صفر تا صد شبکه های ارز دیجیتال + لیست کامل شبکه های انتقال ارز

صفر تا صد شبکه های ارز دیجیتال + لیست کامل شبکه های انتقال ارز

یکشنبه 8 فروردین 1400
| 13246
:امتیاز دهید

معرفی جامع و کاربردی انواع شبکه ارز دیجیتال

با معرفی تکنولوژی بلاک چین به دنیای علم و فناوری، هر روز به تعداد علاقمندان و مشتاقان جهت فعالیت در این حوزه افزوده می شود. به خصوص فراگیر شدن مبحث ارزهای دیجیتال که یکی از محصولات بلاکچین هستند، لزوم شناخت کامل و دقیق این بستر را بیش از پیش با اهمیت نموده است. از این رو در این مقاله، لیستی از انواع شبکه ارز دیجیتال را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم. همچنین توضیحاتی درباره ارتباط شبکه های انتقال ارز دیجیتال با هم، نحوه خرید و فروش در آن ها و چگونگی عملکرد هر بستر و هدف ساخت آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. با آرتاراکس همراه باشید! همچنین اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار جذاب را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
طراح سایت ارز دیجیتال

لیست شبکه های ارز دیجیتال

لیست بلاک چین ها یا شبکه های ارز دیجیتال شامل موارد ذیل می باشند. شما می توانید با کلیک روی نام هر شبکه، مستقیماً به توضیحات آن در مقاله هدایت شوید. در ادامه این مقاله، به بررسی هر یک از این شبکه ها خواهیم پرداخت.
شبکه اتریوم بایننس چین بایننس اسمارت چین
دیجی بایت شبکه دوج کوین شبکه ترون
بیت کوین کش ایاس کاردانو
PIVX بیت شیر بیت کوین ایکس
تریگر الگورند ARK
شبکه VITE SiaCoin نئو NEP5
کلاک کوین هوریزن شبکه BAND
SBTC GRS IOST
Gochain IRIS MIOTA
شبکه یویو نبیلو ONT
کاوا  ICON æternity
STX شبکه زی کش  POA
سیس کوین Ardor بیت کوین دایموند
شبکه هلیوم  تتا  AION
وی چین لونا شبکه زیل
اسکای کوین Stratis IoTX
Tezos هایپر کش بیت کوین گلد

شبکه ارز دیجیتال ERC20

شبکه ارز دیجیتال ERC-20 به عنوان یک استاندارد فنی مطرح شده است. این پروتکل برای تمام قراردادهای هوشمند موجود در بلاک چین اتریوم مورد استفاده واقع می شود و لیستی از قوانینی را که همه توکن های مبتنی بر اتریوم باید دنبال کنند ارائه می دهد. ERC-20 از برخی جهات به بیت کوین، Litecoin و هر ارز رمزنگاری شده دیگر شباهت دارد. نشانه های ERC-20 دارایی های مبتنی بر بلاک چین هستند که دارای ارزش بوده و قابل ارسال و دریافت هستند. تفاوت اصلی در این است که توکن های ERC-20 به جای اجرا بر روی بلاک چین خودشان، در بستر اتریوم صادر می شوند.
برای داشتن کسب و کار پرسود، سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود را ثبت کنید!

ویژگی های شبکه ERC-20

از اکتبر 2019 تاکنون بیش از دویست هزار توکن سازگار با شبکه ارز دیجیتال ERC-20 در بلاک چین اصلی اتریوم به وجود آمده است. ERC-20 لیست مشترکی از قوانین را تعریف می کند که تمام نودهای اتریوم باید از آن ها پیروی کنند. برخی از این دستورالعمل ها شامل نحوه انتقال توکن ها، نحوه تأیید معاملات و تعیین نحوه دسترسی کاربران به داده های مربوط به رمز ارز است. مجموعه این پروتکل ها در مجموع تضمینی بر عملکرد صحیح و یکنواخت تمام گره های شبکه اتریوم در هر نقطه از این بلاک چین خواهد بود. به همین ترتیب، تقریباً اکثر کیف پول های ارز دیجیتال که از رمز ارز اتریوم پشتیبانی می کنند، با توکن های شبکه ERC-20 نیز سازگار خواهند بود.
شبکه اتریوم erc20

معایب شبکه ERC-20

از آنجا که استاندارد ERC-20 نسبتاً نوپا باقی مانده است، برخی اشکالات در آن مشهود است. برای مثال، در صورت ارسال مستقیم توکن های اتریوم به یک قرارداد هوشمند، احتمال از بین رفتن آن وجود دارد. زیرا یکی از ایرادات پروتکل شبکه ERC-20 این است که قرارداد یک توکن نمی تواند واکنش و پاسخ مثبتی به هرگونه تلاش برای انتقال مستقیم بدهد، در نتیجه این کار، دارایی فرد از بین می رود.

شبکه ارز دیجیتال BEP2

شبکه ارز دیجیتال BEP2 یک استاندارد فنی برای صدور و اجرای توکن در بستر شبکه Binance Chain است. ارز دیجیتال بلاک چین بایننس اسمارت چین با نماد بایننس کوین BNB شناخته می شود. این استاندارد مجموعه قوانینی را تعریف می کند که توکن ها برای عملکرد در اکوسیستم بایننس چین باید از آن ها پیروی کنند. پروتکل BEP-2 یک نرم افزار نیست، بلکه مجموعه ای از مشخصات فنی است. این قوانین اطمینان می دهند که توکن های موجود در اکوسیستم Binance Chain می توانند به طور یکپارچه با یکدیگر تعامل داشته باشند. توکن های BEP-2 می توانند طیف وسیعی از دارایی های دیجیتالی و کالاهای قابل تجارت را در بر گیرند. در نتیجه وجود این پروتکل استاندارد تضمین می کند که همه آنها می توانند به راحتی با یکدیگر و اکوسیستم اطراف ادغام شوند.

شبکه انتقال ارز دیجیتال BEP20  

شبکه ارز دیجیتال BEP-20 یک پروتکل دیگر در زنجیره هوشمند بایننس است. BEP-20 به دلیل شباهت بالایی که به ERC-20 و BEP-2 دارد، با هر دو سازگار است و از قوانین آن ها پیروی می کند. شبکه BEP-20 با هدف ارائه یک قالب انعطاف پذیر برای توسعه دهندگان در راستای راه اندازی طیف وسیعی از توکن های مختلف در بستر شبکه بایننس اسمارت چین طراحی شده است. این کاربردها می توانند از سهام یک کسب و کار گرفته تا دلار ذخیره شده در یک خزانه بانکی را شامل شوند. مانند توکن های BEP-2 در بایننس چین، انتقال رمزهای BEP-20 نیز با بایننس کوین تأمین می شود. این کار انگیزه مناسب را برای اعضای شبکه فراهم می کند تا معاملات را در زنجیره بلوک انجام دهند. زیرا آن ها ارز دیجیتال BNB را به عنوان هزینه دریافت خواهند نمود.
شبکه ارز دیجیتال BEP20

ویژگی های شبکه BEP-20

  • BEP-2 بیانگر یک استاندارد فعالیت در شبکه بایننس است، در حالی که BEP-20 نشان دهنده پروتکل مورد استفاده در شبکه ارز دیجیتال هوشمند بایننس است.
  • در حین انجام تراکنش، اطمینان حاصل کنید که آدرس ERC20 را به عنوان آدرس برداشت BEP20 وارد نکرده اید.
  • از طریق شبکه BC مستقیماً به آدرس سپرده BSC تراکنشی انجام ندهید. چون در این صورت، دارایی به حساب شما واریز نمی شود.
  • لطفاً هنگام واریز و برداشت هر دارایی حتماً از یکی بودن شبکه مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
  • نماد بیت کوین BTC در شبکه Binance Chain / Binance Smart Chain، به صورت BTCB مشخص می شود.

شبکه ارز دیجیتال IOTX

بستر ارز دیجیتال IoTeX یا IOTX یک راهکار مقیاس پذیر خصوصی از نوع "بلاک چین درون بلاک چین" برای تأمین انرژی اینترنت اشیا (IoT) است. این سیستم برای اتصال دنیای فیزیکی دستگاه های اینترنتی به صورت بلوک به بلوک طراحی شده است و به لطف مکانیزم اجماع منحصر به فرد Roll-DPoS سریع و مقیاس پذیر خواهد بود.

یک مقاله جدید و مفید دیگر در آرتاراکس بخوانید: متاورس چیست؟

مشخصات شبکه IoTeX

معماری IoTeX متشکل از یک بلاک چین ریشه است که امنیت و حاکمیت شبکه را فراهم می کند و در عین حال زیرشاخه ها را نیز مدیریت می کند. از این زنجیره های فرعی برای اتصال دستگاه های اینترنت اشیا استفاده می شود که در محیط های مشابه کار می کنند، دارای سطح اطمینان مشابه هستند یا هدف عملکردی مشابهی دارند.
iotex

مزایای شبکه IOTX

این شبکه ارز دیجیتال مزایای مختلفی را به همراه دارد. یکی از آن ها این است که در صورت حمله به یک زیر زنجیره، زنجیره اصلی ریشه بدون آسیب باقی می ماند. به همین دلیل است که به زنجیره بلوک IoTeX به معماری "بلاک چین درون بلاک چین" نیز می گویند. IOTX توکن ERC-20 است که به یک توکن بومی تغییر می یابد. به محض تعویض، علامت بومی نماد IOTX را می گیرد و برای 50 سال آینده قابل استخراج است. در حال حاضر تعداد 1،331،040،005 IOTX در گردش است و در مجموع به 10 میلیارد توکن محدود شده است. به عنوان توکن ERC-20، توکن IOTX را می توان در هر کیف پول سازگار با ERC-20 ذخیره کرد، اما پس از تعویض توکن به IOTX، باید از کیف پول IoTeX استفاده نمود.

 برای طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.

شبکه ارز دیجیتال هلیوم HNT

بستر HNT یا شبکه ارز دیجیتال هلیوم (Helium) سیستم بی سیم و متمرکزی را ساخته که به عنوان سوخت از توکن ها استفاده می کند. سقف استخراج هلیوم 223 میلیون دلار است. اما این محدودیت مهار کننده تورم به معنای پایان یافتن استخراج HNT نیست. ماینرها حتی پس از رسیدن 223 میلیون توکن با جایگزینی توکن های سوخته، به استخراج رمزهای HNT ادامه خواهند داد. دست اندر کاران پروژه می گویند که این کار انگیزه کافی را به ماینرها برای ادامه کار خواهد داد.
شبکه ارز دیجیتال هلیوم

نحوه کار شبکه هلیوم 

انتشار خالص (Net Emissions)، به دلیل ماهیت شبکه ارز دیجیتال هلیوم امکان پذیر است. توکن های HNT اساساً به دنبال تسهیل انتقال داده برای کاربران خود هستند. طراحان پروژه تجهیزات HNT خود را مصرف نموده و می سوزانند تا داده ها را از طریق گزینه کم مصرف هلیوم به جای WiFi و شبکه های تلفن همراه به اشتراک بگذارند. در این فرآیند نشانه های تازه ضبط شده جایگزین نشانه های حذف شده از طریق فعالیت کاربر می شوند. شبکه HNT با کاهش 50 درصدی هزینه ورودی استخراج، سبب جذابیت این بستر برای ماینرها شده ست. پیش بینی ها حاکی از استقرار 20 هزار عددی گره ها تا پایان سال حکایت دارد.

شبکه ارز دیجیتال بلاک استک STX

شبکه Blockstack در سال 2013 در دانشگاه پرینستون توسط مونیب علی و رایان شی تأسیس شد. مونیب دکترای علوم کامپیوتر از پرینستون و رایان لیسانس مهندسی مکانیک است و تا حدی نیز دارای اطلاعات در زمینه علوم کامپیوتر است. در حالی که Blockstack زنجیره بلوکی خاص خود را دارد، اما با بلاک چین "Bitcoin" نیز هماهنگی دارد. به زبان ساده، هر آنچه در بلاک استک اتفاق می افتد را می توان در بلاک چین بیت کوین تأیید کرد و سازوکار اجماع (استخراج) Blockstack با بیت کوین گره خورده است.
شبکه انتقال ارز stx

ویژگی های شبکه انتقال ارز STX

بلاک استک امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در بیت کوین را از طریق پسوند (Blockstack) فراهم می کند. Blockstack از مکانیزم اجماع جدیدی به نام اثبات انتقال (PoX) استفاده می کند. PoX شامل دو طرف است: استخراج کنندگان و استکرها. استخراج کنندگان در بلاک چین Blockstack بیت کوین خود را در اختیار می گذارد تا فرصتی برای استخراج یک بلاک برای به دست آوردن نشانه های STX بدست آورند. استکرها نشانه های STX خود را "stack" می کنند (سهام) برای ایمن سازی شبکه و بدست آوردن پاداش بیت کوین در اختیار گذاشته.

ارز Stacks (STX) به عنوان سوخت برای فعالیت شبکه و اجرای قراردادها استفاده می شود.

شبکه AION

شبکه ارز دیجیتال AION یک شبکه بلاک چین چند لایه است که برای پرداختن به مسائل مربوط به حریم خصوصی، همکاری بین شبکه های غیر مشابه و همچنین مقیاس پذیری طراحی شده است. این ها مسائلی است که توسط شبکه های بلاکچین نسل 1 و 2 حل نشده باقی مانده است. بلاک چین AION امکان عبور از منطق، اطلاعات و ارزش را در بین پروژه های بلاک چین شرکت کننده فراهم می کند.
شبکه AION

ساختار شبکه انتقال ارز AION

هسته اصلی شبکه انتقال ارز AION در اطراف بلاکچین شرکت های بزرگ دولتی موسوم به AION-1 شکل گرفته است. AION-1 قادر است از پروژه های بلاک چین خود و همچنین پروژه های بلاک چین خارجی متصل پشتیبانی کند. این همچنین نقطه اتکای سیستم تشویقی برای پروژه هایی است که باعث تبادل ارزش و منطق در شبکه AION می شوند. سوختی که اکوسیستم AION با آن کار می کند رمز ارز AION است. ارز دیجیتال AION برای ایجاد برنامه های جدید و امنیت کل شبکه استفاده می شود. AION به گونه ای ساخته شده است که هر پروژه بلاک چین می تواند با آن سازگار شود.

