دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟

دوشنبه 13 بهمن 1399
| 2557
:امتیاز دهید

همه چیز درباره دوج کوین

ورود بیت کوین در سال 2009 دروازه سیل ارزهای دیجیتال را باز کرد. از زمان راه اندازی آن، هزاران ارز دیجیتال جایگزین یا (altcoins) بیرون آمده تا طیف وسیعی از موارد استفاده را در خود جای دهد. در میان سکه های قبلی، دوج کوین ها یکی از بی نظیرترین پیشنهاد ها هستند. دوج کوین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را از سال 2013 مجذوب خود کرده است. در این مقاله، دلیل آن را توضیح خواهیم داد. دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده است که بر اساس یکی از معروف ترین الگوهای رفتاری ساخته شده است. قابل توجه است که ماهیت کمدی آن به زنده ماندن آن صدمه ای نزده است. این یک انجمن اختصاصی از کاربرانی که طی چندین سال برای ابتکارات خود سرمایه جمع کرده اند. در این مقاله به بررسی دوج کوین، هدف و آینده سرمایه گذاری روی آن می پردازیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی کسب و کار پرسود را دارید، برای اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال

تاریخچه دوج کوین

در نتیجه یک سرگرمی، ارز دیجیتال دوج کوین درسال 2013 راه اندازی شد. نام دوج (Doge) از یک میم (meme) پرطرفدار گرفته شده است. این میم مربوط به نژاد سگ شیبا اینو(Shuba In) است و از یک شو اینترنتی الهام گرفته شده است. دوج کوین تصویر یک سگ شیبا اینو را به عنوان آرم روی خود دارد. در اصل به عنوان شوخی توسط برنامه نویسان جکسون پالمر و بیلی مارکوس ابداع شد. پس از راه اندازی، ارز رمزنگاری شده به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت. در عرض چند ماه، به یک سرمایه چند میلیون دلاری در بازار رسید.
دوج کوین

محبوبیت دوج کوین در بازار جهانی

انجمن دوج کوین برای کمک های خیرخواهانه شهرت کسب کرده است. این سیستم به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی در سایتهایی مانند Reddit ظاهر شد، جایی که کاربران مقادیر کمی دوج کوین را به یکدیگر ارسال می کردند تا به سازندگان محتوا پاداش دهند. این روحیه بخشندگی در جلب سرمایه های بلند پروازانه تر آن مورد انعکاس قرار گرفت: در سال 2014، بیش از 30000 دلار Dogecoin برای تیم Bobsled جامائیکا برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی سوچی جمع آوری کرد. در همان سال، انجمن دو اقدام دیگر را نیز آغاز کرد. طرفداران دوج کوین در روز جهانی آب، نزدیک به ۳۰ هزار دلار برای ساخت تصفیه خانه آب در کنیا هزینه کردند و بعدا علاقه مندان به دوج کوین، راننده مسابقات NASCAR Josh Wise را با بیش از 50،000 دلار ارز حمایت مالی کردند در نتیجه، WISE آرم دوج کوین را روی ماشین خود نقاشی کرد.

قیمت دوج کوین

پامپ دوج کوین توسط تیک تاک

در اواسط سال 2020، یک فیلم در برنامه اشتراک ویدیو تیک تاک TikTok یک واکنش زنجیره ای ایجاد کرد و باعث افزایش قابل توجه قیمت دوج شد. یک کاربر با بیان اینکه همه آنها با خرید سکه و فروش آنها، پس از رسیدن قیمت به 1 دلار "ثروتمند می شوند" از دیگران خواست که به او در خرید دوج کوین بپیوندند. این هیاهوی تبلیغاتی دامن گیر شد و باعث شد دوج کوین بیش از 2.5 برابر بیشتر از هفته های گذشته معامله شود. با این حال، پامپ (رشد قیمت) کوتاه مدت بود و پس از آن قیمت ها به شدت کاهش یافت.توجه داشته باشید که این نوع فعالیت را می توان پامپ و دامپ (ریزش قیمت) دانست. این نوع طرح در بازارهای سنتی به دلیل خطرات سرمایه گذاران غیرقانونی است. مروجین قبل از ایجاد هیاهو در اطراف آن، مقادیر زیادی از دارایی را خریداری می کنند و باعث می شود دیگران سرمایه گذاری خود را انجام دهند. در نتیجه، قیمت به طور قابل توجهی افزایش می یابد. سپس، مروجین سهام خود را می فروشند و منجر به "دامپ" می شوند با چنین فشار فروش بالا، قیمت سقوط می کند زیرا سرمایه گذاران بعدی با ضررهای هنگفت روبرو می شوند.
یک مقاله مفید دیگر در آرتاراکس بخوانید: متاورس چیست؟

