بررسی کامل یو اس دی کوین USDC + نحوه خرید

بررسی کامل یو اس دی کوین USDC + نحوه خرید

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400
| 4322
:امتیاز دهید

آشنایی کامل با یو اس دی کوین USDC

ارز دیجیتال USDC نوعی از استیبل کوین هاست که مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده است. یو اس دی کوین با بازار و دلار آمریکا پیوند خورده است. این استیبل کوین ارزشی معادل دلار آمریکا و نسبتی 1 به 1 با آن دارد، یعنی قیمت آن همیشه ثابت و معادل یک دلار است و با ایجاد هر توکن ارز دیجیتال ، یک دلار به یک حساب بانکی مشخص واریز می شود. در ادامه به معرفی کامل توکن USDC و کاربردهای آن می پردازیم. با آرتاراکس همراه باشید. همچنین اگر قصد طراحی سایت ارز دیجیتال را دارید، برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

استیبل کوین (Stablecoin) چیست؟

از آنجایی که ارز دیجیتال USDC نوعی استیبل کوین است، بهتر است در ابتدا کمی بیشتر با این نوع از ارزهای دیجیتال آشنا شویم. ارز دیجیتال با ثبات یا  Stablecoin برای ثابت نگه داشتن نوسانات قیمت وارد بازار شده اند. این رمز ارزها دارای پشتوانه ارز فیات هستند. همچنین این نوع ارزها به عنوان وسیله ای برای مبادله و همچنین ذخیره کننده ارزش ارز دیجیتال استفاده می شود. در کل استیبل کوین ها نوعی دارایی ثابت هستند که قیمتی مشخص دارند و در هر زمان می توان آنها را مبادله کرد.

استیبل کوین هایی مانند USDC علاوه بر کم کردن نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، در ثابت نگه داشتن قیمت ارزها نیز نقش دارند.

یو اس دی کوین USDC چیست؟

یو اس دی کوین USDC یکی از ارز های دیجیتال دسته استیبل کوین هاست. این ارز دیجیتالی در سال 2018 با قیمت ثابت 1 دلار وارد بازار شد. این توکن بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و یکی از مهم ترین توکن های این شبکه ارز دیجیتال می باشد. با استفاده از USDC کوین شما می توانید تمام ارزهای دیجیتالی موجود را خریداری کنید. همچنین به کمک یک صرافی ارز دیجیتال در هر زمان به راحتی و با کمترین کارمزد شما می توانید این ارز را به پول نقد (Cash) تبدیل کنید.

پیشنهاد ویژه آرتاراکس: طراحی سایت ارز دیجیتال با امکانات فوق العاده در کمترین زمان و بهترین کیفیت

تاریخچه یو اس دی کوین

شرکت سرکل (Circle) در سال 2013 توسط جرمی آلایر (Jeremy Allaire) و شان نویل (Sean Neville) تاسیس شد. این شرکت در زمینه های مالی فعالیت می کرد و کار انتقال پول را انجام می داد. در سال 2018  این مجموعه با همکاری کوین بیس (Coinbase)، با عرضه یو اس دی کوین (USDC) کار خود را در بازار کریپتوکارنسی آغاز کرد. معرفی این ارز با بودجه 110 میلیون دلاری انجام شد. در دسامبر همان سال، ارزش بازار USDC به رتبه پنجم ارتقاء پیدا کرد. تنها در چند ماه بعد، امکان معامله یو اس دی کوین در بیش از 85 کشور دنیا فراهم شد. در اوایل شیوع کرونا در سال 2019، ماینرها در طول شبانه روز در حدود 10 میلیون دلار USDC استخراج می کردند. در سپتامبر 2020، یو اس دی کوین با بلاکچین Algorand همکاری خود را آغاز نمود. در ادامه به شراکت با پروژه های Solana  و Stellar اقدام نموده و سرمایه در گردش USDC را به بیش از 4.8 میلیارد دلار رساندند.
یو اس دی کوین

نحوه عملکرد USDC

همانگونه که گفته شد، به ازای هر استیبل کوین USDC یک دلار به حسابی مشخص واریز می شود. یعنی هر یو اس دی کوین با یک دلار پشتیبانی می شود و به راحتی می توان آن را به دلار یا دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. به تبدیل دلار به توکن USDC توکن سازی نیز می گویند.

یک آموزش فوق العاده و رایگان مهمان آرتاراکس باشید: آموزش طراحی سایت صرافی با وردپرس + ویدیو

توکن سازی شامل سه مرحله است:

  1. خریدار دلار را به حساب بانکی توکن یو اس دی واریز می کند.
  2. با استفاده از قرارداد هوشمند USD Coin، معادل وجه واریزی ارز دیجیتال یو اس دی کوین ایجاد می شود.
  3. ارز USDC به حساب کاربر منتقل و مقداری دلار جایگزین آن می شود.

اگر کاربر درخواست تبدیل USDC به دلار را داشته باشد، این مراحل به صورت برعکس اجرا می شوند. 

کاربردهای یو اس دی کوین USDC

در کل به جز اینکه این ارز مانند دیگر ارزهای دیجیتالی می توانند برای سرمایه گذاری انتخاب مناسبی باشند، کاربردهای دیگری نیز دارد. از جمله:

  • از آنجایی که این ارز قیمتی ثابت دارد، می توان به جای استفاده از پول نقد برای انجام معاملات و خرید و فروش از آنها استفاده کرد.
  • جایگزینی آن به جای بانک ها و موسسات مالی که هزینه های بسیار بالایی برای انجام معاملات به عنوان کارمزد دریافت می کنند.
  • تثبیت قیمت ها و کاهش نوسانات و تورم در کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و...
  • انجام مبادلات و ارسال پول به سر تاسر جهان با سرعت بسیار بالا، امنیت زیاد و هزینه بسیار کم
  • امکان خرید نرم افزارهای پرمیوم (Premium)، بازی های حوزه بلاک چین و صرافی ارزهای دیجیتال
ارز دیجیتال usdc

تفاوت USDC با دیگر استیبل کوین ها

Stable coin ها به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شوند.

