نکاتی که درباره وب سایت باید بدانید

نکاتی که درباره وب سایت باید بدانید

چهارشنبه 6 اسفند 1399
| 3693
:امتیاز دهید

نکات جالب درباره وبسایت

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص وب سایت، درک اصطلاحات اساسی مرتبط با وب است. وقتی درک کاملی از این اطلاعات داشته باشید، شما می توانید با طراحان وب و توسعه دهندگان مکالمه دو طرفه داشته باشید که می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه ها و همچنین تصمیم گیری بهتر شود. به این فکر کنید که قبل از مراجعه به مکانیک، درک خوبی از نحوه کارکرد موتورها داشته باشید. همچنین، اگر تصمیم دارید وب سایت خود را بسازید، درک بهتری از این که در یک طراح وب سایت به دنبال چه چیزی  و کجا می توانید وقت و پول خود را سرمایه گذاری کنید، پیدا میکنید.
راه اندازی سایت صرافی

مشاهده یک وب سایت

Domain name

نام دامنه، نام منحصر به فردی است (به عنوان مثال google.com) که برای شناسایی موقعیت وب سایت در سرور وب استفاده می شود. هنگامی که از طریق یک مرورگر وب مانند Google Chrome به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، نام دامنه به آدرس پروتکل اینترنت (IP) (به عنوان مثال 172.217.12.206) ترجمه می شود که نشان دهنده سروری است که وب سایت در آن میزبانی می شود. این ترجمه به صورت پویا توسط سرور نام دامنه (DNS) انجام می شود.

DNS

Domain Name Servers یک دفترچه تلفن یا دایرکتوری است. آنها لیستی به روز شده از نام دامنه ها را نگه داشته و دوباره به آدرس های IP ترجمه می کنند. این ضروری است زیرا اگرچه نام دامنه برای انسان به راحتی به خاطر سپرده می شود، رایانه ها (یا همه دستگاه هایی هستند که می توانند به اینترنت متصل شوند) از آدرس های IP برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می کنند.

Web Server

از سرورهای وب برای ذخیره، پردازش و تحویل صفحات وب به مشتریان (به عنوان مثال مرورگرهای وب مانند Google Chrome) استفاده می شود. اگرچه برای اجرای وب سایت خود می توانستید یک سرور خریداری کنید، به دلیل صرفه جویی در هزینه و امنیت بیشتر، بیشتر مشاغل از خدمات ذخیره سازی ابری برای میزبانی وب استفاده می کنند.

مرورگر اینترنت


مرورگرهای_اینترنت


یک مرورگر وب، که اغلب به عنوان "مرورگر" شناخته می شود، یک نرم افزاری است که برای دسترسی به اطلاعات در وب استفاده می شود. برخی از محبوب ترین مرورگرهای وب شامل Chrome ، Firefox ، Safari ، Internet Explorer ، Edge و Opera هستند. مانند همه برنامه های نرم افزاری، مرورگرهای وب دارای ویژگی ها و عملکردهای مختلفی هستند که برای انواع مختلف کاربران جذاب است.  آدرس پروتکل اینترنت یک برچسب عددی منحصر به فرد است که به هر دستگاه متصل به اینترنت اعم از رایانه، تلفن، تبلت، سرور، اتومبیل و غیره اختصاص داده می شود. جستجوی سریع Google در مورد "آدرس IP من چیست" آدرس IP مرتبط با اتصال به اینترنت شما را نشان می دهد.