دوج کوین چگونه کار می کند؟

دوج کوین بر اساس یک لایت کوین کار می کند که لاکی کوین نامیده می شود. مشابه بیت کوین، دوج کوین از یک بلاک چین استفاده می کند، که بر اساس الگوریتم اثبات کار  (Proof of Work) بنا شده است. شرکت کنندگان در شبکه، نرم افزارهای منبع باز (open-source) را بر روی دستگاه های خود نصب می کنند تا بتوانند به عنوان فول نودها عمل کنند. برای کسانی که با فناوری بلاکچین آشنا نیستند به این معنی است که هر شرکت کننده یک نسخه کامل از دیتابیس (که شامل تمام معاملات است) را حفظ می کند.سیستم غیرمتمرکز است زیرا هیچ سرپرستی وجود ندارد که آن را کنترل کند. درعوض، کاربران مستقیماً اطلاعات را به یکدیگر ارسال می کنند و با تکیه بر روش های رمزنگاری تشخیص میدهند که نودهای دیگر درست عمل می کنند یا خیر.

استخراج و تامین دوج کوین

در بلاکچین های Proof-of-work مانند بیت کوین، فرایندی به نام استخراج ارز دیحیتال برای ایجاد سکه های جدید استفاده می شود. شرکت کنندگان باید به شبکه ثابت کنند که "کار" انجام داده اند، که شما مانند پاسخ دادن یک جواب به معمای پیچیده می توانید فکر کنید. معما با هش کردن اطلاعات حل می شود تا زمانی که کاربر بتواند خروجی ارائه دهد که شبکه به عنوان تائید آن را بپذیرد. این عملیات توسط انسان قابل انجام نیست، بنابراین باید از دستگاه‌های استخراج استفاده کرد. 

تفاوت دوج کوین و بیت کوین

برخلاف بیت کوین که از الگوریتم رمزی  SHA-256 برای استخراج استفاده می کند دوج کوین از الگوریتم رمزنگاری Scrypt برای استخراج استفاد می کند که مصرف برق مایننیگ را کاهش می هد. این بدان معناست که ماشین های بکار رفته در بیت کوین قادر به رقابت با رایانه ها و GPU های معمولی که برای استخراج Litecoin استفاده می شود نیستند. اگرچه، برای جلوگیری از هرگونه رقابت و کاهش خطرات امنیتی، توسعه دهندگان دوج کوین به یک مدل استخراج روی آوردند، به این معنی که ماینرهای Litecoin می توانند به طور همزمان دوج کوین کسب کنند. استخراج دوج کوین یک بلاک یک دقیقه ای را هدف قرار می دهد و پاداش 10000 دوج را می دهد.

استخراج دوج کوین

کاربردهای دوج کوین چیست؟

مانند بسیاری از ارز رمزهای دیگر، روش های مختلفی برای دستیابی به دوج کوین وجود دارد. می توانید خودتان آن را استخراج کنید یا آن را به عنوان پرداخت کالا و خدمات بپذیرید. ساده ترین روش، برای خرید آن صرافی ارز دیجیتال می باشد. معمولا، ابتدا باید بیت کوین یا سکه معروف دیگری خریداری کنید و سپس آن را با دوج معامله کنید.هنگامی که دوج کوین خود را دریافت کردید، می توانید همانند سایر ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید یا برای مدت طولانی روی کیف پول سخت افزاری نگه دارید، آن را با سکه های دیگر معامله کنید و آن را با کالا عوض کنید. Bitrefill شاید ساده ترین راه برای خرج باشد، زیرا شما می توانید کارت های هدیه و کوپن از خرده فروشان را خریداری کنید.
در همین رابطه بخوانید: کاربردهای بیت کوین چیست؟

خلاصه مقاله

دوج کوین علی رغم اینکه یک دارایی است که وجودش حول یک الگوی رفتاری اینترنتی می چرخد، یک انجمن اختصاصی از کاربران ایجاد کرده است. شش سال بعد، این بازار صدها میلیون دلار آمریکا را حفظ می کند. کاملاً مشخص نیست که آیا بازار دوج کوین را می توان به عنوان یک ارز جدید، یک دارایی مالی مناسب یا چیزی در این بین قرار داد.

طراحی سایت ارز دیجیتال 

اگر شما هم با خواندن این مقاله، علاقمند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده اید، پیشنهاد ما به شما به جای استخراج ارز دیجیتال، راه آسان تری است. شما می توانید با سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال به آرتاراکس، کسب درآمد عالی را تجربه کنید. گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس، می توانید از صفحه نمونه کارهای ما از منوی اصلی سایت، بازدید فرمایید. برای ارتباط با کارشناسان ما، کد زیر را اسکن نموده یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002