روش مناسب طراحی صفحه ورود در طراحی سایت

روش مناسب طراحی صفحه ورود در طراحی سایت

پنجشنبه 30 بهمن 1399
| 4856
:امتیاز دهید

طراحی صفحه ورود به سیستم بخش مهمی از قسمت طراحی و UX وب سایت شما است. طراحی خوب به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کرده و بازدیدکنندگان جدید را به جذب می کند. همچنین به کاربران برگشتی راهی آسان برای ورود به وب سایت شما می دهد.
ما در این مقاله بایدها و نبایدهایی که در طراحی صفحه ورود سایت باید در نظر بگیرید را آورده ایم.

تماس با آرتاراکس طراح سایت ارز دیجیتال

در دید قرارش بدید

شما نمی خواهید کاربران شما برای وارد شدن به سایت، دنبال آن بگردند. هرچه دکمه ورود نیاز به گشتن بیشتری داشته باشد، علاقه کاربر برای وارد شدن به سایت شما کاهش پیدا می کند. پس این مهم است در طراحی صفحه ورود صفحه آن را در جایی قرار دهید که کاربر در بدو ورود به سایت آن را ببیند.
در ادامه قسمت ورود، وفتی صفحه ورود باز می شود باید تمام جزئیات واضح باشد. نمونه های مناسبی برای دیدن چگونگی صفحه ورود وجود دارد. شما می توانید از سایت های بزرگ الگو برداری کنید. باید تمام المان ها در جای مناسب خود قرار داشته باشد و دکمه ای وجود داشته باشد که اگر کاربر تا به حال در سایت ثبت نام نکرده باشد، کاربر را به قسمت ثبت نام ببرد.

در_دید_بودن_صفحه_ورود_طراحی_سایت

 

از سیستم های اجتماعی برای ورود استفاده کنید


ورود_اجتماعی_در_طراحی_صفحه_ورود


این سیستم یه سرعت داره جای سیستم های قدیمی ثبت نام را می گیرد. در این روش کاربر نیازی ندارد تا دوباره اطلاعات شخصی خود را برای هر سایتی وارد کند و در وقت صرفه جویی می شود. دلایلی مانند فراموشی نام کربری، فراموشی گذرواژه، قاطی کردن وب سایت ها با هم، از جمله مشکلاتی هسستند که شما با ساخت سیستم های ورود احتماعی در طراحی وب سایت خود آن ها را حل می کنید.

 

ساده و واضح باشید


طراحی_ساده_صفحه_ورود_سایت


صفحه ورود وب سایت شما باید برای کاربران ساده باشد.
دو قسمت ورودی نام کاربری و گذرواژه به همراه گزینه ورود و گزینه ورود به سیستم با فیس بوک. این ساده و موثر است و تجربه بسیار خوبی را برای کاربران آنها فراهم می کند.
پس وقتی در حال طراحی صفحه ورود سایت خود هستید، به یاد داشته باشید این صفحه باید برای همه مناسب باشد چه کسانی که ممکن است اطلاعات زیادی داشته باشند و چه کسانی که ممکن است اطلاعت کافی برای مواجه شدن با صفحه های دشوار را نداشته باشند.

 

بین ثبت نام و ورود به سیستم تفاوت قائل شوید


وقتی کاربر می خواهد وارد سایت شما شود و یا تازه وارد است و می خواهد ثبت نام کند این دو فضا باید تفاوت مناسبی داشته باشد و قابل فهم باشد. استفاده از رنگ ها، طرح بندی های مختلف راه های ساده ای برای متمایز کردن قسمت های ورود به سیستم از قسمت های ثبت نام است. لازم نیست پیچیده باشد.

تفاوت_در_ورود_و_ثبت_نام
همانطور که مشاهده می کنید، تفاوت باعث می شود کاربر بتواند به راحتی دکمه مورد نظر خود را انتخاب کند. رنگ قرمزی که برای ورود استفاده شده به این دلیل است که کاربر اگر بار دیگر وارد سایت شد، بدون نگاه کردن به نوشته ی داخل دکمه بداند رنگ قرمز برای ورود است و کاربر در کمترین زمان ممکن انتخاب خود را می کند.
 

نام کاربری را رد کنید

وقت کاربر خود را برای تصمیم در مورد نام کاربری نگیرید به جای آن از ایمیل استفاده کنید. این کار هم در وقت کاربر صرفه  جوبی می کند هم شما می توانید به یک راه ارتباطی با کاربرتان دسترسی پیدا کنید.
البته ایمیل هم می تواند مشکل ساز شود زیرا کاربران ممکن است فراموش کنند کدام آدرس ایمیل را برای ورود به وب سایت شما استفاده کردند. به آنها امکان استفاده از شماره تلفن خود را بدهید و آنها راهی آسان برای ورود به سیستم خواهند داشت.
 

سخن پایانی

در این مقاله نکاتی را در بهبود صفحه ورود وب سایت برسی کردیم. این بایدها و نبایدها تاثیر مثبتی در رابط کاربری وب سایت شما دارد. هرچه در طراحی سایت خود به نکات طراحی استاندارد بیشتر توجه کنید، شما سایت کاربر پسندتر خواهد بود. این موضوع هم میتواند به رشد تجارت شما کمک کند و هم تاثیر زیادی در رتبه جستجوی گوگل شما داشته باشد. 
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002