ترون (TRX) چیست؟

ترون (TRX) چیست؟

سه شنبه 19 اسفند 1399
| 2644
:امتیاز دهید

شبکه ارز دیجیتال ترون

Tron یک پروژه چینی است که هدف آن ایجاد بلاک چین "نسل چهارم" است و بستری را برای استقرار برنامه های غیرمتمرکز از طریق قراردادهای هوشمند ارائه می دهد. اگر این برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که Tron از Ethereum برای ساخت شبکه خود الهام گرفته است. در ابتدا به عنوان رمز ERC-20 ایجاد شد، توكنی بومی آن به نام ادیسه در ژوئن 2018 راه اندازی شد. در برسی ارز دیجیتال ترون با آرتاراکس همراه باشید. در نهایت، هدف Tron ارائه محتوا و فضای ذخیره سازی رایگان توزیع شده از طریق Blockchain و بازگرداندن کنترل داده ها به سازندگان محتوا است که اغلب با سیستم عامل های متمرکز مانند Youtube روبرو می شود.  جاستین سان ادعا می کند که زنجیره بلوک Tron با بیش از 1200 تراکنش در ثانیه 80 برابر سریعتر از Ethereum است، اما این اطلاعات در حال حاضر توسط آزمایش کنندگان خارجی تأیید نشده است. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی بیت کوین

ترون چگونه کار می کند؟

شبکه ترون از پلتفرم ایاس در انتخاب سازوکار اجماع خود الهام گرفته است و DPoS، برای Proof-of-Stake. بخشی از انجمن رمزنگاری، وایت پیپر این ارز دیجیتال به عنوان دزدی از ادبی در پروژه های FileCoin و IPFS شناخته می شود، برخی در مورد كلاهبرداری احتمالی صحبت می كنند، حتی اگر اصل آن به زبان چینی باشد. در مورد ایجاد بلوک، مکانیزم Tron به شرح زیر است: 127 نماینده توسط دارندگان TRX انتخاب می شوند در میان آنها، 27 super نماینده  بلوک ها را استخراج می کنند، که یک بار دیگر توسط دارندگان ترون انتخاب می شوند برای رأی دادن، TRX متوقف شده مربوط به TP، به معنی رأی است رأی گیری هر شش ساعت انجام می شود هر سه ثانیه یک بلاک جدید استخراج می شود نمایندگان منتخب "پاداش رای" حدود 16 TRX در هر بلوک یا 168 192 000 TRX در سال دارند که به تناسب تعداد آرا دریافتی به نسبت متناسب بین نمایندگان و super نمایندگان تقسیم می شوند.

ضعف این روش

این مکانیزم برای دارندگان بزرگ ترون سودآور است. با دانستن اینکه 100 آدرس وجود دارد که 40% از کل ترون موجود در بازار را در اختیار دارند واضح است که یک طیف برزگی از سرمایه گذاران می توانند نتیجه رای گیری را تغییر دهند. بنابراین این افراد با به دست گرفتن کل مسئله پولی به راحتی سهم خود را در شبکه افزایش می دهند و این به ضرر یک سرمایه گذار ضعیف است که از تصمیمات این بازیگران رنج می برد.
شاخه های ترون
این سیستم به طور قابل توجهی قدرت شبکه را کاهش می دهد: تعداد کمی از افراد، احتمالاً یکدیگر را می شناسند، تقریباً کنترل کامل بر آن. این نمایندگان قابل شناسایی هستند، بنابراین قابل کنترل و آسیب پذیر هستند. به عنوان یک نتیجه گیری، قطعاً برای یک سیستم "غیرمتمرکز" مطلوب نیست.

آیا ترون رقیب اتریوم است؟

هدف این دو شبکه دقیقا برعکس یکدیگر است. درحالی که ترون شبکه ای با امنیت کمتر و مکانی برای سرمایه گذاران قدرتمند است، اتریوم برای هرکسی که می خواهد امنیت داشته باشد و برای افراد با توان سرمایه گذاری پایین پیشنهاد بهتری است.