  1. استیبل کوین با پشتوانه پول فیات (Fiat Currency)

این دسته از استیبل کوین ها با یک نوع ارز فیات پشتیبانی می شوند و طراحی متمرکز دارند. ( ارزهای فیات همان واحد پول خاص هر کشور است که قواعد و مدیریت آن به عهده همان دولت یاکشور می باشد، مانند دلار، ریال، یورو و...)

از جمله ارزهای این دسته می توان به USDC ,Trueusd ,Digi Gold, Paxos ,Standard Token ,USDT اشاره کرد.

  1. استیبل کوین با پشتوانه ارز دیجیتال

پشتوانه این نوع استیبل کوین ها، یک ارز دیجیتالی می باشد. مانند Havven, Markercoin.

  1. استیبل کوین های بدون پشتوانه و الگوریتمی

این نوع ارزها، قیمتی ثابت دارند و هیچ پشتوانه ای مانند دارایی یا ارزی خاص ندارند. مانند Basis, Kowala, Fragment

  1. استیبل کوین های ترکیبی

همانگونه که از نام این دسته مشخص است، ترکیبی از دسته های بالا می باشند. مانند Carbon

مقایسه USDC با USDT

یو اس دی تی و USDC هر دو ارز دیجیتال متمرکز با ثبات هستند. کوین USDC توسط کنسرسیوم سنتر CENTER و USDT نیز توسط سازمان Tether Holdings Limited اداره می شود. ارز با ثبات تتر Tether با نماد USDT بدون شک جزو یکی از محبوب ترین استیبل کوین های حال حاضر است. اما مشکلات نظارتی و برخی ابهامات مربوط به آن منجر به نگرانی های امنیتی درباره اش شده است.

تتر و usdc
در این شرایط، یو اس دی کوین می تواند گزینه محبوب و قابل اطمینانی بین کاربران باشد. از زوایه پایبندی به مقررات و قانون گذاری ها، پدیدآورندگان یو اس دی کوین تطابق نسبتاً کاملی دارند. اما در طرف مقابل، شرکت های پشتیبان تتر، تا حدودی پیرو مقررات هستند و درباره آن ها ابهاماتی وجود دارند. برای مثال گواهی منابع مالی Tether کمی مبهم است. با این وجود حجم معاملات و ارزش بازار تتر در برابر یو اس دی coin بسیار بیشتر است.

USDC به خوبی پیرو قوانین و کاملاً شفاف است، اما USDT در برخی حوزه ها پیروی نسبی داشته و کمی دچار ابهام است.

قیمت USDC 

همانگونه که گفته شد این نوع ارزهای دیجیتالی قیمتی ثابت دارند و تغییر نمی کنند. البته ممکن است بنا به نسبت عرضه و تقاضا این رقم کمی تغییر داشته باشد، اما این تغییر رقم بزرگی نیست. USD Coin هم اکنون قابل استخراج نیست و تمام توکن های آن به بازار عرضه شده اند. عرضه اولیه این ارز دیجیتال رقمی حدود 11.5 میلیارد بوده است.

خرید ارز دیجیتال یو اس دی 

با توجه به فراگیری و محبوبیت USD coin امروزه این ارز را از صرافی های مختلفی می توانید تهیه نمایید. از جمله صرافی بایننس، کوینکس، کوین بیس، کوکوین، پولونیکس، هات بیت و غیره. 

کیف پول یو اس دی سی

از آنجایی که این ارز یکی از توکن های شبکه بلاک چین اتریوم است، قابلیت ذخیره شدن در تمام کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی می کنند را دارد. کیف پول ارز دیجیتال مانند Trust، Jaxx، Leger nano و... از جمله آن ها می باشند.

امنیت شبکه USDC 

یو اس دی کوین های در حال گردش، در بستر بلاکچین اتریوم یعنی ERC-20 پیدا می شوند. ثبات این ارز باثبات، از طریق دلارهای ذخیره شده تامین می شود. امنیت شبکه اتریوم نیز در حال حاضر یکی از بهترین ها در دنیای بلاک چین است. وجود برنامه های مختلف در بستر Etherium سبب شده تا قابلیت بکارگیری و هماهنگی USDC به طرز مناسبی فراهم باشد. این ارز برای ایجاد شفافیت با موسسات مالی کار می کند. تمام کسانی که ارز دیجیتالی USD Coin را منتشر می کنند، باید به صورت دائمی موجودی نقدی خود را اعلام نمایند. این موجودی توسط سازمان مالیاتی Grant Thornton LLP آمریکا بررسی و منتشر می شود.

آینده یو اس دی کوین USDC 

با توجه به اینکه موسسات مالی معروف و مهم از این توکن پشتیبانی میکنند، USDC به سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و توسعه است. از آنجایی که داشتن این ارز معادل این است که شما دلار خود را به صورت دیجیتالی ذخیره کرده اید، خطری سرمایه شما را تهدید نخواهد کرد و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال روی شما تاثیری نخواهد داشت.


طراحی سایت صرافی برای مبادله USDC

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی و همچنین طراحی سایت بیت کوین، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. ما این توانایی را داریم تا بستر معاملاتی مدنظر شما را به بهترین شکل ممکن طراحی و ارائه نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال، از خدمات مشاوره ما طی تماس با شماره تلفن های زیر بهره مند شوید:
تماس با طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126

شماره پشتیبانی آرتاراکس: 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002