معرفی ارز دیجیتال Yearn.Finance

معرفی ارز دیجیتال Yearn.Finance

دوشنبه 7 تیر 1400
| 3936
:امتیاز دهید

پلتفرم یرن فایننس یا (Yearn.Finance) برای اجرای پروژه های دیفای در شبکه اتریوم (Ethereum) ایجاد شد. در اصل پلتفرم یرن فایننس برای آسان نمودن  ایجاد برنامه های دیفای (Defi) و افزایش دادن سود سالانه به وجود آمد. سرمایه گذاران در بازارهای ارز دیجیتال با استفاده از این پلتفرم سود سرمایه خود را افزایش می دهند. در این مقاله آرتاراکس به معرفی پلتفرم یرن فایننس، ارز دیجیتال این شبکه و کاربردهایش می پردازیم. قبل از ادامه، برای داشتن یک سرمایه گذاری ایده آل، هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال را از آرتاراکس جویا شوید.

ساخت سایت بیت کوین

 Yearn.Finance چگونه ایجاد شد؟

در سال 2020 فردی با نام آندره کرونژ (Andre Cronjr) پلتفرم یرن فایننس را ایجاد کرد. در ابتدا کرونژ یک نسخه ساده و ابتدایی برای کار خود ایجاد نمود. در این پلتفرم با استفاده از قرارداد هوشمند سعی داشت تا فعالیت های مالی ساده ای مانند پرداخت ها به صورت اتوماتیک انجام شود. بعد از مدتی کرونژ این پلتفرم را در اختیار دوستان و اطرافیان خود گذاشت تا آن ها نیز از یرن فایننس استفاده نمایند. کم کم بر تعداد کاربران این شبکه افزوده شد و پیچیدگی محاسبات و انجام عملیات ها نیز افزایش یافت. در این مرحله این پلتفرم نیاز داشت تغییراتی را متحمل شود تا بتواند پاسخگوی تعداد زیاد کاربرانش باشد. با گسترش پلتفرم (Yearn.Finance) این شبکه به صورت فعلی در آمد و از آن استفاده گسترده ای نیز شد. یرن فایننس توکن اختصاصی شبکه خود را دارد، توکن شبکه (Yearn.Finance) نام دارد و آن را با علامت اختصاری (YFI) نمایش می دهند.

ارز دیجیتال YFI

پروتکل های  Yearn.Finance

سیستم یرن فایننس از چند پروتکل مختلف تشکیل شده است. مجموع این پروتکل ها  سازو کار یرن فایننس را ایجاد می کنند.

  1. پروتکل (Yearn Finance)

جابجایی خودکار بین سیستم های مختلف وام دهی دیفای با استفاده از این پروتکل می باشد. سیستم هایی مانند آوه (Aave)، کامپوند (Compound)، کرو (Curve)، دید اکس (DyDx) برای وام دهی ایجاد شده اند و با استفاده از پروتکل سرمایه گذاران به صورت کاملا خودکار جابجا می شوند تا به بالاترین بازدهی برسند.

  1. پروتکل (Ytrade Finance)

کاربران با استفاده از پروتکل (Ytrade Finance) می توانند با کمک اهرم یا (Leverage) 1000 برابر، ترید یا (Trade) را در طولانی مدت انجام دهند.

  1. پروتکل (Yliquidate Finance)

برای استفاده از وام های فلش یا (Flash Loan) در سیستم آوه (Aave) از پروتکل استفاده می شود. به نوعی این پروتکل برای نقدینگی است.

  1. پروتکل (Yswap Exchange)

برای انتقال دستی و مستقیم به برنامه های دیفای (Defi) از این پروتکل استفاده می کنند.

  1. پروتکل (Ibrrow Finance)

برای توکنیزه کردن (Tokenization) بدهی ها با کمک آوه (Aave) در سیستم های دیگر از این پروتکل استفاده می شود.