مزایای شبکه ارز دیجیتال AION

AION همچنین برای ایجاد ارتباط با زنجیره بلوک بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. بنابراین، امکان استفاده از رمز-ارز AION به صورت یکپارچه در هر دو شبکه بلاک چین فراهم می شود. این برنامه برای مهار آینده ارز دیجیتال ایجاد شده است. جایی که هزاران پروژه جدید بلاک چین به آن اضافه می شود. AION شبکه ای را فراهم می کند که می تواند به طور بالقوه همه این سیستم ها را به هم متصل کند. الگوریتم استخراج AION هنوز در حال توسعه و آزمایش است. کسانی که می خواهند رمزهای AION را به دست آورند بهتر است آن را از صرافی ارز دیجیتال تهیه کنند.

شبکه AION به شما امکان ایجاد، شخصی سازی و اتصال پروژه ها را می دهد. 

شبکه انتقال ارز دیجیتال دیجی بایت DGB

DigiByte یک بلاک چین متن باز و به سرعت در حال رشد است که در اواخر سال 2013 ایجاد و در اوایل سال 2014 منتشر شد. پس از 7 سال توسعه تفکر رو به جلو، DigiByte امروزه به یکی از امن ترین، سریع ترین، طولانی ترین و غیرمتمرکزترین بلاک چین UTXO تبدیل شده است.

ساختار دیجی بایت

ساختار سه لایه ای زیر، نوآورانه ترین بخش های زنجیره بلوک DigiByte هستند که زیرساخت شبکه، امنیت و ارتباطات را برای عملکرد با سرعت پیشرفته فراهم می کنند.
شبکه ارز دیجیتال دیجی بایت

برنامه ها / DigiAssets

لایه بالایی مانند یک فروشگاه برنامه با کاربردهای متنوع در دنیای واقعی است. انواع ارزهای دیجیتال را می توان با پروتکل DigiAssets در بالای بلاک چین DigiByte ایجاد کرد. برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را می توان در این بخش از DigiByte ایجاد کرد. همچنین قراردادهای هوشمندی که از استحکام و امنیت DigiByte استفاده می کنند به راحتی قابل رمزگذاری هستند.

دارایی دیجیتال / دفتر عمومی

لایه میانی دیجی بایت، امنیت و مدیریت را فراهم می کند. بایت دیجیتال از داده ها ، نمایشی از داده های بزرگتر یا واحدی است که دارای ارزش است و نمی توان آن را جعل ، تکثیر یا هک کرد. یک دفتر عمومی تغییرناپذیر که تمام معاملات DigiBytes در آن ثبت شده است. DigiByte برای امنیت از پنج الگوریتم اثبات کار استفاده می کند. DigiBytes جدید فقط از طریق استخراج حاصل می شود.

پروتکل اصلی / شبکه جهانی

لایه پایین روش های ارتباطی و عملیاتی را فراهم می کند. یک گره راه بسیار سطح پایین در شبکه جهانی DigiByte ارتباط برقرار می کنند. هزاران نفر در حال استفاده از نرم افزار DigiByte در سراسر کره خاکی هستند. هر سرور، رایانه، یا تلفن همراه متصل به شبکه انتقال ارز دیجی بایت به گره ای تبدیل می شود که به انجام معاملات کمک می کند. مشارکت در زنجیره بلوک دیجی بایت را به روش بهینه شروع کنید.

ویژگی شبکه DGB

متن باز بودن: DigiByte کاملاً متن باز و رایگان برای استفاده تحت مجوز MIT است که به شما قدرت اجرا و اصلاح نرم افزار را می دهد. این شفافیت، امکان تأیید مستقل باینری ها و کد منبع مربوطه را فراهم می کند. DigiByte (DGB) یک ارز دیجیتال P2P بسیار انعطاف پذیر است که سرعت معاملات پیشرو در صنعت را با هزینه های ناچیز امکان پذیر می کند.

سرعت بالا: معاملات دیجی بایت تقریباً در 15 ثانیه تأیید می شوند که 40 برابر سریعتر از بیت کوین و 10 برابر سریعتر از لایت کوین است. SegWit تا 1066 معامله زنجیره ای در ثانیه را امکان پذیر می کند و هزینه های ناچیز DigiByte را به ارز ایده آل برای پرداخت های روزانه تبدیل می کند.

بکارگیری امکانات جدید: شبکه ارز دیجیتال دیجی بایت بر اساس فناوری شکست ناپذیر بلاک چین بیت کوین ساخته شده است و امکانات مختلف و پیشرفته ای را بر روی آن اعمال کرده است. مانند محافظ DigiShield، استخراج MultiAlgo و الگوریتم Odocrypt. همچنین پروتکل حریم خصوصی ++Dandelion با پنهان کردن IP و مکان فیزیکی به شما در حفظ امنیت کمک می کند.

برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

شبکه ارز دیجیتال Bitcoin Diamond

بلاک چین بیت کوین دیاموند Bitcoin Diamond (BCD) یک فورک شبکه بیت کوین است که در ارتفاع از پیش تعیین شده بلوک 495866 اتفاق می افتد و در اثر آن زنجیره جدیدی به نام BCD ایجاد می شود. استخراج کنندگان Bitcoin Diamond شروع به ایجاد بلوک هایی با الگوریتم اثبات کار جدید می کنند و به طور متوالی سرعت معامله را براساس ویژگی های اصلی BTC توسعه و بهبود می بخشند. این باعث ایجاد انشعاب در بلاک چین بیت کوین می شود. بستر اصلی بیت کوین بدون تغییر ادامه خواهد یافت ، اما شاخه جدید از زنجیره اصلی جدا خواهد شد. این تاریخچه معاملات یکسانی را با Bitcoin دارد تا زمانی که شروع به انشعاب کند و به یک بلوک منحصر به فرد تبدیل شود. در نتیجه این روند، رمز ارز جدیدی ایجاد شده که ما آن را "Bitcoin Diamond" می نامیم.
شبکه انتقال ارز بیت کوین دیاموند

هر کیف پول بیت کوین ایمن می تواند BCD شما را قبل از رسیدن به ارتفاع از پیش تعیین شده از بلوک 495866 ذخیره کند. اگر بیت کوین شما توسط شخص ثالث (مانند صرافی ارز دیجیتال) ذخیره شده است، باید در مورد Bitcoin Diamond خود از آنها سوال کنید. کیف پول های تأیید شده که BTC و BCD را کنار هم پشتیبانی می کنند، در صفحه اصلی Bitcoin Diamond لیست خواهند شد.

شبکه ارز دیجیتال POA

شبکه ارز دیجیتال POA یک زنجیره جانبی عمومی منبع باز از اتریوم است که اخیراً بسیار مورد توجه جامعه قرار گرفته است. این پلتفرم چارچوبی برای قراردادهای هوشمند ارائه می دهد که ضمن استفاده از شبکه POA، راهی آسان و موثر برای توسعه دهندگان برای کدگذاری بر روی استانداردهای اتریوم فراهم می کند. تیم توسعه دهنده امیدوار است که این کار، قابلیت انعطاف پذیری و همکاری بیشتر را فراهم کند.

کسب و کارتان را در زمینه ارز دیجیتال راه اندازی نکرده اید؟ هم اکنون سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال خود را نهایی کنید!

ویژگی شبکه انتقال ارز POA

POA به عنوان یک clone از اتریوم طراحی شد و قرار بود بلاک چین عمومی آن باشد. این بدان معناست که این یک فناوری ساده زنجیره ای نیست و با سازوکار اجماعی خاص خود شناخته می شود که به عنوان اثبات اقتدار شناخته می شود. با استفاده از POA یک سیستم اسناد رسمی در دسترس است که برای حل هرگونه مشکل اعتماد به گره که ممکن است بوجود آید استفاده می شود. یکی از جالب ترین پیاده سازی هایی که توسط POA در حال توسعه است، راهکار Bridge می باشد که به توکن ها اجازه می دهد تا بین شبکه اصلی اتریوم و سایر بلاک چین ها حرکت کنند. POA معتقد است که این نوع قابلیت همکاری بین زنجیره ای یکی از کلیدهای مفید ساختن فناوری بلاک چین در تنظیمات تجاری و استفاده روزمره است.

شبکه بلاک چین ONT

شبکه Ontology یک بلاک چین منبع باز با عملکرد بالا و متخصص در زمینه هویت و داده های غیرمتمرکز است. Ontology توسط Li Jun تاسیس شد و در طی مراحل اولیه توسعه پلتفرم، از چند نفر از اعضای تیم توسعه دهنده Onchain پشتیبانی فنی دریافت کرد. با این حال، اشتباه نکنید، این سیستم عامل ها به عنوان پروژه هایی کاملاً جداگانه کار می کنند که اهداف مختلفی دارند.
بلاکچین اونتولوژی ontology

ویژگی بستر ONT

اساساً، Ontology به عنوان روشی برای کسب و کارها در هر اندازه ایجاد شده است تا بتوانند فناوری بلاک چین را در شرکت خود نصب کنند، بدون اینکه لازم باشد تمام سیستم های فعلی آنها را کاملاً تغییر دهند. حتی بهتر، تیم پشتیبان Ontology می خواستند این فرآیند را واقعاً ساده انجام دهند و این کار را برای مشاغل بدون دانش از فناوری بلاکچین مناسب می کند. یکی از جالب ترین موارد در مورد سکه های این شبکه این است که آن ها عرضه اولیه ICO نداشته اند. در عوض، Ontology سکه های خود را به افراد مختلف، از جمله دارندگان سکه های NEO و کسانی که در خبرنامه ایمیل Ontology مشترک کردند به صورت رایگان انتقال داد! آن ها همچنین سرمایه هایی از سرمایه گذاران خصوصی دریافت کردند.

نحوه کار شبکه ONT

برای آشنایی با شبکه و سکه ONT بهتر است یک مثال برای شما بزنیم. به سوابق پزشکی خودتان که در بیمارستان محلی شما نگهداری می شود، فکر کنید. هر بار که قرار ملاقات دارید، پزشک در مورد بیماری شما یادداشت ها و توصیه هایی (مانند داروهای تجویز شده) را یادداشت می کند. یادداشت های شما همچنین حاوی اطلاعاتی مانند آلرژی و داروهای منظمی است که مصرف می کنید. اما اگر در یک شهر، بیمارستان یا داروخانه محلی دیگر به پزشک مراجعه کنید، چه اتفاقی می افتد؟ این مراکز بدون درخواست مجوز از پزشک ممکن است به سوابق شما دسترسی نداشته باشند. چرا؟ خوب، دو دلیل عمده وجود دارد:
شبکه ارز دیجیتال ont

قوانین محافظت از داده ها: این قانون اجازه نمی دهد اطلاعات خصوصی شما با هر کسی که درخواست می کند به اشتراک گذاشته شود. ثانیاً، هر سازمان فردی سیستم متمرکز خود را خواهد داشت، که به هر حال اشتراک اطلاعات دشوار است. با این حال، این جایی است که پروژه اونتولوژی می تواند این مسائل را حل کند. با استفاده از همان مثال بالا، سوابق پزشکی شما می تواند در شبکه Ontology قرار گیرد و سپس آنها را به سایر سیستم های بلاک چین متصل کند. حتی اگر تمام سازمان های موجود در زنجیره تأمین می توانند به یک بلاک چین متصل باشند، هر یک از آن ها می توانند تصمیم بگیرند که چه اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند. در حالی که ممکن است تمام بیمارستانهای کشور زادگاه شما به پرونده پزشکی شما دسترسی کامل داشته باشند، داروخانه فقط ممکن است به اطلاعات اولیه مانند هویت شما دسترسی داشته باشد. در صنعت بلاک چین، این "دسترسی مجاز" نامیده می شود.

در همین رابطه بخوانید: کاربردهای بیت کوین در زندگی 

تفاوت Ontology با بستر اتریوم

شبکه ارز دیجیتال ontology کاملاً با موارد دیگر مانند اتریوم متفاوت است. زیرا نه تنها اطلاعاتی که برای مشاهده همه در دفتر عمومی ارسال می شود. بلکه بلاک چین آن ها نیز دارای منبع باز است. در نهایت، این برای مشاغلی که باید اطلاعات خاصی را خصوصی نگه دارند ایده آل نخواهد بود. این همان چیزی است که Ontology برای آن ایجاد شده است. شبکه Ontology در نهایت دو ارز رمزپایه متفاوت خواهد داشت. سکه اصلی سکه Ontology است که به اختصار ONT نامیده می شود. مقدار کل ONT 1.000.000.000 است. با این حال، تقریباً 80٪ آنها در حال حاضر در گردش هستند.

یک موسسه مالی نمی خواهد همه داده های خود را در بلاک چین عمومی قرار دهد زیرا به رقبا امکان دسترسی به همه اطلاعات آنها را می دهد. 

شبکه æternity AE 

این شبکه یک پلتفرم قرارداد هوشمند مقیاس پذیر مبتنی بر Erlang است که توسط پیشگامان برنامه نویسی طراحی شده است تا برخی از اساسی ترین چالش های بلاک چین های قبلی را برطرف کند. با سفارش طراحی مجدد فناوری blockchain در سطح پروتکل، انجمن توسعه دهندگان æternity پروتکل اصلی را قادر ساخته است که مجموعه ای غنی از عملکردها را درک و ادغام کند. با اصلاح نقایص اساسی مقیاس پذیری در بلاک چین های قبلی، پروتکل æternity به گونه ای طراحی شده است که موارد استفاده از شرکت های بزرگ را در خود جای دهد. AE دارای ویژگی های پیشرفته ای است که داده های دنیای واقعی را از اینترنت با زنجیره بلوک در زمان واقعی وصل می کند.

