ارز دیجیتال نئو NEO چیست؟

ارز دیجیتال نئو NEO چیست؟

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400
| 3534
:امتیاز دهید

ارز دیجیتال نئو چیست؟

NEO یا اتریوم چین، یکی از ارزهای دیجیتال مهم و کاربردی حال حاضر بازارهای دیجیتالی است. نئو یک شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند می باشد. هدف NEO تبدیل شدن به پایه و نسل جدیدی برای اینترنت است که در آن پرداخت ها، هویت ها و دارایی های دیجیتالی در کنار یکدیگر قرار می گیرد. در این مقاله آرتاراکس به معرفی کامل این ارز دیجیتال، شبکه بلاک چین NEO وکاربردهای آن می پردازیم. قبل از ادامه، خوب است بدانید که آرتاراکس در زمینه طراحی سایت صرافی آماده همکاری با شماست. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.

ساخت صرافی ارز دیجیتال

تاریخچه ارز دیجیتال نئو (NEO)

در تاریخ آگوست 2016، بلاک چین متن باز NEO ایجاد شد. عرضه اولیه (ICO) به صورت دو قسمتی انجام شد. در ابتدا نام این شبکه انت شیرز (AntShare) بود که بعد ها به نئو تغییر پیدا کرد.

شرکت توسعه و تحقیقاتی چینی با نام آن چین (OnChain) این ارز دیجیتال را ایجاد کرد. دا هونگ فی (Da Hongfei) و اریک ژانگ (Erik Zhang) مدیریت این شرکت را به عهده دارند.

NEO برای معرفی خود از شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند (اقتصاد دیجیتالی) استفاده می کند. این شبکه پروژه ای بر بستر بلاک چین است. شبکه نئو با استفاده از قابلیت های بلاک چین، هویت دیجیتالی به مدیریت خودکار دارایی های دیجیتالی می پردازد. انجام این کار با استفاده قرارداد هوشمند می باشد.

اریک ژانگ معتقد است اینترنت اختراع بسیار بزرگ و کاربردی است، اما نقص های زیادی را دارد. یکی از مهم ترین مشکلات اینترنت این است که کاربران به کنترل و مدیریت اطلاعات خود در این فضا دسترسی ندارند. از نظر ژانگ بلاک چین نئو این توانایی را دارد که این مشکل را حل کند. لازم به ذکر است که ژانگ الگوریتمی برای پیشگیری و خنثی کردن حملات بیزانسی ایجاد کرده است. این الگوریتم از شرکت کاربران غیرقابل اعتماد در این شبکه جلوگیری کند.

شبکه نئو شباهت بسیار زیادی به شبکه اتریوم دارد. هر دو بستری برای ایجاد و اجرا قرارداد های هوشمند می باشند. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از این شبکه ها، توکن جدید و اختصاصی خود را ایجاد کنند.

اما این دو شبکه تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. تفاوت اصلی نئو و اتریوم در اهداف و موارد استفاده آن می باشد. هدف اتریوم ایجاد اینترنت گسترده و جهانی تر، با آزادی و اعتماد بیشتر است.

اما شبکه NEO قصد دارد با استفاده قابلیت های بلاک چین و قراردادهای هوشمند، اقتصاد هوشمند (دیجیتالی) مبتنی بر زیرساخت های فعلی و تحت نظر قوانین و مقررات دولت ها ایجاد کند.

اما اقتصاد هوشمند یا دیجیتالی چیست؟ در ادامه به معرفی اقتصاد هوشمند نئو می پردازیم.

neo cryptocurrency

اقتصاد هوشمند NEO چیست؟

در کل می توان اقتصاد هوشمند یا دیجیتال به صورت خلاصه این گونه معرفی می شود: مجموع دارایی های دیجیتال، هویت دیجیتالی و قرارداد هوشمند اقتصاد دیجیتالی یا ( هوشمند) را تشکیل می دهند.

دارایی های دیجیتالی دو دسته اصلی را شامل می شوند، دارایی های اعتباری و دارایی های اسنادی.

دارایی های اسنادی یا (Voucher Assets) در اصل نسخه های دیجیتالی مجوزها و توافق نامه ها می باشند. گواهی سهام، قراردادها، مجوزهای املاک و... از جمله دارایی های اسنادی می باشند.

دارایی های اعتباری یا (Credit Assets) در واقع نوعی نشانه گذاری بر روی کالاهای فیزیکی می باشند. به طور مثال شما خودرویی را خریداری می کنید، برای اینکه به اثبات برسانید مالکیت این وسیله برای شماست با استفاده از یک نشانه یا توکن (Token) آن را در بلاک چین ثبت می کنید و به نوعی آن را نشانه گذاری می کنید.

هویت دیجیتالی یا (Digital identity) به نوعی اثبات ارتباط میان دارایی های دیجیتالی و فیزیکی است. اگر دارایی ثبت دیجیتالی شود، می توان از حفاظت های قانونی بهره مند شد.

neo

کارکرد شبکه نئو NEO

شبکه نئو دو توکن اصلی با نام های NEO و GAS دارد. در ادامه به معرفی این توکن ها و عملکرد کلی شبکه می پردازیم.

