کاردانو (ADA) چیست؟

کاردانو (ADA) چیست؟

چهارشنبه 11 فروردین 1400
| 3915
:امتیاز دهید

کاردانو چیست؟ (ADA)

آدا یک ارز دیجیتال است. هر کاربری، در هر کجای دنیا، می تواند از ADA به عنوان مبادله امن ارز دیجیتال استفاده کند - بدون اینکه شخص ثالثی برای واسطه گری در صرافی ارز دیجیتال مورد نیاز باشد. هر معامله ای بطور دائمی، ایمن و شفاف در بلاکچین Cardano ثبت می شود. کاردانو یکی از چندین بلاک چین proof-of-stake، صاحبان ارز رمزنگاری شده ADA خود را قادر می سازد تا به کار شبکه خود کمک کرده و در مورد تغییر قوانین نرم افزار خود رأی دهند. به همین ترتیب، توسعه دهندگان می توانند از بلاکچین Cardano برای ویژگی های آشنا، از جمله اجرای منطق برنامه نویسی سفارشی (قراردادهای هوشمند) و ساخت برنامه ها (برنامه های غیرمتمرکز) استفاده کنند. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم برای دریافت بهترین قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال
با این حال، کاردانو با تأکید بر رویکرد تحقیق محور با هدف دستیابی به سطحی که معتقد است استفاده از فناوری آن را پیش می برد، از سایر پروژه ها متفاوت است.

کاردانو چگونه کار می کند؟

مورد اصلی استفاده از Cardano این است که اجازه معاملات را در ارز دیجیتال بومی خود، ADA بدهد و توسعه دهندگان را قادر به ایجاد برنامه های امن و مقیاس پذیر با استفاده از آن کند.

Cardano Blockchain

زنجیره بلوک کاردانو به دو لایه تقسیم می شود:
  • Cardano Settlement Layer (CSL) - CSL برای انتقال آدا بین حساب ها و ثبت معاملات استفاده می شود.
  • Cardano Computation Layer (CCL) - CCL شامل منطق قرارداد هوشمند است که توسعه دهندگان می توانند برای جابجایی مالی از آن استفاده کنند.
به علاوه، رایانه هایی که از نرم افزار Cardano استفاده می کنند می توانند به عنوان یکی از سه گره به یکدیگر بپیوندند.
  • گره های mCore - نشانه های ADA سهام و مشارکت در حاکمیت بلاکچین
  • گره های رله - داده ها را بین گره های mCore و اینترنت عمومی ارسال می کند
  • گره های edge - ایجاد معاملات ارز دیجیتال.
از سال 2017، کاردانو 5 مورد از مهمترین نسخه های پلتفرم را معرفی کرده است، از جمله بایرون، که انتقال ارز دیجیتال ADA را برای اولین بار در ولتر را امکان پذیر کرده است، که مدل جدیدی را برای چگونگی تأمین بودجه کاربران برای تغییرات نرم افزاری در اختیار کاربران قرار داده است.

خرید و فروش آدا کاردانو

شما می توانید با استفاده از صرافی ارز دیجیتال، آدا را برای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال خریداری یا بفروشید. برای مشاهده لیست مبادلات پشتیبانی از ada، به coinmarketcap مراجعه کنید. به عنوان یک دارنده آدا، مهم است که ارز دیجیتال خود را ایمن نگه دارید. و این بدان معنی است که شما باید کلیدهای خصوصی خود را خصوصی نگه دارید. بسیار توصیه می شود که از نگه داشتن ارز دیجیتال خود بیشتر از زمان لازم در مبادله خودداری کنید و در عوض از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید. ما یا یک کیف پول ارز دیجیتال کامل گره مانند Daedalus، یا Yoroi مبتنی بر مرورگر را توصیه می کنیم.

Ouroboros چیست؟

Ouroboros الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) است که توسط رایانه های دارای نرم افزار Cardano برای امنیت شبکه، تأیید معاملات و کسب ADA استفاده می شود. Ouroboros زمان را به دوره ها و اسلات ها تقسیم می کند، جایی که دوره ها فریم های زمانی اصلی هستند و اسلات ها 20 ثانیه افزایش در دوره ها هستند. در داخل هر شکاف، یک اسلات رهبر به طور تصادفی انتخاب می شود و وظیفه انتخاب بلوک هایی را دارد که به زنجیره بلوک اضافه می شوند. فقط گره های mCore می توانند به عنوان رهبر اسلات انتخاب شوند. Ouroboros دو نوع بلوک را اضافه می کند که به زنجیره بلوک اضافه می شوند:
  • بلوک های Genesis: لیست تمام رهبران شیارهای مرتبط با دوران را وارد می کند و شامل یک سری بلوک های اصلی است.
  • بلوک های اصلی: شامل کلیه اطلاعات معامله ، پیشنهادهای بروزرسانی نرم افزار و لیست نظرات این به روزرسانی ها است.
پس از پایان دوره، رهبران شکاف های قبلی رهبران شکاف های دوره بعدی را انتخاب می کنند. آرا از طریق مکانیزمی اتفاق می افتد که در آن هر رهبر اسلات "عمل پرتاب سکه" را انجام می دهد، که به گفته تیم کاردانو، تصادفی انتخاب رهبران اسلات جدید افزایش می یابد.

طراحی سایت خرید فروش ارز دیجیتال

اگر به خدمات طراحی سایت صرافی نیاز دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید. 
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002