یک مقاله جذاب دیگر بخوانید: ارز دیجیتال کیشو چیست؟

موارد استفاده از بلاک چین AE

  • اسناد، قراردادها، فاکتورها، رسیدها
  • امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)
  • پرداخت، وام، سهام
  • سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO)
  • رأی دادن
  • احراز هویت
  • IoT بلاک چین هویت و سخت افزار
  • بازی ها

ویژگی شبکه AE

پروتکل æternity و تمام منابع اساسی توسعه دهنده کاملاً منبع باز هستند. هیچ مجوز اختصاصی وجود ندارد. روند توسعه شفاف است و هر کسی می تواند از طریق GitHub و انجمن مشارکت خود را آغاز کند. با میراث Satoshi در هسته اصلی آن، پروتکل toternity ساخته شده است تا غیرمتمرکز باشد. هر کسی می تواند با یک گره میزبانی کرده و استخراج را شروع کند، به Mainnet متصل شود و با تأیید تراکنش ها به ایمن سازی زنجیره کمک کند.
شبکه AE

شبکه IOST

IOST یک سیستم بلاک چین در سطح شرکت است که از Internet of Services ساخته می شود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که فناوری بلاک چین با آن روبرو است این است که به نظر می رسد با افزایش انبوه، سرعت آن کاهش می یابد. اتریوم یک ایده عالی است. اما اگر پردازش شرکت های باربری مانند گوگل و آمازون انجام شود، فروپاشیده می شود. IOST یک راه حل مبتنی بر "چین" برای بحران مقیاس پذیری بلاکچین است و مخفف Internet of Services است.

ویژگی های شبکه ارز دیجیتال IOST

بنیانگذاران بنیاد IOS، جیمی زونگ، ترنس وانگ، جاستین لی، سا وانگ، ری شیائو و کلوین تان، IOST را به عنوان روشی نوآورانه برای اجرای dApps توسعه دادند. با استفاده از تقسیم توزیع شده کارآمد، یک پروتکل گره شارد به نام TransEpoch، تأیید اثبات باورپذیری (PoB) و بلوک برای ایجاد آنچه که امیدوار است مورد استفاده کاربران بلاکچین و شبکه ارز دیجیتال باشد. IOS یک پروژه بلند پروازانه است که می تواند راه حل مناسب تری نسبت به Ethereum ، EOS یا NEO باشد. IOS برای بهبود مقیاس پذیری و امنیت شبکه های قرارداد هوشمند blockchain 2.0 از sharding و سازوکار اجماع اثبات Believability استفاده می کند. IOS برای استفاده سازمانی ساخته شده است و می تواند بارهای سنگین تولید شده توسط شرکت های فناوری مانند آمازون، فیس بوک و گوگل را تحمل کند.

در همین رابطه بخوانید: آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت + ویدئو 

شبکه ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH

بیت کوین کش (BCH) ارز دیجیتالی است که قصد دارد جایگزینی برای قدیمی ترین و پرکاربردترین ارز رمزنگاری جهان، بیت کوین (BTC) ارائه دهد. بیت کوین کش که در سال 2017، توسط گروهی از کاربران بیت کوین ایجاد شد. آن ها با نقشه راه پیشنهادی گروه اصلی، Bitcoin Core مخالف بودند و معتقد بودند که تصمیمات فنی مختلفی برای جذب بیت کوین به مخاطبان جهانی لازم است.  طرفداران بیت کوین کش تمایل داشتند که بیت کوین برای ایجاد رقابت با سیستم های پرداخت سنتی مانند ویزا و پی پال به اصلاحاتی نیاز دارد. آنها همچنین طرفدار کاهش کارمزد کاربران برای ارسال معاملات هستند و ترجیح می دهند این هزینه ها را به قسمتهای دیگر شبکه منتقل کنند. برای رسیدن به این هدف ، Bitcoin Cash کد Bitcoin را اصلاح کرد و نسخه جدیدی از نرم افزار را با ویژگی هایی منتشر کرد که دیگر با Bitcoin سازگار نیست. در هنگام راه اندازی ، این امر بیت کوین را به دو شبکه (بیت کوین و بیت کوین کش) و دو دارایی جداگانه (BTC و BCH) تقسیم کرد. این بدان معناست که هر کاربری که دارای XBT باشد می تواند تعادل برابر BCH را در زمان جدا شدن دو بلاک چین ادعا کند.
بیت کوین کش

ویژگی های شبکه ارز دیجیتال BCH

از آن زمان به بعد، Bitcoin Cash سریعاً با افزودن ویژگی های جدید، داده های ذخیره شده در هر بلوک را به 32 مگابایت افزایش داد. (از آن زمان بیت کوین برای شمارش داده های معاملات خود به یک سیستم کاملاً متفاوت منتقل شده است.) Bitcoin Cash همچنین از آن زمان ویژگی هایی را از سایر ارزهای رمزپایه به امانت گرفته است، از جمله قابلیت هایی که کاربران را قادر می سازد انواع جدیدی از رمزها را در بلاک چین خود راه اندازی کنند.

مهمترین مزیت شبکه ارز دیجیتال بیت کوین کش

برجسته ترین ویژگی بیت کوین کش این است که بلوک های موجود در بلاک چین آن می تواند بزرگتر باشد و به این وسیله امکان پردازش معاملات بیشتری را در هر بار اضافه شدن وجود دارد. فضای اضافی کاربران را قادر می سازد تا از هزینه های استفاده شده در بیت کوین برای تعیین اولویت در زمان تقاضای زیاد جلوگیری کنند. این همچنین بدان معنی است که کاربران Bitcoin Cash ممکن است در دانلود نسخه خود از بلاکچین مشکل داشته باشند. از آنجا که بلوک ها بزرگتر هستند، ذخیره و حسابرسی این سابقه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

معایب بیت کوین کش

کاربران Bitcoin Cash ممکن است مجبور باشند نرم افزار خود را مرتباً ارتقا دهند و هنگام انجام این کار مراقبت بیشتری انجام دهند. همانطور که توسعه دهندگان Bitcoin Cash با سرعت بیشتری ویژگی ها را اضافه و تغییر می دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط شبکه رد شود. در حال حاضر، این نگرش تهاجمی تر نسبت به بروزرسانی ها باعث شده است که بیت کوین کش به دو شبکه Bitcoin Cash و Bitcoin SV تقسیم شود.

بیت کوین و بیت کوین کش از لحاظ طراحی کلی کاملاً متفاوت هستند.

شبکه ارز دیجیتال ترون TRX

TRC20 استاندارد توکن مبتنی بر اجرای قرارداد هوشمند هنگام استفاده از بلاک چین TRON برای صدور رمز است. به منظور جابجایی، انتقال، اشتراک توکن و پشتیبانی توسط کیف پول های دیجیتال، تمام نودهای TRC20 از یک سری پروتکل پیروی می کنند که شامل 6 مورد ضروری و 3 مورد اختیاری است.
شبکه ارز دیجیتال ترون

ویژگی بلاک چین ترون

TRONIX یک رمز MainNet است که بر اساس پروتکل TRON، صادر شده توسط بنیاد TRON معروف به TRX است. POW که برای تأیید معاملات در ETH و BTC به کار گرفته می شود، همیشه دارای اشکالات منفی مانند مصرف برق زیاد و TPS پایین ناشی از مکانیسم های اجماع کارآمد است. بنابراین، سازوکار اجماع TRON مبتنی بر اثبات تفویض سهام (DPoS) است و به منظور تأمین نیازهای منحصر به فرد آن، نوآوری های بسیاری انجام شده است.

مشخصات شبکه انتقال ارز دیجیتال ترون

TRX واحد اصلی حساب های بلاک چین TRON است. ارزش سایر نشانه ها از TRON نشأت می گیرد. TRX همچنین یک ارز متوسط طبیعی برای همه نشانه های مبتنی بر TRC است. TRX با سناریوهای کاربردی فراوانی که قدرت معاملات و برنامه های موجود در زنجیره را فراهم می کند، کل اکوسیستم TRON را متصل می کند. کیف پول TRX می تواند به شما کمک کند تا دارایی های TRX تان را به راحتی نگهداری کنید. شما می توانید تمام دارایی های موجود در آدرس کیف پول TRX را با کلید خصوصی خود کنترل کنید.

یک مقاله مرتبط دیگر بخوانید: بهترین پروژه های بلاک چین اتریوم

در بستر ارز دیجیتال TRX تمام معاملات از نقاط پهنای باند مانند معاملات فراخوانی و اجرای قرارداد هوشمند استفاده می کنند. برخی از معاملات انرژی مصرف می کنند، مانند فراخوانی قرارداد هوشمند (انتقال TRC-20 و استفاده از DApp) هر حساب فعال شده 5000 پهنای باند روزانه رایگان دریافت می کند که می تواند برای بیش از 10 انتقال رایگان رمز TRX و TRX-10 در روز استفاده شود. پهنای باند و منابع انرژی مصرف شده طی 24 ساعت به تدریج بهبود می یابند.

بلاک چین BAND

Band Protocol نرم افزاری است که به منظور تشویق گروهی از کاربران جهت ارائه داده های دنیای واقعی به برنامه های غیرمتمرکز (dapps) که در زنجیره بلوک اجرا می شوند، طراحی شده است. پروتکل Band که در ابتدا بر روی Ethereum اجرا می شد، در نهایت بلاک چین اختصاصی خود را با استفاده از فناوری Cosmos ساخت تا داده ها را از طریق بلاک چین های مختلف، ساخته شده روی Cosmos پخش کند.
شبکه انتقال ارز nabd

نحوه کار بستر BAND

پروتکل باند به عنوان یک واسطه بین منابع داده اینترنت قدیمی و بلاک چین ها عمل می کند. این نرم افزار درخواست داده ها از برنامه های غیرمتمرکز را کنترل می کند و اطلاعات را با استفاده از data feeds از بقیه اینترنت relay می کند. این کار را با استفاده از بلاکچین اختصاصی خود انجام می دهد که اجازه می دهد همه معاملات آن به طور عمومی بررسی و اعتبارسنجی شود. تیم باند معتقد است که این امر به شما اطمینان می دهد که داده های ارائه شده توسط کاربرانش دستکاری نشده، نادرست یا خراب نیست. اعتبارسنج ها مسئول بررسی دقیق تراکنش های موجود در پروتکل Band و افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین پروتکل Band هستند. یک اعتبار سنج بر روی پروتکل باند باید مقدار مشخصی از نشانه های BAND را کنترل کند، که آن ها می توانند آن را خریداری کنند یا توسط کاربر دیگری به آنها واگذار شود.

100 نامزد برتر با بیشترین علائم BAND توسط شبکه انتخاب می شوند تا اعتبار سنج شوند.

شبکه ارز دیجیتال MIOTA

IOTA (MIOTA) یک دفتر توزیع شده است که برای ثبت و اجرای معاملات بین ماشین ها و دستگاه ها در اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است. دفتر برای ارزآوری معاملات در شبکه خود از ارز رمزنگاری شده ای به نام mIOTA استفاده می کند. نوآوری اصلی IOTA Tangle است، سیستمی از گره ها که برای تأیید تراکنش ها استفاده می شود. IOTA ادعا می کند Tangle سریعتر و کارآمدتر از بلاک چین های معمولی است که در ارزهای رمزپایه استفاده می شود. در اکوسیستم (IoT)، دستگاه ها می توانند داده ها و اطلاعات پرداخت را با چندین دستگاه دیگر مبادله کنند.
شبکه ارز iota

بنیانگذاران IOTA ادعا می کنند که این بسیاری از مشکلات مربوط به ارزهای دیجیتال را که در بلاک چین های استاندارد وجود دارد، حل می کند. این مشکلات شامل مرکزیت استخراج در یک گروه خاص، سرعت کم و مقیاس پذیری است. مقیاس پذیری برای ارزهای رمزپایه به مسئله افزایش تعداد معاملات پردازش شده توسط بلاکچین بدون تأثیر بر سایر معیارها اشاره دارد.

شبکه IRIS

IRISnet یک زیرساخت بلاک چین است که به عنوان یک relayer ارتباطی برای سایر بلاک چین ها و کاربردهای آنها عمل می کند. شبکه ارز دیجیتال IRIS Hub که با Cosmos-SDK ساخته شده است به منظور پشتیبانی نه تنها از انتقال رمزها از طریق بلاکچین های مختلف بلکه برای استفاده از داده ها و منابع محاسباتی در سیستم های متفاوت پشتیبانی می شود. زنجیره بلوک IRISnet از مکانیزم اجماع Bonded-Proof-of-Stake (BPoS) استفاده می کند. BPoS نوعی سازوکار اجماع اثبات است که به سهامداران با رمزهای بیشتر اجازه می دهد پاداش اضافی کسب کنند. این اعتبار سنج ها با توجه به تعداد توکن های IRIS که برای سهام انتخاب می کنند، انتخاب می شوند.

IRIS برای سازوکار اجماع، پرداخت هزینه های معاملات و قرارداد هوشمند و رأی دادن های دولتی استفاده می شود.