HTML, CSS, JavaScript

وب سایت ها از مجموعه ای از محتوا (مانند تصاویر و متن) و همچنین عناصر تعاملی مانند فرم ها، بازی ها و انیمیشن ها تشکیل شده اند. برای ارائه نتایج مطلوب، مرورگر وب شما برای دستیابی به موارد لازم به زبان های برنامه نویسی، در درجه اول HTML  ،CSS و Javascript متکی است.
HTML که مخفف HyperText Markup Language است، برای شناسایی عناصر مختلف در یک صفحه مانند پاراگراف ها، عناوین، تصاویر و پیوندها استفاده می شود.
CSS، همچنین به عنوان Cascading Style Sheet شناخته می شود، برای سبک دادن به وب سایت شما استفاده می شود. قلم ها، رنگ ها، اندازه ها، فاصله، حاشیه ها، پس زمینه ها و سایه ها فقط چند نمونه از مواردی هستند که می توانند با استفاده از CSS تنظیم شوند.
Javascript یک زبان برنامه نویسی سمت مشتری است که به این معنی است که کد منبع به جای اینکه در سرور وب باشد ، توسط مرورگر وب مشتری پردازش می شود. این به زبان این امکان را می دهد تا پس از بارگیری کامل یک صفحه، اقدامات موجود در یک صفحه را اجرا کند. به عنوان مثال ارسال پیام خطا در صورت عدم وجود زمینه های فرم بدون نیاز به ارسال درخواست به وب سرور، یک پیام خطا است.

HTTP/HTTPS

پروتکل انتقال HyperText Secure (HTTPS) نسخه امن HTTP است، پروتکلی که داده ها از طریق آن بین مرورگر شما و وب سایتی که به آن متصل هستید ارسال می شود. برای اطمینان از اتصال ایمن برای وب سایت خود، باید گواهی HTTPS دریافت کنید.

نکات طراحی یک وبسایت

Drag and Drop

Drag and drop عملکرد انتقال فایلهای رایانه ای از یک برنامه یا مکان به مکان دیگر با استفاده از حرکت کلیک و کشیدن است. کشیدن و رها کردن به طور معمول در فضای طراحی وب سایت برای برجسته کردن توانایی قرار دادن عناصر در یک صفحه با استفاده از ماوس استفاده می شود.

CMS


cms_چیست


سیستم های مدیریت محتوا (Content management systems) به مدیریت ایجاد و اصلاح محتوای دیجیتالی کمک می کنند. برخلاف سازندگان CMS برای ایجاد تغییرات در وب سایت های زنده از رابط های backend استفاده می کند. CMS مانند WordPress معمولاً برای وبلاگها و وب سایتهای بزرگ استفاده می شود.

Head & Body

یک صفحه وب از دو بخش اصلی تشکیل شده است: <head> و <body>. عناصر موجود در <head> برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیستند و شامل عناصری مانند برچسب های متا، پیوندها و پیکسل های ردیابی هستند. <body> شامل تمام عناصر قابل مشاهده یک HTML شامل متن، تصاویر، پیوندهای پیوندی، جداول و لیست ها است.

مشتری / سمت سرور

معمولاً سرویس گیرنده یا سمت سرور برچسبی است که به نوعی از زبان برنامه نویسی داده می شود. کد وب سایت می تواند در مرورگر (سمت مشتری) یا در سرور اجرا شود. مزایا و محدودیت هایی برای هر دو نوع کد وجود دارد. Javascript و flash نمونه هایی از کد سمت کلاینت هستند در حالی که Python و PHP نمونه هایی از کد سمت سرور هستند.

Hosting

برای طراحی وب سایت بصورت آنلاین، باید فایلهای وب سایت خود را در یک وب سرور متصل به اینترنت ذخیره کنید. ارائه دهندگان خدمات میزبانی نوعی تجارت هستند که افراد را قادر می سازد وب سایت خود را سریعاً ذخیره کرده و بدون نیاز به خرید و اتصال وب سرور خود به آن دسترسی پیدا کنند. بیشتر سازندگان وب سایت میزبان اشتراک های خود هستند.

SEO

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود رتبه بندی یک صفحه وب (یا وب سایت) در یک موتور جستجو مانند Google است. سئو مناسب به یک وب سایت اجازه می دهد تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بیشترین میزان مشاهده را داشته باشد و در نتیجه ترافیک "رایگان" ایجاد کند.

انواع وب سایت ها

Blog

وبلاگ یک وب سایت مبتنی بر اطلاعات است که حول یک موضوع خاص می چرخد. بلاگ ها معمولاً از چندین ورودی تشکیل شده اند که به عنوان "پست" شناخته می شوند و در مورد مجموعه موضوعاتی بحث می کنند. این پست ها اغلب مبتنی بر متن هستند و به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می شوند تا جدیدترین پست ها در بالای صفحه اصلی وبلاگ ظاهر شوند. وب سایت های مدرن به چندین دلیل از وبلاگ استفاده می کنند، از جمله آموزش مشتری و هدایت بازدیدکنندگان سایت از موتورهای جستجو مانند Google.

