مهمترین عناصر طراحی وب سایت

مهمترین عناصر طراحی وب سایت

یکشنبه 12 بهمن 1399
| 2242
:امتیاز دهید

اگر صاحب شغلی هستید، وب سایت شما یکی از مهمترین ابزار کمکی برای پیشرفت شغلتان است. تا مشتریان بیشتر و بهتری داشته باشید. بنابراین چه چیزی یک وب سایت خوب را از یک وب سایت بد، یا یک وب سایت خوب را از یک وب سایت عالی جدا می کند؟ در اینجا 10 ویژگی مورد نیاز یک وب سایت عالی آورده شده است. 

 

1. مسیر یابی

طراحی وب سایت باید آسان باشد و آیتم های منو از هر صفحه ای به راحتی قابل دسترسی باشد. بیننده همیشه باید دقیقاً بفهمد در وب سایت کجاست و به راحتی به مکانی که می خواهد، دسترسی داشته باشد. نقشه سایت ایده بسیار خوبی است و در صورت وجود از آن استفاده می شود. به نظر ابتدایی می آید اما در این زمینه می توان اکثر وب سایت ها را بهبود بخشید.


دسترسی_پذیری_در_طراحی_سایت

2.دسترسی به اطلاعات

همه بازدیدکنندگان وب سایت شما علاقه و یا وقت کافی برای مرور کل سایت را دارند. شاید فقط نیاز باشد به یک شماره تلفن یا آدرس یا فقط به کمی اطلاعات خاص دسترسی داشته باشند. به همین دلیل قرار دادن اطلاعات کلیدی در سایت ساده، در جایی که به راحتی قابل دسترسی باشد بسیار مهم است. همه ما این تجربه را داشتیم که قادر به یافتن برخی از اطلاعات مورد نیاز در یک وب سایت نبودیم و نتیجه آن همیشه یک بازدید کننده ناامید است این تجربه در بهترین حالت آزار دهنده است و یک بازدید کننده ناراضی مدت زیادی در سایت شما نمی ماند و بعید است که برنگردد، چه رسد به اینکه با شما تجارت کند.

3.محتوا

محتوا، ستون فقرات وب سایت شماست. محتوای شما نه تنها نقش عمده ای در جایگاه جستجو دارد، بلکه دلیلی است که در وهله اول بیشتر بازدید کنندگان از وب سایت شما می خواهند. متن وب سایت شما باید آموزنده، قابل فهم و مختصر باشد. 
محتوای وب بیش از هر چیز دیگری باعث جذابیت، تأثیرگذاری و محبوبیت طراحی وب سایت شما خواهد شد 

4.وب دوستانه  

مهم نیست که طراحی وب سایت شما چقدر آموزنده، زیبا و آسان است اگر وب دوستانه نباشد بی فایده است. مهم است که طراحان وب شما از کلیدهای ایجاد وب سایت شما در همه مرورگرهای اصلی مطلع باشند و اینکه در استفاده از متا تگ ها و آلت تگ ها در SEO تبحر کامل  داشته باشد. فاکتورهای زیادی در جایگاه جستجو و ظاهر بصری سایت شما تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که طراحان وب از مطالب خود مطلع هستند.
 

5.تعامل

یک طراحی وب سایت واقعاً موثر، بازدیدکنندگان شما را بلافاصله درگیر خود می کند وهمچنان توجه شان را از طریق هر صفحه حفظ می کند و همچنین آنها را تحت تاثیر قرار می دهد تا با شما تماس بگیرند.اسم این "تبدیل" است و احتمالا هدف نهایی وب سایت شماست. باز هم، یک خط بین "تعامل" و "آگاهی" وجود دارد بنابراین سطح تعامل هرگز نباید بیش از مزایا باشد.

6.طراحی بصری

انسان ها موجوداتی بصری هستند و استفاده از گرافیک عالی روش خوبی برای جذابیت بیشتر وب سایت شماست. وب سایت تقریباً 10/1 ثانیه زمان دارد تا بازدید کننده و مشتری بالقوه شما را تحت تأثیر قرار دهد و به آنها اطلاع می دهد که وب سایت شما و تجارت (توسط پروکسی) قابل اعتماد و حرفه ای است.عناوین، حجم مطالب، انیمیشن، باید در طراحی وب شما به میزان کم و فقط برای تأکید بر یک نکته برای حداکثر تاثیر گذاری استفاده شود.

7.شهود

یک وب سایت عالی آنچه بازدیدکننده شما در مورد آن فکر می کند، را پیش بینی می کند و مستقیماً نیازهای او را برطرف می کند و عناصر را به شکلی تنظیم می کند که منطقی باشد. اگر بازدید کننده ای یکی از محصولات یا خدمات شما را درقسمت جستجو یا دایرکتوری که سایت شما در آن لیست شده است جستجو می کند، مهم است که وب سایت شما یک صفحه فرود یا landing page داشته باشد که مستقیماً مربوط به آنچه آنها جستجو کرده اند باشد به جای اینکه مجبورشان کنید همه اطلاعات شما را فیلتر کنند.

8.برندینگ

وب سایت شما باید بازتابی مستقیم از تجارت و نام تجاری شما می باشد. بازدید کننده شما باید فوراً بین لوگوتان،  ارتباط بصری برقرار کند. وب سایتی که این کار را انجام می دهد نه تنها به یادآوری برند شما کمک می کند، بلکه به یک سطح اعتبار و تصویر پیشرفته از تجارت کلی شما می افزاید.

برندینگ_در_طراحی_سایت

9.زمان چرخش

شکایت شماره یک مشتریان طراحی وب سایت زمانی است که برای بالا آمدن و اجرای شدن سایت طول می کشد. متأسفانه، زمانی که برای تکمیل وب سایت شما به طور غیرمعمول طول می کشد، برای هر مسیری هست. هرچه بیشتر زمان برای تکمیل وب سایت طول بکشد، کسب و کار وبهای بیشتری از دست می دهید. 

10.تبدیل

وب سایت شما می تواند مهمترین مشتری ایجاد کننده تجارت شما باشد، و باید تأکید اصلی را بر روی آوردن مشتری جدید و در دسترس قرار دادن خدمات اضافی برای مشتریان موجود از طریق افزایش آگاهی از کلیه خدماتی که ارائه می دهید، قرار دهد. تهیه ابزارهای لازم برای تجارت با شما به روشی آسان و لذت بخش، تبدیل وب سایت شما را افزایش داده و موفقیت شما را به دنبال خواهد داشت.

مشتری_پذیری_در_طراحی_سایت

به یاد داشته باشید، رابطه با طراح وب تان احتمالاً تا زمانی که تجارت شما ادامه دارد، دوام خواهد داشت، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید!







 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002