بلاک چین بیت کوین گلد Bitcoin Gold

Bitcoin Gold یک هارد فورک بیت کوین است که به لطف الگوریتم استخراج Equihash جدید محبوبیت پیدا کرده است. قیمت اولیه سکه جدید 480 دلار بود، اما پس از سه روز، قیمت توکن به 140.36 دلار رسید. از سوم آگوست سال 2020، در صرافی EXMO، قیمت توکن 10.26 دلار است و روند صعودی دارد. استفاده از الگوریتم استخراج Equihash که قبلاً توسط شبکه Zcash (ZEC) استفاده شده بود، "بیت کوین را دوباره غیر متمرکز کند". این الگوریتم به قدرت پردازش پردازنده (CPU) متکی نیست بلکه به RAM تراشه ویدیویی (GPU) متکی است. قرار بود Bitcoin Goldmining در برابر دستگاه های ASIC مقاوم شود، استفاده از آن استخراج بیت کوین را در انحصار خود دارد.
طراحی سایت صرافی

شبکه ارز دیجیتال BitcoinX

BCX، که توسط بنیاد BitcoinX اداره می شود، یک Fork امیدوارکننده بیت کوین است. Mainnet با موفقیت در 15 ژانویه 2018 راه اندازی شده است. این نشان می دهد که BCX قادر است امکانات نامحدودی را برای جامعه بیت کوین ارائه دهد. با راه اندازی موفقیت آمیز Mainnet ، BCX اکنون از SegWit ، Lightning Network ، Replay Protection، قالب آدرس منحصر به فرد، تنظیم دشواری DAA و استخراج GPU blake2b پشتیبانی می کند.

علت ایجاد BitcoinX

سرعت پایین معاملات برای شبکه ارز دیجیتال بیت کوین مسئله ای دائمی بوده است. جامعه بیت کوین در درجه اول روی سایر موضوعات تمرکز کرده است. با استفاده از این ویژگی های تازه اضافه شده و اندازه بلوک 2M ، BCX قادر به حل این مشکلات است. کلید دیگر برای مقیاس گذاری، شبکه رعد و برق است. اکنون BCX از Lightning پشتیبانی می کند و این امکان را برای BCX فراهم می کند تا سرعت تراکنش را به سطح کاملاً جدیدی برساند. در مورد اسرار هویت آنها، تیم BCX در اولین AMA خود توضیح داد، "دلیل اینکه ما اینگونه عمل می کنیم ایمان به عدم تمرکز است. زیبایی بلاکچین این است که این امکان را برای ما فراهم کرده است که کاملاً ناشناس باشیم. انگیزه ما و دلیل وجود BCX ایجاد یک سیستم بیت کوین است که واقعاً نیازهای جامعه را برآورده می کند و چشم انداز ساتوشی ناکاموتو را بدون هیچ گونه مصالحه ای تحقق می بخشد. ما برای این کار منافع شخصی نداریم."
بیت کوین ایکس

شبکه ارز دیجیتال ARK

Ark یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که برای افزایش استفاده کاربران از فناوری بلاکچین طراحی شده است. خدمه Ark، تیم توسعه دهنده خود، به طور واضح در مقاله سفید خود توضیح داده اند که آنها قصد دارند با ساختن "یک فناوری هسته سریع امن" با "خدمات عملی برای افراد واقعی"، توده های بلاک چین را به ارمغان بیاورند. آرک با استفاده از الگوریتم اجماع Delegated Proof-of-Stake (DPoS) عمل می کند. برخلاف بیت کوین، که در آن ماینرها معاملات را ایمن می کنند،  Delegated از شبکه Ark محافظت می کنند. به عنوان دارنده رمز، شما فقط مجاز به رای گیری همزمان به یک Delegated هستید. رأی دادن فقط 1 ARK است که قصد دارد به زودی این هزینه را به 0.02 کاهش دهد. بنابراین. مزیت آن است که حداقل یک بار به نماینده ای که از او پشتیبانی می کنید رأی دهید. هرچه نشانه های ARK بیشتری داشته باشید، رای شما قدرت بیشتری دارد.

ARK در وهله اول Bittrex و Binance به عنوان یک جفت تجاری با بیت کوین (BTC) در دسترس است. 

شبکه ارز دیجیتال triggers

رمز ارز TRIG محصولی از بنیاد Blocksafe است که هدف آن ایجاد انقلابی در اکوسیستم موجود فناوری های دفاعی با استفاده از بلاک چین است. این اساساً یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن کمک ناشناس به کاهش جنایات مرتبط با اسلحه است. TRIG بر مدیریت فناوری اسلحه هوشمند تمرکز دارد و همچنان در انجمن ملی تفنگ آمریکا فعال است. این شرکت در رویدادهای NRA و اسلحه گرم در سراسر ایالات متحده فعال است. بنیاد Blocksafe یک زیرساخت غیرمتمرکز برای فناوری های دفاعی مبتنی بر حسگر است. آنها امیدوارند با استفاده از شبکه Blocksafe انعطاف پذیری، سرعت، گمنامی و ویژگی های ایمنی را در عصر مدرن افزایش دهند.
بلاک سیف

دلیل ایجاد بلاک سیف 

Blocksafe قصد داشت از روند هموار و ایمن تعویض رمز اطمینان حاصل کند. برای اطمینان از این امر، شرکت تصمیم گرفت نسبت 1 به 1 را حفظ کند. از این رو اعلام شد که فعلاً فقط با Bittrex سر و کار دارد. TRIG بعداً از Bittrex حذف شد. اگرچه اکنون برای معامله در صرافی بایننس در دسترس است. کاربران این امتیاز را دارند که Bitcoin (BTC) ، Ethereum (ETH) یا Binance Coin (BNB) را خریداری کنند و آن را با TRIG مبادله کنند. ذخیره تریگرها کار ساده ای است. TRIG در هنگام استفاده از طرف های peers روی بلاکچین بیت کوین کار می کند.

شبکه BitShares

بیت شیر یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و متعلق به بخشی از بلاک چین Microsoft Azure است. BitShares در ژوئیه سال 2014 ایجاد شد و ایده بنیانگذار Steem و EOS و CTO Dan Larimer همراه با همکاری Ethereum و Cardano چارلز هوسکینسون است. در کنار Steem ، BitShares از یک لایه گرافن استفاده می کند و هر دو از فعال ترین بلاک چین های موجود در بازار هستند. BitShares با یک شبکه ارز دیجیتال قرارداد هوشمند ساخته شده آماده مقررات دولتی است.
بیت شیر

ویژگی های بیت شیر

این بستر دارای پشتوانه مالی است و برای مبادلات ساده با یک دفتر توزیع شده و برای پیگیری معاملات در صورت لزوم استفاده می شود. BitShares در موقعیتی بسیار پردرآمد واقع است. بیت شیر یک شبکه قرارداد هوشمند است که می تواند میزبان برنامه های توکن شده باشد. رمز ارزها با BTS قابل مبادله هستند. BitShares نه تنها با مقررات دولتی مطابقت دارد، بلکه ممکن است بهبودی برای سیستم های دارای الگوریتم های انقباضی و سختگیرانه باشد.

شبکه ارز دیجیتال NEP5

NEO این روزها یکی از موضوعات داغ در بین سیستم عامل های مختلف آنلاین و انجمن های اجتماعی است. نئو به عنوان اتریوم چینی لقب گرفته است. این سیستم در اصل یک پلتفرم توسعه است که استقرار شبکه های دیگر را از طریق سیستم عامل خود تسهیل می کند. با استفاده از این ویژگی، NEO سیستم عامل های جدید را قادر می سازد تا توکن های اختصاصی خود را داشته باشند که به نام NEP-5 نیز شناخته می شود. از آنجا که NEP-5 Token در حمایت اعضای جامعه و همچنین مبادلات تجاری آنها رشد می کند، مهم است که بدانید که اعضای آن چه کسانی هستند تا بتوانید با آنها واقعاً موفق شوید.

مزیت توکن های نئو

چیزی که NEP-5 Tokens را اساساً ارزشمند یا خاص می کند واقعیت کمکی آن به اکوسیستم NEO است. ایده این است که، هرچه نشانه های NEP-5 بیشتری روی سیستم عامل اجرا شوند، اکوسیستم NEO قوی تر می شود. هرچه نئو و جامعه آن قوی تر شود، توانایی بیشتری برای رشد قیمت و نوآوری به وجود می آورد. token NEP-5 مهم هستند زیرا مبادله رمزهای عمومی NEO را بسیار راحت تر می کنند.
شبکه انتقال ارز نئو

کیف پول اختصاصی NEO

همه این توکن ها تحت آدرس عمومی NEO شما قرار دارند. به این معنی که شما می توانید token NEP-5 را از طریق آدرس عمومی NEO خود ارسال کنید. توکن های NEO و NEP-5 همه بخشی از کیف پول NEO شما هستند. هنگامی که رمز NEP-5 به آدرس عمومی NEO شما ارسال شد، به طور خودکار در کیف پول neo-gui یا neotracker.io نشان داده می شود. این نشانه ها همچنین می توانند مستقیماً از neotracker.io به کیف پول یا مبادلات دیگر منتقل شوند و از کیف پول NEON و Binance پشتیبانی شوند.

پلتفرم قرارداد هوشمند VITE

Vite یک پلتفرم قرارداد هوشمند و مبتنی بر نمودار Acyclic نمودار (DAG) و ساختار زنجیره ای Snapshot است که برای تسهیل معاملات با هزینه صفر و بهینه سازی سرعت، اطمینان و امنیت تراکنش ساخته شده است. این شبکه ارز دیجیتال برای دستیابی به اتفاق نظر در شبکه، از اثبات سلسله مراتب از سهم سلسله مراتبی ("HDPoS") استفاده می کند. ماشین مجازی Vite سازگاری را با EVM حفظ کرده و از زبان قرارداد هوشمند ناهمگام Solid ++ استفاده می کند.

در همین رابطه بخوانید: ارز فگ چیست و آینده آن چگونه است؟

رمز ارز وایت VITE

رمز ارز VITE واحد پولی معاملات ساده توکن و اجرای قراردادهای هوشمند در شبکه Vite است. از وایت می توان برای رأی دادن به تولیدکنندگان Block Snapshot نیز استفاده کرد. علاوه بر این، یک سهامدار VITE با سهمیه معاملات استفاده نشده می تواند در ازای توکن خود، چنین سهمیه ای را به dApps اجاره دهد. به عنوان مثال، کاربران می توانند در ازای رمز ارز غیرمتمرکز بومی ViteX ، VX  VITEرا درگیر کنند.

محصولات شبکه Vite

محصولات فعلی Vite شامل مبادله غیرمتمرکز (ViteX)، پرداخت (VitePay) و برنامه های بلاکچین دولتی و شرکتی (VitePlus) است:

  • ViteX: یک مبادله غیرمتمرکز با دفتر سفارش داخلی و موتور تطبیق پذیر است و از بیش از 20 ارز دیجیتال در حال حاضر پشتیبانی می کند.
  • VitePay: یک راهکار پرداخت سریع و بدون هزینه است که در حال حاضر برای استفاده در سنگاپور Ce La Vi Sky Bar و خدمات تاکسی تحت شبکه Midwest Global در دسترس است. کاربران می توانند هزینه را با کیف پول Vite پرداخت کنند. VitePay همچنین با پلتفرم تجارت الکترونیکی اپن کارت ادغام شده است و می توان از وایت پی در فروشگاه رسمی Vite استفاده کرد.
  • VitePlus: یک راه حل بلاک چین سازمانی مبتنی بر Vite برای دولت ها و شرکت ها است. وایت یک برنامه آزمایشی با نام SyraCoin برای دولت سیراکوز ایجاد کرده است که به اهداکنندگان صندوق مسکن شهری اجازه می دهد کوپن های مبتنی بر بلاکچین دریافت کنند که برای کالاها و خدمات در محدوده شهر قابل بازخرید است.

شبکه ارز دیجیتال Algorand

الگورند اولین شبکه ارز دیجیتال است که سه گانه عدم تمرکز، مقیاس پذیری و امنیت را حل می کند. بنابراین، باید در شبکه ای اجرا شود که با این کیفیت های بنیادی سازش کند. از منظر طراحی شبکه، ترکیبی از این سه ویژگی چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد.

چالش های پیش روی الگورند

اولین چالش برای غلبه بر معامله عدم تمرکز و مقیاس پذیری است. وضعیت ظاهری، نوشتن و نگهداری یک پایگاه داده واحد بسیار سریع تر و کارآمدتر از نگهداری بسیاری از پایگاه های داده توزیع شده است. همانطور که پروتکل Algorand گسترش می یابد، این مشکل بیشتر آشکار می شود. به منظور دستیابی به توان تراکنش و زمان نهایی که امکان پذیرش جهانی را فراهم می کند، پروتکل نیاز به انتشار سریع اطلاعات در سراسر شبکه دارد تا اطمینان حاصل کند که همه شرکت کنندگان از آخرین بلاکچین برخوردار هستند. 
شبکه الگورند
برای حل این مشکل، Algorand دارای دو نوع گره برای بهینه سازی همزمان عدم تمرکز و توان عملیاتی بالا است: گره های Relay و گره های مشارکت. نسخه عمومی شبکه انتقال ارز دیجیتال Algorand در درجه اول به این منظور طراحی شده است که سایر توسعه دهندگان را قادر می سازد انواع جدیدی از برنامه های کاربردی با ارز رمزنگاری شده را ایجاد کنند.

بین سرعت انتشار پیام و توان شبکه رابطه مستقیمی وجود دارد. 

شبکه بلاک چین Siacoin

سیاکوین یک نرم افزار رمزپایه است که به هر رایانه ای اجازه می دهد فضای استفاده نشده هارد دیسک را برای کاربرانی که قصد ذخیره فایل ها را دارند، اجاره دهد. گاهی اوقات Sia با عنوان "AirBnB برای هارد دیسک" شناخته می شود. این مشابه راهکارهای ذخیره سازی ابری مانند موارد ارائه شده توسط غول های فناوری آمازون یا گوگل است. به بیان دیگر، کاربران برای مدیریت و ذخیره سازی اطلاعات خود، به یک نرم افزار و یک شبکه توزیع شده تحت الگوی "رایانه های جهانی" اعتماد می کنند.