RSS Feed

Really Simple Syndication، نوعی فید وب است که به کاربران امکان می دهد به روزرسانی های فوری را از وب سایت ها با فرمت استاندارد و قابل خواندن توسط کامپیوتر دریافت کنند. مشابه ثبت نام در خبرنامه وب سایت، کاربران می توانند در RSS  یک وب سایت مشترک شوند و برای مدیریت اطلاعات ورودی از یک گردآورنده اخبار استفاده کنند.

Landing Pages

در بازاریابی دیجیتال، یک صفحه فرود (Landing Pages)
 یک صفحه وب مستقل است که برای بهینه سازی تعداد بازدیدکنندگانی که پس از کلیک روی یک آگهی یا یک فراخوان برای اقدام در یک وب سایت اقدام می کنند، استفاده می شود. صفحات فرود معمولاً از هر نوع پیمایش محروم هستند تا تعداد کاربرانی را که "تبدیل" می کنند (خرید، پر کردن فرم و غیره) به حداکثر برسانند. با اجرای تست های تقسیم، که به آنها آزمایش A / B نیز می گویند، می توان تبدیل ها را بهینه کرد. ابزارهای رایگان مانند Google Optimize می توانند برای اجرای این نوع آزمایش ها کمک کنند.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی فعالیت خرید یا فروش آنلاین محصولات یا خدمات است. وب سایت های تجارت الکترونیکی که به آنها فروشگاه های آنلاین نیز می گویند، از نظر عملکرد و هزینه می توانند تفاوت های زیادی داشته باشند.

پاسخگو / سازگار

طراحی وب پاسخگو و سازگار دو رویکرد طراحی وب سایت است که به وب سایت ها امکان می دهد به درستی در اندازه های مختلف صفحه مانند دسک تاپ و دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شوند. طراحی های پاسخگو شکل ظاهری وب سایت را بر اساس اندازه صفحه تغییر می دهند. به طور معمول، سیستم عامل های طراحی وب سایت که از رویکرد طراحی پاسخگو استفاده می کنند، در هنگام طراحی بدون کد، امکان انعطاف پذیری زیادی را ندارند. سیستم عامل های طراحی تطبیقی، دو یا چند نسخه از یک وب سایت ایجاد می کنند و سپس نسخه صحیح را بر اساس دستگاه درخواست کننده صفحه ارائه می دهند. به عنوان مثال، نسخه دسک تاپ و نسخه موبایل را ارائه می دهد. این تمایز به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نوشتن کد سفارشی، ظاهر وب سایت خود را آزادانه تنظیم کنند.

ردیابی و تجزیه و تحلیل وب سایت

Cookies

کوکی وب سایت یک فایل متنی کوچک است که توسط یک وب سایت یا برنامه ایجاد شده است و در رایانه بازدید کننده ذخیره می شود. کوکی ها راهی را برای شناسایی بازدیدکنندگان و پیگیری تنظیمات ترجیحی آنها برای وب سایتها یا برنامه ها فراهم می کنند به عنوان مثال شما وقتی در یک سایت فروشگاهی کالاهایی وارد سبد خرید می کنید کوکی ها کمک می کنند که بعد از بستن سایت، این کالاها در سبد شما ذخیره می شود.

پیکسل ها و برچسب ها

پیکسل ردیابی یا برچسب پیکسل، گرافیکی با ابعاد 11x (یک پیکسل) است که با مراجعه کاربر به وب سایت یا باز کردن ایمیل، بارگیری می شود. پیکسل ها معمولاً توسط تیم های بازاریابی برای ردیابی برخی فعالیت های مبتنی بر کاربر استفاده می شوند. ابزاری مشهوری مانند Google Analytics از پیگیری پیکسل برای ارائه تجزیه و تحلیل کمپین استفاده می کنند.

سرمایه گذاری پرسود را شروع کنید

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت ارز دیجیتال ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت وبمانی و پرفکت مانی ، طراحی سایت صرافی p2p، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما می توانید نمونه کار طراحی صرافی  را در منوی بالای صفحه مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002