موفقیت ترون در بازار ارز دیجیتال

ترون یک داستان بازاریابی موفق است. تیم ها توانستند در این فضای کاملاً رقابتی نمایان شوند. Tron که در اواخر اکوسیستم وارد شد، توانست از پروژه های موجود الهام بگیرد تا صرفه جویی در هزینه های تحقیق و توسعه داشته باشد. با الهام از کد منبع باز، ترون توانست توسعه قراردادهای هوشمند را در Solid و مدل اجماع EOS، با هزینه کمتر، ادغام کند. بنابراین بودجه می تواند به بخشهای دیگر اختصاص یابد، به ویژه برای توسعه یک جامعه فعال و لابی. به طور خلاصه، به نظر می رسد پروژه ترون جامعه ای خیلی فعال دارد. تعداد همکاران و مشارکان در کد موجود در Github بی شمار است و سایت dapp.radar استفاده قابل توجهی از Tron Dapps را ثبت می کند. با این حال، تعیین اینکه آیا جامعه ای واقعاً استفاده از Tron را به صورت روزانه اتخاذ کرده است یا حجم مصنوعی است، دشوار است.
 

توکن BitTorrent (BTT) چیست؟


ارتباط bittorrent با ترون


توکن BitTorrent (BTT) اکنون یکی از عناصر اصلی اکوسیستم Tron است. تیم  BitTorrent، Inc را با 120 میلیون دلار در ژوئن 2018 خریداری کردند تا اقتصاد شبکه ای را پشتیبانی کنند که توسط Tron Blockchain و توکن BTT پشتیبانی می شود. BitTorrent یک پروتکل برای تبادل فایل peer-to-peer است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک نرم افزار را اجرا کنید تا بتوانید فایل ها را با افراد علاقه مند به این فایل ها در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. این فناوری که اغلب برای تبادل فایل های دارای حق کپی رایت مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای تبادل فایل های قانونی بسیار بزرگ  به کار رود. از طریق BitTorent Token، بنیاد Tron می خواهد اقتصادی را در پشت به اشتراک گذاری فایل تورنت ایجاد کند. با معرفی افزونه BitTorrent Speed، کاربرانی که به دنبال یک فایل هستند، می توانند مبلغی به کسانی که این فایل ها را به اشتراک می گذارند پرداخت کنند.

یک مقاله مفید دیگر بخوانید: لیست ارزهای دیجیتال متاورس

به مرور خدمات پدیدار می شوند که یک پایگاه داده بزرگ از فایل های محبوب و قابل دسترسی ارائه می دهند که از طریق BitTorrent Speed و BitTorrent Token پرداخت می شود.
یک مدیر سابق BitTorrent می گوید که ظهور اقتصاد تورنت به صدها هزار تراکنش در ثانیه نیاز دارد و تأمین این تقاضا برای بلاک چین Tron غیرممکن است.
با دانستن اینکه تقریباً همه ترافیک BitTorrent مربوط به فایل های غیرقانونی است، ممکن است در مورد پایداری چنین اقتصادی شک کنیم، زیرا مقامات علاقه مند به شناسایی و حمله به ارائه دهندگان این خدمات هستند. به نظر می رسد هیاهو در اطراف ترون نتیجه یک بازاریابی خوب است که توسط تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران با انگیزه اقتصادی قوی اداره می شود. مدل اجماع DPoS این پلتفرم تمایل دارد که همین حلقه بسته سرمایه گذاران را با استفاده از سرمایه گذاران کوچک نگه دارد. تنها انگیزه برای این سرمایه گذاران کوچک همچنان حدس و گمان در مورد تکامل قیمت TRX است که این نیز برای سرمایه گذاران بزرگ جالب تر است. به نظر می رسد پروژه BitTorrent Token نتیجه تفکر بازاریابی موثر است، اما در نظر نگرفتن مشکلات فنی و اقتصادی که بلاکچین Tron هنوز قادر به غلبه بر آنها نیست دشوار است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید

اگر علاقمند به کسب درآمد از فعالیت در بازار رمزارزها هستید، برای سفارش طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال به آرتاراکس با ما تماس بگیرید.
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002