نحوه کار شبکه ارز دیجیتال Sia

پرونده های ذخیره شده از طریق Sia به قطعات کوچک تقسیم می شوند، بنابراین فقط قسمت کوچکی از هر یک در هارد دیسک ذخیره می شود. این پرونده ها رمزگذاری شده نیز هستند، بنابراین کاربران شبکه می توانند اطمینان داشته باشند که داده های آنها از دسترسی غیرمجاز در امان است. کسانی که می خواهند فایل ها را بر روی هارد دیسک کاربر Sia دیگر ذخیره کنند، هزینه این امتیاز را با استفاده از Siacoin، ارز رمزپایه بومی این پلتفرم پرداخت می کنند. از سال 2020، ظرفیت Sia بیش از 2 پتابایت (2257 ترابایت) است، تقریباً 333 اپراتور گره به طور فعال را امن می کنند. در حال حاضر میزبان 766 ترابایت فایل است. پلت فرم Siacoin از یک پروتکل اجماع آزمایش کار (PoW) استفاده می کند که BLAKE2b را مانند عملکرد هش خود ترکیب می کند. توکن با استفاده از فرآیند استخراج ایجاد می شود، بسیار شبیه به آنچه در شبکه بیت کوین استفاده می شود. و مانند این ارز رمزنگاری شده، برای جلوگیری از حملات و محافظت از شبکه، از زمان تولید 10 دقیقه استفاده می کند.

یک مقاله مفید دیگر در زمینه ارزهای دیجیتال: آموزش ساخت صرافی آنلاین با وردپرس در 20 دقیقه

شبکه PIVX

PIVX (یا معامله تأیید شده فوری خصوصی) ارز رمزنگاری شده اثبات سهام است که از DASH تهیه شده و محرمانه است. مانیفست PIVX بر حاکمیت جامعه و یک پروژه غیرمتمرکز از خود فناوری تا نحوه رأی دادن و اجرای پیشنهادات پروژه تمرکز دارد. همانطور که از نام آن پیداست، PIVX در تلاش است تا یک وسیله مبادله دیجیتال قابل استفاده را بسازد که در زندگی روزمره بصورت خصوصی و ایمن صرف شود. برای این منظور، تمرکز اصلی در توسعه، به حداقل رساندن زمان و هزینه معامله در عین حفظ حریم خصوصی و امنیت است.
شبکه بلاک چین pivx

ویژگی های شبکه ارز دیجیتال PIVX

جامعه PIVX پر جنب و جوش و جهانی است، با جمعیت فعال در همه سیستم عامل های مهم گفتگو (Discord ، Reddit ، BitcoinTalk و غیره) و همچنین یک نقشه راه عمومی و منابع زیادی برای سرمایه گذاران علاقه مند و اعضای جامعه برای کسب اطلاعات در مورد فن آوری و مشارکت. به عنوان سکه ای که به پول نقد دیجیتال بودن متمرکز است، توجه زیادی به کیف پول های موبایلی که به کاربران امکان می دهد PIVX خود را در فروشگاه ها و با سایر کاربران خرج کنند، توجه می شود. ایده ایجاد یک برنامه ساده است که به شما امکان می دهد هر چیزی را که می خواهید درست از تلفن خود مانند Venmo یا Apple Pay خریداری کنید. این کیف پول نوید انعطاف پذیر، ایمن و راحت را می دهد.

نحوه کار بستر PIVX

شبکه PIVX اجازه می دهد که 2.6 میلیون علامت PIVX در سال برای همیشه ضبط شود، که 90٪ از سکه های ضرب شده به کیف پول و Masternodes و 10٪ برای پیشنهادهای بودجه رأی داده می شوند Masternodes و stakers. این عدم وجود حداکثر عرضه سکه، عملکرد PIVX را به یک ارز سنتی شبیه می کند، زیرا تورم برای تشویق استفاده روزانه و جلوگیری از احتکار به سیستم وارد می شود. نرخ تورم در سال حدود 4٪ است، اما به جای اینکه ارز شما مانند دلار فدرال رزرو ارزش دلار را کاهش دهد، تمام این سکه های ضرب شده مستقیماً به دارندگان PIVX می روند و با انتشار سود، اثر تورم را جبران می کنند.

PIVX یک سکه امیدوارکننده حریم خصوصی است که هدف آن جایگزینی پول نقد دیجیتال با کاربرد آسان است. 

شبکه ارز دیجیتال Ardor

Ardor یک پروژه ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک چین منبع باز NXT است که هدف آن رقابت با راه حل های موجود سازمانی مانند Microsoft Azure است. توکن اصلی آن توکن ARDR است. زنجیره بلوک امکان نام مستعار، کنترل حساب، پیام رسانی ایمن، پشتیبانی از پلاگین، معاملات بازار و موارد دیگر را فراهم می کند. آردور با گردش 998،999،495 ARDR عرضه شده است که حداکثر میزان آن نیز می باشد.
شبکه ارز دیجیتال ardor
بالاترین قیمت 2.03 دلار در 13 ژانویه 2018 بود. اگرچه قابل استخراج نیست، Ardor از زنجیره های توکن پشتیبانی می کند، و توکن / زنجیره IGNIS اولین بار است که توسط سازندگان پروژه برای ایجاد انگیزه در توسعه منتشر می شود. IGNIS ICO بیش از 15 میلیون دلار از طریق پلتفرم NXT در آگوست 2017 جمع آوری کرد.

در همین رابطه بخوانید: هارد فورک آلونزو و تاثیر آن روی قیمت آداک کاردانو

شبکه CloakCoin

CloakCoin یک ارز رمزپایه منبع باز و سیستم پرداخت در سراسر جهان است. CloakCoin یکی از اولین مفاهیم غیرمتمرکز در بازار رمزنگاری است که به عدم کفایت بیت کوین در ارائه ناشناس بودن واقعی می پردازد. Cloakcoin با استفاده از الگوریتمی که حریم خصوصی کامل را فراهم می کند، قصد دارد تا افراد دارای آزادی مالی و حریم خصوصی داده ها را به روشی ساده، عملی، اقتصادی و تقریباً فوری توانمند سازد.

ویژگی های بستر کلاک کوین

Cloakcoin از پروتکل بلاک چین به نام Enigma در ارتباط با Cloakshield، زیرساخت امنیتی آن استفاده می کند. سیستم Enigma به هر دارنده سکه (که "Cloaker" نامیده می شود) اجازه می دهد تا به عنوان "گره" عمل کند که بی هویتی را تضمین می کند. Cloakcoin که به خودی خود یک سکه کاملاً قدیمی است، به طرز حیرت انگیزی فقط در 12 صرافی در دسترس است اما می تواند با ارزهای رمزپایه و همچنین ارزهای فیات معامله شود. مبادلات شامل Bittrex ، Binance ، Upbit و ... است که در درجه اول در ازای بیت کوین و اتریوم انجام می شود. اما می توانیدLitecoin ، WAVES و ... را نیز با CLOAK معامله کنید.

Cloakcoin یک سکه PoW / PoS دوگانه است که اکنون در مرحله Proof-of-Stake (با بهره) قرار دارد.

بستر بلاک چین Neblio

Neblio که به سرعت در حال رشد فناوری بلاک چین است، زیرساختی بالغ ایجاد کرده است که می تواند به مشاغل کمک کند تا توانایی های خود را برای رشد در صنایع مربوطه افزایش دهند و از آن استفاده کنند. علی رغم رشد قابل توجه، برنامه های کاربردی آن به دلیل یکپارچگی بالا و هزینه های نگهداری با مشکلاتی روبرو هستند. Neblio قصد دارد این خلأ را در بازار شرکت با ایجاد یک شبکه بلاکچین نسل بعدی پر کند تا توسعه و استقرار فناوری بلاک چین را آسان کند.
نبیلو

ویژگی Nebilo

Neblio یک بلاک چین منبع باز و غیرمتمرکز است که امکان تبادل اطلاعات peer-to-peer را به عنوان معاملات فراهم می کند. تراکنش هایی که در بستر Neblio اتفاق می افتند در یک دفتر توزیع شده تغییرناپذیر ذخیره می شوند. Neblio یک بلاکچین نسل بعدی است. از طریق نوآوری ، توسعه دهندگان مشاغل و شرکت ها را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را توسعه و استقرار دهند که با توسعه فناوری بلاکچین تکامل می یابد. سکه NEBL ارز رمزنگاری شده رسمی شبکه بلاکچین Neblio است. سکه های NEBL برای معاملات نظیر به نظیر در اکوسیستم Neblio استفاده می شود. نبلیو از سازوکار اجماع اثبات منافع استفاده می کند که استخراج NEBL را در بستر نبلیو امکان پذیر می کند.

چطور ارز Nebl بخریم؟

دو روش برای کاربران برای داشتن ارز رمزنگاری شده NEBL وجود دارد. اولین مورد استخراج NEBL یا استخراج NEBL است ، جایی که کاربران می توانند با استفاده از رمزهای خود Neblio را ایمن کرده و با توکن جدید NEBL پاداش دریافت کنند. راه دوم خرید یا معامله در صرافی ارزهای دیجیتال است. کاربران می توانند یک سکه NEBL در صرافی های ارزدیجیتال مختلف مانند Binance ، Cryptopia ، HitBTC ، Kucoin ، OEX و غیره خریداری کنند. بیشتر صرافی ها NEBL را با BTC و ETH جفت کرده اند. طیف متنوعی از کیف پولها وجود دارد که به طور رسمی توسط Neblio تهیه شده است. کیف پول Neblio در چندین سیستم عامل موجود است.

شبکه وی چین

نماد VET 

VeChain یک بستر بلاکچین است که برای بهبود مدیریت زنجیره تأمین و فرایندهای تجاری طراحی شده است. هدف آن ساده سازی این فرایندها و جریان اطلاعات برای زنجیره های تأمین پیچیده از طریق استفاده از فناوری دفتر توزیع شده (DLT) است. سکوی Vechain شامل دو نشانه مجزا است: VeChain Token (VET) و VeChainThor Energy (VTHO). اولی برای انتقال ارزش در سراسر شبکه VeChain استفاده می شود، و دومی به عنوان انرژی یا "گاز" برای تأمین معاملات قرارداد هوشمند استفاده می شود.

بلاک چین وی چین

پلتفرم بلاکچین VeChainThor یک بلاک چین عمومی است که برای "پذیرش مشاغل گسترده" در نظر گرفته شده است. این دو نشانه دارد: VET و VTHO. VET رمز VeChain است که برای حمل ارزش یا "پول هوشمند" از قراردادهای هوشمند استفاده می شود. به عبارت دیگر، معاملات در برنامه های غیرمتمرکز که در بلاکچین VeChain’s اتفاق می افتد از VET استفاده خواهد کرد. برای سرمایه گذاری توسط عموم مردم در دسترس است. این مفهوم شبیه مفهوم Ethereum’s ether و NEO است که از آن جهت توسعه برای انجام معاملات برای برنامه های غیرمتمرکز خود نیاز به اختصاص بودجه مشخصی از رمزهای اساسی (که در معرض دید عموم نیستند) دارند. طبق کاغذ سفید VeChain، سیستم دو علامتی برای حاکمیت موثر و داشتن یک مدل اقتصادی قابل پیش بینی برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز طراحی شده است.

شبکه ارز دیجیتال ایاس

نماد EOS

EOS خود را قوی ترین زیرساخت برای برنامه های غیرمتمرکز می نامد، سیستمی غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که امکان توسعه، میزبانی و اجرای برنامه های غیرمتمرکز در مقیاس تجاری (dApps) را در سیستم عامل خود فراهم می کند. هیچ فرم کامل رسمی برای شبکه ایاس وجود ندارد و سازندگان تصمیم گرفته اند که خودشان رسماً آن را تعریف نکنند. EOS از کلیه قابلیت های اصلی مورد نیاز پشتیبانی می کند تا به مشاغل و افراد امکان ایجاد برنامه های مبتنی بر بلاکچین را به روشی مشابه با برنامه های تحت وب، مانند مجوز ارائه دسترسی، احراز هویت امن، میزبانی داده، مدیریت استفاده و ارتباط بین dApps فراهم کند.
شبکه انتقال ارز ایاس EOS
همچنین توسط یک ابزار وب برای توسعه پشتیبانی می شود، و آن را به یک پیشنهاد کامل برای توسعه برنامه بدون دردسر تبدیل می کند. در اصل به روشی مشابه Google Play Store و Apple's App Store کار می کند. اکوسیستم EOS شامل دو عنصر اصلی است: توکن های EOS.IO و EOS. برای ترسیم موازی ، EOS.IO شبیه سیستم عامل رایانه است - شبکه زنجیره بلوک EOS را مدیریت و کنترل می کند. EOS.IO از معماری بلاکچین استفاده می کند که برای امکان مقیاس گذاری عمودی و افقی برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده است.  EOS ارز دیجیتال EOS است.
یک توسعه دهنده به سادگی نیاز به نگه داشتن سکه های EOS دارد، تا بتواند واجد شرایط استفاده از منابع شبکه و ساخت و اجرای dApps باشد. یک دارنده رمز که هیچ برنامه ای را اجرا نمی کند، می تواند پهنای باند خود را به سایر کاربران که ممکن است به آن نیاز داشته باشند اختصاص دهد یا اجاره دهد. در حالی که در حال حاضر تعدادی شبکه مبتنی بر بلاکچین مانند Ethereum وجود دارد که برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل می کند ، EOS بر نقاط حساس بحران زنجیره بلوک متمرکز است و تلاش می کند تا مشکل سرعت، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را حل کند.