برای فعالیت و استفاده از پروتکل های شبکه یرن فایننس، نیاز به توکن (YFI) است. همچنین این شبکه از استیبل کوین ها نیز پشتیبانی می کند، از جمله (DAI)، (USDC)، (TUSD)، (USDT).

Yearn Finance

پلتفرم (Yearn Finance) چگونه عمل می کند؟

در ابتدا نیاز است که کاربر ارز دیجیتال در شبکه یرن فایننس سرمایه گذاری کند. این ارز دیجیتال در پلتفرم به (yToken) تبدیل خواهد شد. در مرحله بعد با استفاده از این توکن می توانید (YFI) به دست بیاورید و فعالیت خود را در این شبکه انجام دهید. سرمایه وارد شده در این پلتفرم به صورت کاملا خودکار بین استخرهای دیفای یرن فایننس جابجا می شوند تا مناسب ترین گزینه انتخاب شود. منظور از مناسب ترین این است که سرمایه کاربر بالاترین بازده را داشته باشد.

کاربران با استفاده از توکن (YFI) می توانند در رای گیری های شبکه شرکت کنند و تاثیرگذار باشند. هر واحد (YFI) معادل یک رای است. برای ایجاد تغییرات 33 درصد کاربران باید رای مثبت دهند و حداقل 50 درصد کاربران شبکه در رای گیری شرکت داشته باشند. همچنین اگر 25 درصد نظر مخالف در رای گیری داشته باشند می توانند از حق وتو (Veto) خود استفاده نمایند و خواستار این شوند که تغییرات تصویب نشود. برای شرکت رای گیری نیاز است که توکن (YFI) خود را به بیت پایر (BPT) تبدیل کنند و آن را در استخری با نام (yGov) واریز کنند و نگهداری کنند.

توکن YFI

پلتفرم (Yearn.Finance) بر بستر شبکه اتریوم (Ethereum) ایجاد شده است. توکن این شبکه YFI است و با استاندارد (ERC20) در بلاک چین اتریوم به وجود آمده است. توکن YFI با خرید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا صرافی های معتبر دنیا به دست می آید. همچنین با واریز دیگر ارزهای دیجیتال یا پول نقد در شبکه (Yearn.Finance) نیز توکن YFI به دست می آید. با استفاده از روش های زیر می توانید نقدینگی یا ارزهای دیجیتال مختلف را به YFI تبدیل کنید.

  • با واریز توکن yCRV در استخر (yGov) می توانید توکن (YFI) به دست آورید.
  • با واریز توکن های (DAI) و (YFI) با نسبت 98 به 2 را در استخر (Balancer) در ابتدا توکن (BAL) به دست بیاورید و سپس آن را به (YFI) تبدیل کنید.
  • می توانید با ترکیب توکن (Ycrv) و (YFI)، توکن (BPT) را به دست آورید. سپس با وارد کردن در استخر (Balancer) توکن (YFI) را خواهید داشت.

پلتفرم (Yearn.Finance) یک توکن دیگر نیز دارد. این توکن (YFII) نام دارد و از فورک (YFI) ایجاد شده است. تعداد توکن های شبکه یرن فایننس محدود است و در کل 30 هزار توکن (YFI) و 60 هزار (YFII) موجود خواهد بود.

همانگونه که توضیح داده شد، از دو روش می توان (YFI) به دست آورد. راه اول خرید ارز دیجیتال (YFI) از بهترین صرافی ارز دیجیتال است، و راه دوم استفاده از روش های گفته شده و ایجاد توکن (YFI) می باشد.

بعد از تهیه (YFI) نیاز به کیف پول دیجیتالی مناسب برای نگهداری از این توکن نیاز دارید. مهم ترین کیف پول هایی که از (YFI) پشتیبانی می کنند عبارتند از: (Ledger Nano S)، (Trust)، (MetaMask)، (Coinbase) و (Binance Chain)


آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کارهای آرتاراکس را در این قسمت مشاهده نمایید. همچنین برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002