به افرادی تعلق بگیرد که اصلاً توکنی در مالکیت خود نداشته باشند.
 

Raffle Airdrop

هر کدام از ایردراپ های بالا ممکن است با ایردراپ رافل ترکیب شوند. اغلب یک پروژه تعداد ایردراپ‌هایی را که می‌خواهد ارائه کند را بیان می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا بلیط قرعه‌کشی به دست آورند. این بلیط ممکن است با نگه داشتن توکن، کسب امتیاز یا صرفاً ابراز علاقه به دست آید. در نهایت، تعداد افراد علاقه مند به ایردراپ اغلب از تعداد ایردراپ هایی که ارائه می شود، بیشتر است. بنابراین، قرعه کشی انجام می شود و تعداد محدودی کیف پول به صورت تصادفی برای دریافت ایردراپ انتخاب می شوند. این نوع ایردراپ، ایردراپ رافل نام دارد.
 

فرآیند انجام ایردراپ

فرآیند ایردراپ رمز ارز با تصمیم گیری پروژه یا شرکت در مورد نیاز به ایردراپ آغاز می شود. این ممکن است در پاسخ به استراتژی های بازار باشد. مرحله اولیه این است که انتخاب کنند که چگونه ایردراپ تسهیل می شود و چه کسی واجد شرایط است. گام بعدی برای ایردراپ های گسترده و عمومی، راه اندازی کمپین عمومی است و شامل جمع آوری اطلاعات برای افراد ذینفع می شود. هنگامی که لیست دریافت کنندگان ایردراپ انتخاب شد، انجام عملیات معمولا از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند صورت می گیرد.
شرکت ممکن است استفاده از کیف پول خود را برای تسهیل ایردراپ انتخاب کند و اغلب اطلاعات تراکنش ایردراپ برای نشان دادن عادلانه بودن ایردراپ منتشر می شود. این تراکنش ها نشان می دهند که شرکت توکن را به برندگان ایردراپ پرداخت کرده است. دریافت کنندگان Airdrop اغلب مستقیماً توکن ها را بدون نیاز به پذیرش دریافت می کنند.

 

سایت های معرفی ایردراپ

در ادامه چند پلتفرم را به شما معرفی می کنیم که می توانید با پیگیری آن ها از ایردراپ های درحال برگزاری مطلع شوید:
airdropbob.com
CoinMarketCap.com
airdropaddict.com
airdropalert.com
airdrops.io
airdropsmob.com

در نهایت ایردراپ ممکن است فرصت سود آور خوبی باشد به شرط آن که آگاهانه از این فرصت استفاده شود. علاوه بر ایردراپ فرصت های بسیار سود آور دیگری برای کسب درآمد از ارز دیجیتال وجود دارد، مثل طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال و یا طراحی سایت صرافی مشابه بایننس. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت صرافی می توانید با شرکت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس از طریق شماره تلفن های پایین سایت تماس بگیرید.

 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002