شبکه زی کش 

نماد ZEC

Zcash یک انشعاب بیت کوین است و از آنجا که داده های معاملات در بلاکچین عمومی ثبت می شود، مشابه آن است. با این حال، Zcash گزینه استفاده از معاملات شفاف یا معاملات خصوصی را به کاربران ارائه می دهد. توسعه دهندگان آن کد را به چندین روش اصلاح کرده اند. از ویژگی های Zcash متفاوت از بیت کوین می توان به الگوریتم اثبات کار، زمان بلوک (2.5 دقیقه) و اندازه بلوک آن اشاره کرد.
شبکه انتقال ارز دیجیتال زی کش

هدف شبکه ارز دیجیتال Zcach

شاید از همه قابل توجه تر، هدف Zcash ارائه حریم خصوصی بیشتر از بیت کوین باشد و گزینه استفاده از معاملات خصوصی و خصوصی نگه داشتن اطلاعات تراکنش را به کاربران ارائه می دهد. این کار را با استفاده از اثبات دانش صفر، که zk-SNARKS نیز نامیده می شود، انجام می دهد، که آدرس طرفین معامله و همچنین مبالغ منتقل شده را مبهم می کند. اثبات دانش صفر این امکان را برای یک طرف فراهم می کند تا ثابت کند که آنها ارزش چیزی را برای طرف دیگر می دانند، بدون اینکه هیچ اطلاعاتی فراتر از این که این ارزش را می دانند، فاش شود.

روش استفاده از زی کش

دو روش وجود دارد که توسعه دهندگان Ethereum می توانند از ویژگی های پیشگام Zcash استفاده کنند. ساده ترین راه برای ادغام بلاک چین ها استفاده از سیستم SPV (تأیید پرداخت ساده) به سبک BTCRelay است که ZRelay نام دارد. این اجازه می دهد تا معاملات عمومی در زنجیره بلوک Zcash توسط قراردادهای هوشمند در Ethereum تأیید شود، به Ethereum DApps اجازه می دهد تا از حریم خصوصی Zcash برای انتقال ارزش استفاده کند. روش قدرتمندتر، اما پیچیده تر، استفاده از zkSNARK ها به عنوان یک ویژگی بومی Ethereum است. این اجازه می دهد تا، با اضافه کردن انتزاع حساب تنظیم شده در Metropolis، برای خود اتر به صورت خصوصی منتقل شود. کار در این راستا ادامه دارد.

شبکه بلاک چین کاردانو

نماد ADA

کاردانو و رمز ارزهای بومی آن، یکی از تعداد فزاینده بلاک چین های اثبات سهام در حال توسعه در اکوسیستم رمزنگاری هستند. پروژه کاردانو پروتکل خود را به عنوان "بلاک چین نسل سوم" توصیف می کند که برای حمایت از قراردادهای هوشمند با اجرا در ردیابی و حاکمیت زنجیره تامین طراحی شده است.
شبکه کاردانو
پروژه کاردانو، با هدف ایجاد یک بلاکچین مبتنی بر تحقیقات علمی جامع و بهترین روش صنعت، در سال 2015 ظاهر شد. نیروی محرکه آن چارلز هوسکینسون، یکی از بنیانگذاران Ethereum است. سیستم مالی در سال 2017، این پروژه بیش از 60 میلیون دلار در یک ICO جمع آوری کرد. کاردانو گاهی اوقات "اتریوم ژاپن" نامیده می شود، زیرا تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران آن از ژاپن آمده اند و شرکت پشتیبانی کننده کاردانو ، EMURGO نیز در آنجا مستقر است.

روش کار و وِیژگی بستر کاردانو

Cardano یک بلاکچین اثبات سهام است که به معنی توافق در مورد اعتبار بلاک های جدید توسط کاربرانی است که سکه های خود را در شبکه ذخیره می کنند. بلاکچین از یک پروتکل اجماع داخلی استفاده شده (Ouroboros) استفاده می کند، که توسعه دهندگان ادعا می کنند "اولین پروتکل اثبات سهام" است. اثبات صحت این ادعا در عمل دشوار است زیرا بلاکچین هنوز در مراحل اولیه رشد است. برخی از انتقادات پراکنده، از جمله از طرف ویتالیک بوترین، این ادعا را زیر سوال برده است - به ویژه در مورد نهایی بودن معاملات پیشنهادی. کاردانو به عنوان یک پلت فرم منبع باز غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند ارائه شده است، هدف آن عملکرد بهتر و گزینه های طراحی پیشرفته تر از رقبا است. پروتکل بلاک چین در دو لایه طراحی شده است که در یکی، تسویه حساب، همه معاملات را با رمز ارز Cardano انجام می دهد و دیگری که به عنوان لایه محاسباتی شناخته و میزبان قراردادهای هوشمند است. هدف از طراحی پروتکل اطمینان از امنیت بهتر، مقیاس پذیری و سازگاری بلاکچین است که آن را برای استفاده در بخش مالی و حاکمیت مناسب می کند.

شبکه ICON

نماد ICX

ICON یک فناوری بلاکچین و چارچوب شبکه است که برای تعامل بلاکچین های مستقل با یکدیگر طراحی شده است. ICON از طریق رمز ارز دیجیتال، ICX پشتیبانی می شود. پروژه ICON یک فناوری بلاکچین و رمز ارز رمزپایه همراه با نام ICX.1 را توسعه داد. این سازمان خود را به عنوان یک شبکه بلاکچین بهم پیوسته معرفی می کند ، به شرکت کنندگان در یک سیستم غیرمتمرکز اجازه می دهد تا "در یک نقطه مرکزی" همگرا شوند. این کار با اتصال یک جامعه به سایر جوامع از طریق ICON Republic و Citizen Nodes انجام می شود. در حالی که ICON برنامه های بلند پروازانه ای برای اتصال جوامع مختلف دارد، اما در این راه با چالش های اساسی نیز روبرو است. اولاً، بسیاری از سرمایه گذاران به مبادلات سنتی ارزهای دیجیتال شده عادت کرده اند. صرافی ها از سال 2021 هنوز بخشی جدایی ناپذیر از بازار ارزهای رمزنگاری شده بودند. بسیاری از سرمایه گذاران فقط ارزهای دیجیتالی را خریداری می کنند که می توانند در صرافی های مورد علاقه خود پیدا کنند، که می تواند مشکلاتی را برای ICX ایجاد کند. با توجه به اهداف ICON، ممکن است بسیاری از صرافی ها نخواهند ICX را به مشتریان خود ارائه دهند.

هدف شبکه ICON

هدف اصلی ICON ارتباط متقابل ارزهای رمزپایه و جوامع دیگر است. ICON یک جامعه را شبکه ای از گره ها می داند که از یک سیستم حاکمیتی واحد پیروی می کند. بیت کوین، اتریوم و سایر شبکه های ارز رمزنگاری شده جامعه محسوب می شوند. بانک ها، مشاغل، بیمارستان ها، مدارس و دولت ها نیز همین طور هستند. جوامع می توانند ساختارهای مختلف حکمرانی، تعداد گره ها و ویژگی های مختلفی داشته باشند.

شبکه Horizen

نماد ZEN

Horizen (قبلاً ZenCash نامیده می شد) یک پلت فرم بلاک چین مبتنی بر zk-SNARK محرمانه است که از Zclassic، که خود یک fork Zcash است. شبکه Horizen شامل یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) ، ZenChat (یک پیام رسان خصوصی)، ZenPub (یک سیستم انتشار ناشناس) و ZenHide (پوشاندن نقطه پایان TOR-like) است. ZEN سکه رمزنگاری بومی است که توسط شبکه Horizen استفاده می شود. نورتون برآورد می کند 60 میلیون آمریکایی تحت تأثیر سرقت هویت قرار گرفته اند و ایالات متحده نیمی از داده های جهانی را که تا سال 2023 نقض شده است، به خود اختصاص خواهد داد. و این رایانه شخصی شما است که مورد حمله قرار می گیرد. با افزایش سهام، Horizen تمرکز خود را بر روی برنامه های سازمانی متمرکز کرد. هیچ کس به امنیت و حریم خصوصی بیشتری نسبت به این سازمان ها احتیاج ندارد و آنها منابع مالی کافی دارند تا هر چه برای ادامه کار در یک جامعه تحت مدیریت فناوری صرف می شود، خرج کنند.
شبکه بلاک چین زن
Horizen شامل چهار ابزار اصلی است - ZenPub ، ZenChat ، ZenHide و ZEN (ZenCash). هر یک از حریم خصوصی متمرکز و رمزگذاری شده از طریق گره های ایمن است. ZEN سکه رمزنگاری بومی است که توسط سیستم عامل Horizon استفاده می شود. ZEN به ماینرها و گره های ایمن پاداش می دهد و می تواند در بازار آزاد ارزهای دیجیتال معامله شود. Horizen از پروتکل Zerocash مشابه Zcash ، Zclassic و سایر سکه های حریم خصوصی استفاده می کند و این امر را در معرض همان درهای پشتی و اشکالات مستعد قرار می دهد.

شبکه YOYOW

نماد YOYO

YOYOW مخفف عبارت (You Know Your Own Word) شبکه ارزی ارزش گذاری محتوایی است که برای کسب درآمد از انواع مطالب از جمله متن، عکس و فیلم طراحی شده است. یویو در تلاش است تا یک حلقه تشویقی شامل کاربران، تبلیغ کنندگان و پلتفرم های تولید محتوا باشد. از ویژگی های YOYOW میتوان به زمان تأیید بلاکچین ۳ ثانیه ای و معاملات بدون هزینه با استفاده از مدل سیستم امتیاز گذاری اشاره کرد، در واقع یویو برای تسهیل تراکنش های خرد طراحی شده است. این سطح از توان با استفاده از یک مجموعه الگوریتم ترکیبی(consensus algorithm) که از ترکیب دو متد Proof-of-Stake و Delegated Proof-Of-Stake  بهره میبرد، فعال می شود.

هدف شبکه یویو

یویو قصد دارد یک شبکه ازاد باشد به همین منظور از SDK ها و API های مختلف برای کاهش موانع ورودی استفاده میکند. این مسئله به نوع خود به کاربران YOYOW این امکان را میدهد که خود در مدیریت شبکه مشارکت داشته باشند.

شبکه دوج کوین

نماد DOGE

Dogecoin (DOGE) یک ارز رمزنگاری peer-to-peer و منبع باز است. این سکه آلت کوین و یک سکه الگوی رفتاری تقریبا طعنه آمیز محسوب می شود. Dogecoin در دسامبر 2013 راه اندازی شد، تصویر یک سگ Shiba Inu را به عنوان لوگو خود دارد. در حالی که به ظاهر به عنوان یک شوخی ایجاد شده است، اما بلاکچین Dogecoin هنوز شایسته است. فناوری زیربنایی آن از Litecoin گرفته شده است. از ویژگی های قابل توجه Dogecoin که از الگوریتم رمزنگاری استفاده می کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است. Dogecoin یک "سکه تورمی" است، در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تورم زا هستند زیرا در تعداد سکه هایی که ایجاد می شود سقفی وجود دارد. هر چهار سال یکبار مقدار بیت کوین منتشر شده از طریق جوایز استخراج به نصف می رسد و نرخ تورم آن همراه با آن نصف می شود تا زمانی که همه سکه ها آزاد شوند. مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin بنا نهاد، که خود از Litecoin مشتق شده است و در ابتدا از پاداش تصادفی برای استخراج بلوک استفاده می کرد، اگرچه در مارس 2014 به پاداش ثابت تغییر یافت. Dogecoin از فناوری رمزنگاری Litecoin استفاده می کند و سکه proof-of-work است.

شبکه Kava

نماد Kava

Kava یک پروتکل نرم افزاری است که با استفاده از چندین ارز دیجیتال به کاربران خود اجازه می دهد بدون نیاز به واسطه مالی سنتی، دارایی های خود را قرض گرفته و وام دهند. به این ترتیب، کاوا یکی از تعدادی از پروژه های در حال ظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در نظر گرفته می شود. با این حال، در حالی که اکثر پروژه های DeFi در Ethereum اجرا می شوند، Kava در عوض بر اساس Cosmos ساخته شده است، اما با توجه به تصمیم تیمش، عملکرد اضافی اضافه می شود. کاربران پلتفرم آن ارزهای دیجیتال را با قراردادهای هوشمند Cosmos قفل می کنند تا بتوانند وامهایی را با دلار USDX، ارز رمزنگاری شده مربوط به ارزش دلار آمریکا وام بگیرند.

Kava از یک ویژگی در Cosmos استفاده می کند که مناطق را برای مدیریت دارایی های ارزدیجیتال مورد قبول خود استفاده می کند، سپس در برنامه های شبکه های مستقل اجرا می شوند. این به پروژه اجازه می دهد تعداد دارایی های رمزنگاری شده را که وام گیرندگان می توانند از جمله XRP ، BNB و BTC، در میان سایر موارد گسترش دهد. کاوا به کاربران امکان می دهد دارایی ها را در قراردادهای ویژه هوشمند قفل کرده و USDX را وام بگیرند. در پشت، این امر باعث ایجاد آنچه بدهی وثیقه ای (CDP) نامیده می شود، قراردادی است که برای اطمینان از ثابت نگه داشتن ارزش USDX به دلار آمریکا طراحی شده است.

