چگونه گوگل رتبه بندی موتور جستجوگر شما را تعیین می‌کند؟

چگونه گوگل رتبه بندی موتور جستجوگر شما را تعیین می‌کند؟

دوشنبه 29 دی 1399
| 1776
:امتیاز دهید

روش رتبه بندی سایت در گوگل

الگوریتم های موتور جستجو به طور مداوم به روز می شوند. مهم است که همیشه در تلاش باشید تا صفحات بروز داشته باشید. برای جستجو در تلفن همراه بهینه باشید. از محتوا‌های پربازدید استفاده کنید. وقتی به رتبه بندی موتور جستجوی خود در Google فکر می کنید، مهم است که در طی چند سال گذشته صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) چه مقدار تغییر کرده اند. در اینجا مثالی از SERP Google برای "نمایشگاه های AMNH" در سال 2010 آورده شده است:

 

sample_seo

در اینجا مثالی از همان جستجو در سال 2021 آورده شده است:

 

                    sample_seo1

 

11 سال، 7 میلیون نتیجه مثبت و هزاران نسخه به روزرسانی Google، این دو SERP بسیار متفاوت به نظر می رسند (شاید زمانی که شما این مقاله را بخوانید بازم تغییر کرده باشد). اگر نتایج را موشکافی کنید، شباهت های زیادی نیز مشاهده خواهید کرد. اولین نتیجه موتور جستجو هنوز amnh.org است و صفحه نمایشگاههای دائمی همچنان موجود است. ما همچنین لیست نمایشگاه های مختلف در AMNH را در هر دو SERP مشاهده می کنیم.
 در حالی که چهار نتیجه اول از SERP 2010 از amnh.org است، نتیجه سوم از نسخه 2020 به timeout.com تغییر پیدا کرده است و وب سایتی با اطلاعاتی در مورد AMNH و همچنین سایر مقاصد گردشگری در NYC پیوند شده است. 
 

با مقایسه SERP های 2010 و 2020 نشان می دهد که چگونه Google SERP های گردآوری شده نسبت به 11 سال پیش چقدر تغییر کرده است. یک جستجوگر احتمالاً آنچه را که لازم است در وب سایت AMNH پیدا خواهد کرد، به همین دلیل amnh.org/exhibits در هر دو مجموعه SERP رتبه اول را دارد. با این حال، در سال 2021، Google موقعیت سوم ارزشمندی به timeout.com می دهد، زیرا ممکن است جستجوگری قصد دارد تعطیلات خود را در NYC بگذراند، یا حداقل زمینه اضافی در مورد "نمایشگاه های amnh" خارج از آنچه موزه می تواند ارائه دهد، نمایش بدهد. اگر می خواهید بدانید که Google چگونه محتوای شما را رتبه بندی می کند، مهم است که بدانید موتورجستجوگر چگونه محتوای وب سایت شما را مشاهده و پردازش می‌کند، زیرا مانند گذشته خشک و بریده بریده نیست.

الگوریتم BERT: بزرگترین به روزرسانی الگوریتم هسته Google در سال های گذشته

 

گوگل به طور مداوم الگوریتم های جستجوی خود را به روز می کند. در سال 2018، 3234 بروزرسانی انجام داده است که بیش از 8 مورد در روز است. به سختی می توان متوجه این تغییرات شد، اما هر چند ماه یکبار بروزرسانی‌هایی انجام می‌شود که بسیار محسوس هستند. بروزرسانی‌هایی از این دسته  "بروزرسانی الگوریتم اصلی" گفته می‌شود.

در 25 اکتبر 2019، گوگل BERT را راه اندازی کرد که مخفف عبارت "نمایش رمزگذاری دو طرفه از ترانسفورماتورها" است.

 

به زبان ساده، BERT به جستجوی Google کمک می کند گفتار طبیعی را بجای جستجوی دقیق منطبق ها درک کند، به Google اجازه می دهد SERP هایی ارائه دهد که بیشتر مربوط به هدف جستجوگر باشد. در وبلاگ اعلامیه بروزرسانی‌های الگوریتم اصلی، معاون جستجوی گوگل پاندو نایاک از این تغییر به عنوان "بزرگترین جهش در پنج سال گذشته و یکی از بزرگترین جهش‌های تاریخ جستجو" نام برد. ظهور BERT به این معنی است که جستجوی Google با ارائه نتایج مرتبط تر، کمکی ارزشمند به کاربران است.