  1. NEO

یکی از توکن های اصلی شبکه، NEO می باشد. توکن NEO برای شرکت در رای گیری های شبکه نئو مورد استفاده قرار می گیرد. به نوعی اگر قرار باشد تغییراتی در شبکه ایجاد شود، با استفاده از توکن NEO کاربران می توانند در رای گیری شرکت کنند. در کل تعداد 100 میلیون توکن نئو موجود است. هر NEO برابر یک رای است. یعنی افرادی که تعداد بیشتری NEO را دارا هستند، می توانند در رای گیری تاثیرگذارتر باشند.

تمام توکن های NEO توسط بلاک جنسیس (Genesis Block) ایجاد شده است. نیمی از این توکن ها در عرضه اولیه (ICO) توزیع شده اند، بقیه توکن های NEO توسط شورای نئو نگهداری می شوند.

  1. GAS

توکن گس (GAS) برای پرداخت هزینه استفاده از شبکه می باشد. همچنین این توکن به نوعی روشی پیشگیری برای دریافت اسپم ها (Spams) می باشد. این توکن قابلیت تقسیم شدن را دارد، بر خلاف توکن NEO که امکان تقسیم شدن را ندارد.

توکن GAS با اضافه شدن هر بلاک جدید به شبکه ایجاد می شود. به نوعی شروع کار شبکه بدون توکن GASبوده است. به ازای ایجاد هر بلاک جدید، 8 واحد توکن GAS تولید می شود. در هر سال 1 عدد از این رقم کم می شود. به طور کلی بعد از ایجاد هر 2 میلیون بلاک جدید، 1 واحد عرضه توکن GAS کمتر می شود.

ارز دیجیتال neo

سازو کار شبکه نئو NEO

نود های تشکیل دهنده شبکه بلاک چین نئو به دو نوع تقسیم می شوند. نود های معمولی یا (Ordinary Nodes) و نود های اجماع (Consensus Node).

نود های معمولی برای تبادلات و انتقالات مورد استفاده قرار می گیرند، نود های اجماع به نوعی وظیفه نگهداری از دفتر کل و حسابداری شبکه را به عهده دارند.

شبکه نئو از الگوریتمی با نام اجماع بر اساس تحمل خطای بیزانس (Practical Byzantine Fault Tolerance) یا به اختصار dBFT استفاده می کند. کارکرد این الگوریتم به این صورت است که نود ها با یکدیگر رقابتی ندارند، زیرا هیچ پاداشی در کار نیست. تائید تراکنش ها و ایجاد بلاک های جدید به عهده نود های اجماع می باشد.

انجام تراکنش ها در شبکه NEO هزینه ای ندارد. با وجود اینکه نودهای اجماع می توانند برای انجام معاملات سهمی را برای خود بردارند.

شبکه نئو برای پیشگیری از این کار، روش هایی را در نظر گرفته است.

  • زمانی یک نود به عنوان نود اجماع در نظر گرفته می شود که رای دارندگان توکن NEO را داشته باشد.
  • کاربران می توانند با نگهداری NEO، به صورت دائمی و مستمر توکن GAS دریافت کنند. این پاداش از شرکت هایی که در این شبکه هستند و از آن استفاده می کنند تامین می گردد.
  • هرچه میزان کارمزد تراکنش ها بیشتر باشد، احتمال اینکه شرکت جدید شبکه را برای انجام کارهای خود استفاده کند کمتر می شود. بنابراین افرادی که توکن NEO را دارند، درآمد بسیار کمتری را به صورت GASدریافت می کنند. با این کار کارمزد بالاتر خواهد بود و امکان اینکه نود های اجماع که کارمزد را تعیین می کنند، می توانند در رای گیری ها رای لازم را کسب نکند.

چرا نودهای اجماع وجود دارند؟

7 نود اجماع اصلی و فعال در شبکه نئو وجود دارند. تمام این نود ها توسط تیم نئو کنترل می شوند. این موضع باعث می شود این شبکه متمرکز (Centralized) باشد.

کارکرد نود های اجماع

شبکه نئو می تواند حدود 1000 تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد. اولین قدم برای اینکه یک نود یا گره کاندید نود اجماع شود این است که مراحل احراز هویت را انجام دهد و 1000 توکن GAS را در شبکه استیک (Steak) کند. نود های اجماع در حقیقت مسئول شبکه هستند، مسئولیت تمام اقدامات شبکه نیز به عهده این نود ها می باشد.

صرافی ارز دیجیتال NEO

می توانید هر دو توکن این شبکه (NEO و GAS) را از طریق صرافی ارز دیجیتال معروف مانند بایننس (Binance) و یا بیترکس (Bittrex) خریداری نمایید. اگر قصد دارید قرارداد هوشمندی را بر بستر شبکه نئو ایجاد کنید باید مقدار مشخصی توکن Neo تهیه کنید.

کیف پول های دیجیتالی مناسب توکن NEO و GAS

شما می توانید برای نگهداری و ذخیره سازی توکن های شبکه نئو از کیف پول های دیجیتالی مختلفی استفاده کنید. از جمله  کیف پول دسکتاپی GUI NEO، کیف پول اندرویدی O3، کیف پول NEON، کیف پول سخت افزاری Ledger nano s و...


آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کارهای طراحی صرافی را در این قسمت مشاهده نمایید. همچنین برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002