شبکه ارز دیجیتال syscoin

نماد SYS

Syscoin یک شبکه جهانی ، یک دفتر توزیع شده، یک پایگاه داده غیرمتمرکز و یک بلاکچین است. این ارز همچنین، یک آلت کوین، یک ارز دیجیتال و یک توکن تجاری است. Syscoin بر اساس fork از پروتکل بیت کوین ساخته شده و با بیت کوین ادغام می شود و به ما یکی از امن ترین، پایدارترین و مقیاس پذیرترین شبکه های موجود در کره زمین را می دهد. مطابق با کاغذ سفید آن، Syscoin "یک ارز رمزپایه مبتنی بر بلاکچین مجاز با مجموعه ای از قراردادهای هوشمند است که با استفاده از کد رمز اسکریپت استاندارد OP1 تا OP16 بر روی سیستم برنامه نویسی بیت کوین ساخته شده است".
syscoin شبکه
حداکثر میزان عرضه Syscoin 888،000،000 SYS و گردش 531،095،020 SYS است. می توانید آن را استخراج کنید، اما تیم توصیه نمی کند از پردازنده استخراج کنید زیرا هش زیادی دارد. Syscoin در صرافی های معروف مانند Poloniex و Bittrex در دسترس است. کاربران جدید می توانند سکه های BTC یا ETH را از Bitstamp یا Coinbase خریداری کنند و سپس آن را به کیف پول مربوط به خود در Poloniex یا Bittrex واریز کنند. پس از واریز، می توانید این سکه ها را با Syscoin معامله کنید. می توانید کیف پول برای Mac یا Windows را از وب سایت Syscoin دانلود کنید. ترک ارزهای رمزپایه در صرافی ها به دلیل خطر هک توصیه نمی شود، اما شما این گزینه را دارید که در صورت تمایل سکه های خود را در صرافی ها بگذارید.

زنجیره بلوک Syscoin سرعت بیشتری را همراه با هزینه معاملات کمتری نسبت به نسخه قبلی خود، بیت کوین ارائه می دهد. این می تواند از 750 دور در ثانیه پشتیبانی کند و با انتشار نسخه جدید masternode، از بیش از 300000 دور در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر، این یکی از ارزانترین ارزهای رمزنگاری شده در مورد هزینه های معامله (پشت رمز ارزهای معامله با هزینه صفر NEO و NANO)، حتی ارزان تر از Ripple است.

بستر SCRT

نمادSCRT

ریشه شبکه در پروژه رمزنگاری دیگری به نام Enigma ریشه دارد. انیگما در سال 2014 توسط فارغ التحصیلان MIT Can Kisagun و Guy Zyskind تاسیس شد. Enigma یک راه حل مقیاس لایه 2 برای Ethereum بود که به قراردادهای هوشمند حریم خصوصی می بخشید. اگرچه Secret Network به لحاظ فنی ادامه Enigma است، اما Enigma MPC، شرکتی که در ابتدا Secret Network را راه اندازی کرد، اکنون تنها یکی از طرف های درگیر این پروژه است. علاوه بر این، رئیس سابق رشد و بازاریابی Enigma ، Tor Bair، از نظر فنی بنیانگذار شبکه SCRT است.

Secret Network اولین بلاکچین ارز رمزنگاری شده است که قراردادهای هوشمند کاملاً خصوصی ارائه می دهد. این بدان معنی است که تمام ورودی ها و خروجی های قرارداد هوشمند کاملاً رمزگذاری شده اند. معاملات انجام شده در قراردادهای Secret مخفی هستند حتی توسط گره هایی که بلاکچین Secret Network را اجرا می کنند قابل مشاهده نیستند.
سکه SCRT بومی Secret Network سکه حریم خصوصی نیست. همه معاملات انجام شده در SCRT دقیقاً مانند معاملات انجام شده در بیت کوین یا Ethereum در معرض دید عموم قرار دارند. در مقابل، رمزهای مخفی صادر شده در شبکه Secret به طور پیش فرض مانند Monero حریم خصوصی را حفظ می کنند.

شبکه secret  با استفاده از Cosmos SDK ساخته شد. به همین ترتیب، از سازوکار اجماع بیزانسی Tendermint استفاده می کند - اثبات سهام. Secret token موجود در شبکه secret را می توان با استفاده از استاندارد SNIP-20 تهیه کرد. همانطور که حدس زده اید، این استاندارد رمز مانند استاندارد توکن ERC-20 Ethereum است با این تفاوت که به طور پیش فرض حریم خصوصی تمام token های Secret حفظ شده است (مانده ها و معاملات). از رمزهای مخفی در قراردادهای secret استفاده می شود. اگر می خواهید SCRT خود را بدست آورید، بهترین پیشنهاد به شما Binance است. و اگر به دنبال مکانی برای ذخیره SCRT خود هستید، کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S و Ledger Nano X است. مورد دوم کیف پول Math است که برای دسک تاپ و موبایل در دسترس است.

معرفی یک وبسایت عالی برای طراحی سایت فروش گیفت کارت 

شبکه stratis

نماد STRAT

Stratis یکی از ابتدایی ترین سیستم عامل های توسعه بلاکچین است. این در ابتدا به عنوان بستری بود که توسعه دهندگان می توانند به راحتی بلاکچین خصوصی خود را ایجاد کنند. Stratis می خواست پلتفرم آنها بهترین بلاکچین به عنوان سرویس (BaaS) باشد که برای استفاده سازمانها طراحی شده است. با این حال، از زمان راه اندازی، Sratis دامنه پروژه خود را افزایش داده است. آنها می خواهند یک شبکه بزرگ توسعه بلاکچین ایجاد کنند که مانند NEO و Ethereum را به خود اختصاص دهد. آن ها اکنون در تلاشند بلاک چین توسعه دهنده خود را بسازند. بسیاری از پروژه های دیگر نیز در تلاش برای انجام این کار هستند اما تفاوت اصلی آنها با Stratis در این است که از # C برای Microsoft .NET frame به عنوان زبان برنامه نویسی بلاکچین خود استفاده می کند.

زنجیره بلوک Stratis از Proof-of-Stake (PoS) به عنوان الگوریتم اجماع خود و توکن STRAT به عنوان رمز اصلی خود در شبکه استفاده می کند. از آنجا که Stratis از PoS استفاده می کند، به این معنی است که برای امنیت شبکه، هیچ منبع فشرده ای لازم نیست و همچنین سخت افزار گران قیمتی لازم نیست. این ارز به عنوان ارز رمزنگاری شده با نرخ تورم پایین توسعه یافته است و دارندگان آنها می توانند با قرار دادن سکه، پاداش کسب کنند.

شبکه theta token

نماد THETA

همه می دانیم که کاربران اینترنت اشتیاق زیادی به خدمات پخش ویدئو دارند. این موضوع توسط YouTube ، Twitch ، Live.ly و موارد اضافه شده جریان ویدئو به Facebook و Twitter و همچنین محبوبیت Tik Tok به اثبات رسیده است. تیم تتا توکن با استفاده از فناوری بلاکچین غیر متمرکز به راه حلی برای مشکل "آخرین مایل" رسیده اند. این امر منجر به اولین شبکه جریان غیرمتمرکز جهان (DSN) شده است. نه تنها این ، بلکه در سپتامبر 2020 آزمایشگاه های تتا اولین حق ثبت اختراع جریان غیرمتمرکز را با عنوان "روش ها و سیستم های شبکه انتقال و انتقال داده های غیرمتمرکز" دریافت کردند. در این شبکه شبکه بلاکچین انگیزه ایجاد می شود تا حافظه و پهنای باند استفاده نشده خود را برای بهبود شبکه کلی به اشتراک بگذارند. این منجر به عملکرد کلی بهتر برای همه، در سراسر جهان می شود.
شبکه ارز دیجیتال تتا
شبکه بلاکچین تتا با سازوکار اجماع Proof-of-Stake امن شده است ، که از نظر محاسباتی بسیار کمتری دارد و در مقایسه با پروتکل های Proof-of-Work از تراکنش بالاتری برخوردار است. با استفاده از PoS به عنوان مکانیسم اجماع ، دستگاه های مختلفی که به عنوان بیننده و گره های حافظه پنهان عمل می کنند، امکان پذیر است. شاید از خود بپرسید که چگونه Theta Token مسائل مقیاس پذیری در بلاکچین و جریان ویدئو را کنترل می کند. آنها برای حل مسائل مقیاس پذیری، یک مجموعه پرداخت منابع گرا ایجاد کرده اند. علاوه بر این، آنها چیزی را تحت عنوان Proof-of-Engagement برای پیگیری تحویل بخش های ویدئویی اجرا می کنند. توزیع و جمع آوری جوایز در این سیستم عامل توسط Smart Streaming Contracts انجام می شود که نوع خاصی از قراردادهای هوشمند در بلاک چین Theta Token است.

توکن های THETA در دسامبر سال 2017 راه اندازی شدند و به عنوان نشانه های ERC-20 صادر شدند. پس از راه اندازی بلاکچین (تخمین می زند اواخر سال 2018) این توکن های ERC-20 با توکن های بومی با نسبت 1: 1 مبادله شدند. دو سرویس بزرگ مبادله برای THETA توسط Binance Exchange و BkEx ارائه می شود. همچنین حجم های مناسبی در Huobi Global ، UpBit و DigiFinex در حال مبادله است. تعداد دیگری از صرافی های فروش THETA وجود دارد، اما با حجم کمتر. کیف پول بومی تتا تنها چند روز قبل از راه اندازی شبکه اصلی منتشر شد. در 9 مارس 2019 ، تتا از انتشار کیف پول وب بومی خبر داد که می تواند برای توکن های THETA و TFUEL استفاده شود. این افراد که امنیت بیشتری را در ذخیره ارزهای رمزنگاری شده خود ترجیح می دهند، می توانند کیف پول های سخت افزاری Trezor یا Ledger را انتخاب کنند.

شبکه wanchain

نماد WAN

Wanchain در حال ایجاد بستری برای انتقال دارایی های دیجیتالی بین بلاکچین های مختلف است. کاربران می توانند ارزهای رمزنگاری شده خود را در بلاکچین های غیر بومی خرج کنند و نیازی به خرید و فروش ارزهای خارجی ندارند. Wanchain یک بلاکچین مستقل است که به آن امکان می دهد چارچوبی منحصر به فرد برای انتقال ارزش بین ارزهای رمزپایه تحت یک دفتر مشترک طراحی کند. Wanchain برای انتقال داده ها بین Wanchain و سایر Blockchains از یک پروتکل ارتباطی زنجیره ای متقابل همراه با قراردادهای هوشمند استفاده می کند. توکن WAN برای پرداخت گره های تأیید زنجیره ای متقابل هنگام انجام معاملات استفاده می شود. Wanchain با جمع آوری 36 میلیون دلار ICO خود را در اکتبر 2017 راه اندازی کرد. توکن های آنها در ابتدا ERC20 بود، اما بعد از بلاکچین Ethereum به سراغ بلاکچین شخصی خود رفته اند و اکنون به کاربران این امکان را می دهند تا توکن های ERC20 خود را به WAN تبدیل کنند. Wanchain دروازه ای برای ارتباط Blockchains و دارندگان سکه برای انجام معاملات از طریق چندین زنجیره و بدون نیاز به تجارت سکه در صرافی ها ارائه می دهد.

شبکه GRS

نماد GRS

Groestlcoin (GRS) یک ارز رمزنگاری شده بسیار عجیب و غریب است که اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این مارس در مارس 2014 به عنوان سکه اثبات کار درست مانند بیت کوین راه اندازی شد و مانند بیت کوین به عنوان یک ارز رمزپایه پرداختی و معاملاتی ایجاد شد. تقریباً صفر کارمزد دارد، سکه نیمه ناشناس است و یکی از معدود سکه هایی است که در برابر ASIC مقاوم است. Groestlcoin دقیقاً به عنوان ارز رمزنگاری پرداخت نظیر به نظیر (P2P) درست مثل بیت کوین و Litecoin ایجاد شده است. البته ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از بیت کوین و Litecoin متمایز می کند. Groestlcoin اولین سکه ای بود که Segregated Witness را اجرا کرد و همچنین اولین سکه ای بود که معاملات شبکه Lightning را در شبکه اصلی انجام داد. دلیل این امر تا حدی این است که تیم توسعه Groestlcoin از روز اول تاکنون فعال و سخت کوش بوده و هر 3 ماه یکبار به روزرسانی های عمده را انجام می دهد.
شبکه انتقال ارز Groestlcoin
توسعه دهندگان همچنین کیف پول به نام Samourai ایجاد کرده اند که امکان معاملات ناشناس Groestlcoin را فراهم می کند. کیف پول با پشتیبانی از Tor و VPN ایجاد شده است، آدرس ها را بازیافت نمی کند و دارای رمزگذاری AES-256 است. همچنین یک برنامه مخفی کاری در برنامه تلفن همراه وجود دارد که باعث می شود آن از لیست برنامه، راه انداز و صفحه اصلی تلفن شما محو شود. وقتی نوبت به الگوریتم هش می رسد، سکه از الگوریتم استخراج Grøstl-512 استفاده می کند، جایی که نام خود را گرفته است. این الگوریتم پیچیده تری نسبت به Bitcoin's SHA-256 است. این بدان معناست که هنوز می توان آن را روی GPU استخراج کرد که کار را برای ماینرهای خانگی آسان می کند. با توجه به بازارهای ارزهای رمزپایه تعجب آور نیست، قیمت GRS از زمان معرفی آن در سال 2014 در یک رولرکوستر بوده است. در حقیقت، در فضایی که به نوسان شناخته می شود، GRS نسبت به بیشتر ارزهای رمزنگاری شده بسیار بی ثبات است.