بهینه سازی برای BERT به معنای ایجاد محتوای انحصاری و پیشرفته است

به طور معمول وقتی Google از بروزرسانی الگوریتم اصلی خبر می دهد، نوعی واکنش از سوی کارشناسان و متخصصان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای اطمینان از استاندارد بودن وب سایت های آنها وجود دارد. این بروزرسانی یکی از معدود بروزرسانی‌های الگوریتم اصلی است که نیازی نبود از طرف کارشناسان (SEO) اقدام خاصی انجام شود. محتوای خوب و تخصصی ایجاد کنید. نشان دهید محتوا انحصاری و قابل اطمینان است، به اختصار "E-A-T" را نشان دهید. این اختصار از راهنمای کیفیت جستجوی Google آمده است که منبع عالی دیگری برای درک آنچه Google  محتوای با کیفیت در نظر می‌گیرد، است. این امر برای هر محتوانویسی که ارتباطی با سلامت، امور مالی یا هر موضوع مرتبط با امنیت یا رفاه شخص داشته باشد بسیار مهم است، زیرا Google در مورد موضوعات مربوط به "پول شما یا زندگی شما" از نظر محتوایی بسیار حساس است.

برای تمام کسب کارها بهینه سازی برای BERT به معنای به نمایش گذاشتن تمام منابع سایت است که این می‌تواند به صورت ایجاد وبلاگ‌های تجاری یا ایجاد صفحات پرسش‌های متداول (FAQ) باشد.

این تمرین را امتحان کنید: از خود بپرسید، "رایج ترین سوالاتی که مشتریان ما می پرسند کدامند؟" سپس، بخشی از وب سایت خود را به پاسخ دادن به این سالات اختصاص دهید.

اگرچه دانش شما می تواند یکی از بهترین منابع برای بینش درباره مخاطبان شما باشد، شما همچنان می توانید منابع رایگان مانند Google Trends ، Google Analytics و Google Search Console را برای آگاهی از استراتژی محتوای خود جستجو کنید.
 

بهینه سازی برای موبایل خیلی مهم است

بهینه سازی سایت برای سازگار بودن با موبایل کاری است که مدیران سایت بیش از یک دهه روی آن کار کرده‌اند. اولین آیفون در سال 2007 عرضه شد و iPad امسال 10 ساله می شود. گوگل با اجرای به روزرسانی های مربوط به تلفن همراه در الگوریتم های جستجوی خود رتبه بالایی را برای صفحه‌های بهینه برای گوشی در نظر گرفته است.

اولین الگوریتم از این دست با نام مستعار، "Mobilegeddon" که در سال 2015 عرضه شد. این به روز رسانی رتبه بندی ترجیحی را به وب سایت های دارای محتوای پاسخگو به صفحه های مختلف از ابعاد و اندازه ها داده است. این روزها داشتن یک وب سایت پاسخگو معمولاً مسئله ای نیست زیرا بیشتر سازندگان وب سایت از ابزار مناسب برای این منظور استفاده میکنند.

سایر به روزرسانی های مهم جستجوی Google مربوط به وب سایت هایی است که تلفن همراه اولویت قرار داده‌اند سایت‌هایی که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند. این اولویت طراحی چهره ظاهری وب سایت بوده است، که ممکن است برای تجربه کاربری بهتر یا برای سئو بهتر باشد.

بهینه سازی برای موبایل به معنای بهینه سازی برای جستجوی صوتی است

Statista گزارش می دهد که 42٪ از جهان در چند ماه گذشته جستجوی صوتی انجام داده‌اند که محبوب ترین روش جستجوی تلفن همراه است. Statista همچنین ادعا می کند که بیش از 33 میلیون کاربر جستجوی تلفن همراه در ایالات متحده طی چهار سال گذشته، در مجموع 211 میلیون کاربر جستجوی تلفن همراه افزایش یافته است.

چگونه برای جستجوی صوتی بهینه سازی شویم؟ جستجوی Google با اجرای BERT و سایر بروزرسانی ها بسیار پیشرفت کرده است، بنابراین ایجاد محتوای مفید هنوز کار اصلی است، اما روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای افزایش دیده شدن محتوای وب سایت خود قبل از رقبا استفاده کنید.

ایجاد محتوای پربازدید ضروری است

همان طور که از اسم معلوم است محتوای پر بازدید جستجوی بیشتری نیز دارد، بنابراین بودن در لیست جستجو‌های پر بازدید همواره برای کسب و کار شما ضرور است. اقداماتی مثل ایجاد یک وبلاگ مشاغل، صفحات رسانه های اجتماعی وGoogle My Business و سایر فهرست ها همه به این هدف می رسند.

رتبه بندی بالاتر موتور جستجو در انتظار است

Google در مورد رتبه بندی محتوای شما پیچیده تر از هر زمان دیگری است. با ایجاد محتوای عالی، دسته‌ بندی داده ها و ساختن نام تجاری خود به مرور زمان، خود را برای موفقیت در رتبه بندی جستجو برای سالهای آینده آماده خواهید کرد.

طراحی سایت صرافی با آرتاراکس

اگر تمایل به راه اندازی کسب و کار پرسود در زمینه ارزهای دیجیتال را دارید، با آرتاراکس تماس بگیرید. انواع سایت فروش بیت کوین، وبمانی، پرفکت مانی، اتریوم، لایت کوین، ترون، بایننس کوین و ... در آرتاراکس طراحی می شوند. برای کسب اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002