شبکه SBTC

نماد SBTC

 (SBTC) Super Bitcoin توسعه پیشنهادی بیت کوین است. وب سایت تیم توسعه رسمی SBTC در تلاش برای اجرای راه حل های امیدوار کننده ای که جامعه پیشنهاد کرده است، توصیف می کند. Super Bitcoin می خواهد همه این تغییرات را در Bitcoin ایجاد کند، و آن را "Super Bitcoin" می کند.
شبکه SBTC
در کل 21،210،000 SBTC عرضه خواهد شد که 210،000 از قبل استخراج می شوند. بنیاد پشت SBTC برای حمایت از توسعه دهندگان اولیه و سرمایه گذاری در ساخت های زیست محیطی، SBTC از قبل استخراج شده را مدیریت می کند. اساساً، هدف تولید نسخه ای از بیت کوین با پشتیبانی از قرارداد هوشمند است. علاوه بر این، تیم توسعه معتقد است که بیت کوین طی سالهای اخیر سهم بازار بیش از حد را نسبت به رقبا مانند Ethereum از دست داده است. Ethereum قراردادهای هوشمندی دارد، در حالی که بیت کوین این قرارداد را ندارد. همچنین، قراردادهای هوشمند Ethereum را به بستر مناسبی برای برنامه های غیرمتمرکز تبدیل می کند، در حالی که بیت کوین برنامه های غیرمتمرکز ندارد.
SBTC عدم عملکرد قرارداد هوشمند را به عنوان یک مسئله مشاهده می کند. برای حل این مسئله ، آنها می خواهند قراردادهای هوشمند و سایر ویژگی های اصلی دیگر را به Super Bitcoin اضافه کنند.

شبکه Tezos

نماد XTZ

Tezos، ICO خود را داشت  که بسیار موفق بود ، تقریباً در 14 ژوئیه 2017. در طی یک روز 232 میلیون دلار خیره کننده جمع کرد، که 10 برابر انتظارات بنیانگذاران بود. به نظر می رسید که واقعاً اوضاع برای Tezos به خوبی پیش می رود. Tezos یک بلاکچین منحصر به فرد است که از ابتدا توسط توسعه دهندگان ساخته شده است. با انشعاب یا ایجاد یک لایه اضافی در بالای یک پروژه موجود، به هیچ بلاک چین دیگری مبتنی نبود. مانند Ethereum، امکان عقد قراردادهای هوشمند را فراهم می کند، و با مکانیزم اجماع غیرمتمرکز مبتنی بر جامعه طراحی شده است تا ایمن و در آینده اثبات شود. Tezos می خواهد فناوری بلاکچین را بسازد که بهتر از رهبران موجود Bitcoin و Ethereum باشد.
شبکه tezos
در حال حاضر این شرکت زنجیره بلوکی را توسعه داده است که از نظر محاسباتی بسیار کم است و به نیروی کمتری از استخراج کنندگان دارد. به انرژی کمتری احتیاج دارد، اما همچنان یک مدرک معتبر از سازوکار اجماع سهام را که آن را "اثبات مایع سهام" (LPoS) نامیده اند حفظ می کند. Tezos از بسیاری جهات مانند سایر بلاکچین ها کار می کند اما با یک تفاوت اساسی. این تفاوت ابتکاری در چگونگی اعمال اضافات و تغییرات در بلاکچین است. اگر در فروش گسترده Tezos شرکت نکردید، می توانید XTZ را در صرافی خریداری کنید. در حال حاضر تنها دو صرافی وجود دارد که معاملات با نشانه های XTZ را انجام می دهند. این موارد در حال حاضر در Huobi و در صرافی Kraken موجود است.

شبکه luna

نماد luna

LUNA رمز اصلی شبکه Terra است، که برای ایجاد امنیت در شبکه، حاکمیت و وثیقه گذاری برای ثبات قیمت استفاده می شود. LUNA در اصل بنیان کل شبکه Terra و اکوسیستم است. هدف اصلی LUNA محافظت از شبکه با قفل کردن مقدار در اکوسیستم Terra است. البته در همان زمان دارندگان LUNA خود را در معرض خطر نوسان قیمت توکن LUNA قرار می دهند. دریافت پاداش برای دارندگان LUNA راهی برای ایجاد انگیزه در آنها برای پذیرش این خطرات و نگهداری طولانی مدت LUNA است. Terra با اجماع Tendermint طراحی شده است که برای امنیت شبکه به مجموعه اعتبارسنجی متکی است.
لونا شبکه بلاک چین
اعتبار سنج ها گره های کاملی را اجرا می کنند و برای ایجاد توافق برای شبکه تلاش می کنند. آنها بلوک های جدیدی را به بلاکچین منتقل می کنند و جوایز دریافت می کنند. پروتکل Terra در هسته اصلی خود مانند یک بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال عمل می کند و از طریق الگوریتم ها و قراردادهای هوشمند ثبات را ایجاد می کند. با طراحی ترکیبی که هم از سکه های پایدار استفاده می کند و هم از یک پول بورسی بومی نه تنها مکانیزم معاملاتی پایداری را فراهم می کند، بلکه توانایی کسب بازده با نگه داشتن سکه را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. سکه سهام نیز در جهت وثیقه اندوخته ها است.

شبکه gochain

نماد go

در gochain اعتبار همه شرکت کنندگان شبکه را در نظر می گیرد تا شبکه ای کاملاً ایمن و عاری از هرگونه مشکلات داخلی و خارجی را تضمین کند. در بلاکچین GoChain همه شرکت کنندگان باید از شهرت برخوردار باشند و تلاش برای تقلب در سیستم از نظر مالی یا مارک تجاری عواقب سختی را به همراه خواهد داشت. GoChain به دنبال حل مشکلات تمرکز، مقیاس پذیری و مصرف انرژی بلاک چین هایی است که از Proof of Work به عنوان مکانیزم اجماع استفاده می کنند. اکنون زمان آن است که تغییراتی را در چیزی سریعتر، مقیاس پذیرتر، کمتر متمرکز و کم مصرف انجام دهیم. علاوه بر این، فراتر از قراردادهای هوشمند Ethereum حرکت می کند تا چیزی پایدار و مفیدتر ایجاد کند.

از آنجا که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند، Ethereum به یکی از پر کاربردترین پروتکل های بلاکچین تبدیل شده است. قراردادهای هوشمند در بسیاری از صنایع مختلف و مواردی مورد نیاز است و GoChain می خواهد قراردادهای هوشمند فعلی را بهبود بخشد تا استفاده از آنها راحت تر و در برابر خطاها قابل نفوذ نباشد. اتریوم امروز بهترین شبکه قرارداد هوشمند است، اما کامل نیست.

برخی از مشکلات Ethereum

تیم GoChain قصد دارد با ساخت بلاک چینی 10 برابر غیرمتمرکزتر، 100 برابر کردن تعداد معاملات و 1000 برابر انرژی مصرف شده، این مشکلات را حل کند. در حقیقت، شبکه در حال پردازش 1300 تراکنش در ثانیه است، بنابراین یکی از سه هدف را در حال حاضر برآورده کرده است. GO نماد علامت گذاری برای رمز GoChain است، که پس از موفقیت در ICO، 20،000 ETH یا 13.7 میلیون دلار جمع آوری کرد، در ژوئن 2018 توزیع شد. رمز GO یک توکن ERC-20 مبتنی بر Ethereum است و می تواند به عنوان "گاز" برای دسترسی به همه خدمات پلتفرم GoChain استفاده شود.

شبکه hypercash

نماد HC

HCash یک پروژه بین پلتفرمی است که به منظور امکان انتقال بین بلاکچینی ارزهای دیجیتال بدون بلاک طراحی شده است. از آنجا که ادعا می کند قبلاً مسئله مقاومت کوانتومی را حل کرده است، در بین ارزهای دیجیتال بی نظیر است. همچنین پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، حاکمیت DAO و معاملات خصوصی را فراهم می کند. برخی معتقدند مزایای معاملات بین بلاک چین هایی را که تیم HCash وعده داده است را ترویج می دهند، اما برخی دیگر احساس می کنند که چالش فناوری بسیار بزرگ است و ارزش HSR بیش از حد ارزش گذاری شده است.
شبکه انتقال ارز
ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و بسیاری دیگر روی بلاک چین کار می کنند. آنها از نوعی استخراج برای ایجاد بلوکی استفاده می کنند که دفتر معاملات را در خود نگه می دارد. نکته منفی این است که هیچ راهی برای ارتباط بلاک چین بیت کوین با بلاک چین Ethereum وجود ندارد. برای انتقال مقدار بین این دو، سرویس مبادله مورد نیاز است. با هزاران بلاک چین که در حال حاضر ایجاد شده است، این مشکل رو به رشد است. راه اندازی شبکه اصلی این پروژه مطمئناً یک حرکت امیدوار کننده در مسیر درست است، اما عناصر و ویژگی های زیادی باقی مانده است که با شواهد مشخص کمی در مورد چگونگی حل تیم فناوری برای توسعه فناوری ها در تلاش برای اصلاح تیم توسعه دهنده است.

نماد Zil

شبکه Zil

Zilliqa تنها زنجیره بلوکی است که دارای خرد کردن عملکردی است که به شما امکان می دهد با بزرگتر شدن شبکه، بلاک چین به صورت خطی مقیاس بندی شود. پس از اجرای شبکه آزمایشی خود در بیشتر سال 2018، شبکه اصلی Zilliqa مورد انتظار در ژانویه 2019 راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون تیم توسعه به بهبود امنیت و سرعت شبکه ادامه داده است. یکی از نقاط ضعف ذاتی فناوری بلاکچین، عدم توانایی مقیاس گذاری مناسب است. مشکل از این واقعیت ناشی می شود که هرچه تعداد گره های شبکه افزایش می یابد، دستیابی به اتفاق نظر به طور فزاینده ای دشوار می شود.

شیاردینگ استفاده شده توسط Zilliqa با آنچه در Ethereum برنامه ریزی شده متفاوت است. Ethereum 2.0 در حال ایجاد یک سیستم تقسیم حالت است، اما Zilliqa یک سیستم تراکنش معاملات یا شبکه را پیاده سازی کرده است. در این نوع خرد کردن، Zilliqa به طور خودکار گره های شبکه را تقسیم می کند تا بتواند تراکنش ها را به صورت موازی پردازش کند. توکن ای برای اکوسیستم Zilliqa وجود دارد و به Zilling (ZIL) معروف است. کسانی که با دیگر سیستم عامل های Dapp مانند Ethereum و NEO آشنایی دارند می دانند که این رمز به عنوان یک انگیزه استخراج و همچنین مناقصه برای پرداخت هزینه های معامله ضروری است، اما شاید مهمتر از همه به عنوان گاز برای اجرای قرارداد باشد.

ZIL در تعدادی از صرافی های ارز دیجیتال ذکر شده است. در حال حاضر می توانید ZIL را در صرافی های ارز دیجیتالی از جمله Binance ، Upbit ، Bithumb ، Huobi و KuCoin و سایر مراکز خرید، فروش و معامله کنید. تعدادی کیف پول Zilliqa وجود دارد که آزاد شده اند و می توانند برای توکن های بومی ZIL استفاده شوند. بهترین توصیه از طرف تیم Zilliqa کیف پول Moonlet است که کیف پول اگنوستیک بلاکچین است که از هر دو زنجیره Ethereum و Zilliqa پشتیبانی می کند.

شبکه skycoin

نماد Sky

Skycoin به عنوان پاسخی برای کاستی های Bitcoin و Ethereum ایجاد شده است. به دلیل ضرورت، هیچ سکه دیگری چشم انداز Satoshi را درباره ارز دیجیتال کاملا غیرمتمرکز برآورده نمی کرد. سیستم عامل Skycoin از طریق الگوریتم انقلابی اجماع Obelisk از مرکزیت و دستکاری عاری است. این برنامه از CX، یک زبان برنامه نویسی کاملاً خنده دار ساخته شده است که به صدها هزار توسعه دهنده اجازه می دهد تا به راحتی برنامه ها را در بلاکچین مستقر کنند. Skycoin به عنوان ارز با معاملات تقریباً رایگان، حریم خصوصی مطلق که به زودی اجرا می شود و سرعتهای فوق العاده بالا و با ارزش ذاتی حمایت شده از دارایی که بر اساس حدس و گمان نیست، عمل می کند. Skycoin Platform پیشرفته ترین پلتفرم بلاک چین در جهان است. پلتفرم Skycoin توسط همکاران اولیه Bitcoin و Ethereum توسعه یافته است، کاملاً امن، بی نهایت مقیاس پذیر و مستقل از ISP است. Skycoin با پشتیبانی از پهنای باند، ذخیره سازی و قدرت محاسباتی ساخته شده است تا دیدگاه اصلی Satoshi را برآورده کند.
اسکای کوین


این مقاله توسط تیم تولید محتوای شرکت آرتاراکس برای شما عزیزان تهیه شده است. آرتاراکس با داشتن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما عزیزان است. این شرکت به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT  فعالیت می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مشاهده انواع نمونه کار طراحی سایت ارز دیجیتال و همچنین تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.
شماره تلفن طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
فریناز محمدی
1400/10/23 13:42

سلام از بابت این محتوای ارزشمند و جامع بسیار سپاسگزارم خیلی خوبه که باعث میشید کاربران به دقت بیشتری وارد دنیای کریپتو بشن

روشنک
1400/10/22 14:44

سلام و تشکر بابت این محتوای مفید و کامل درباره شبکه های انتقال ارز دیجیتال واقعا سورس خوبی است

آرتاراکس در پاسخ به محمد
1400/10/13 15:12

@محمد سلام محمد عزیز، از بابت اظهار نظر شما سپاسگزاریم. در این مقاله، هدف پوشش کامل شبکه های ارز دیجیتال بود. در خصوص مشکلات انتقال ارز و کار با کیف پول ها مقالات مرتبطی در آرتاراکس از قبل برای شما مهیا شده که می تونید بهشون مراجعه کنید. با سپاس تیم محتوای آرتاراکس

حامد عزیزی
1400/10/13 15:01

سلام به جرات می تونم کامل تر از این مقاله درباره شبکه های ارز دیجیتال تو نت ندیدم. من مشتاق شدم سایر مقالات سایت شما رو هم بخونم و از مقالات کارت گرافیک ماینینگ و اتصال تراست ولت هم خیلی استفاده کردم. درود به شما که اینقدر دقیق و جامع توضیح می دید




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002