روش های موثر رشد وب سایت و جذب کاربر

روش های موثر رشد وب سایت و جذب کاربر

دوشنبه 4 اسفند 1399
| 4936
:امتیاز دهید


اگر می خواهید وب سایت شما کاربران را جذب کند (نه فقط بازدیدکننده باشند) پیشنهاد می کنیم این مقاله را کامل بخوانید. در این مقاله نکات موثر در ارتقا سطح وب سایت شما بدون نیاز به بودجه کافی و یا تجربه قبلی را مورد برسی قرار داده ایم.

راه اندازی صرافی ارز دیجیتال ایرانی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو یکی از مقرون به صرفه ترین روش های جذب مشتری جدید است. هنگامی که به درستی انجام شود، شما می توانید بدون صرف هزینه مسیر رشد وب سایت خود را باز کنید.
در ادامه نکات مهمی را در رابطه با سئو مورد برسی قرار خواهیم داد

نمایش وب سایت شما در Google

شرایطی را تصور کنید که یک مشتری در مورد تجارت شما با خبر شده و می خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند. آنها به Google مراجعه می کنند اما حتی در هنگام جستجو با نام تجاری نمی توانند تجارت شما را پیدا کنند.
این کابوس بازاریابی دیجیتال می تواند در یکی از دو حالت رخ دهد: شما وب سایتی ندارید یا وب سایتی دارید که توسط Google نمایش داده نمی شود.
پس از ایجاد وب سایت جدید، مهم است که دامنه خود را به حساب Google Search Console خود اضافه کنید، جایی که می توانید برای نمایش دادن وب سایت خود درخواست کنید، عملکرد خود را کنترل کنید و مشکلات مربوط به جستجو را برطرف کنید.
یک نکته، با این حال که گوگل در Search Console خود لیست صفحاتی که از سایت شما در گوگل قابل نمایش است را ارائه می دهد، با این حال شما می توانید هر title هر صفحه از وب سایت خود را که درباره نمایش آن شک دارید را با نام اصلی وب سایت خود در گوگل جستجو کنید. اگر صفحه مورد نظر توسط گوگل به نمایش گذاشته شد کار شما به درستی انجام شده است.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند به غیر از نام تجاری خود، چه کلمات کلیدی یا موضوعاتی را هدف قرار دهید.
نکاتی که در انتخاب کلمات کلیدی خود باید در نظر بگیرید:
میزان جستجو: اگر کسی به دنبال کلمات کلیدی شما نباشد،  بهترین مطالب نیز بازدید کننده ای نخواهد داشت.
رقابت کم: شما باید کلماتی را انتخاب کنید که رقبا تا حالا از آن ها استفاده نکرده اند و محتوای کمی در آن قسمت تولید شده است.
مربوط به تجارت شما: کلمات باید متناسب با هدف وب سایت شما باشد، زیرا شما نیاز به جذب کاربری که به درد شما نخورد ندارید.

تحقیق_کلمات_کلیدی

برای تعیین میزان جستجو کلمات ممکن است نیاز به یک ابزار برای این کار داشته باشید. ابزارها یه صورت رایگان و پولی وجود دارد که می توانید بسته به بودجه ای که در اختیار دارید از آن ها استفاده کنید.

ایجاد محتوای بهینه شده برای جستجو

برای ایجاد محتوا مناسب برای جستجو قوانینی وجود دارد که باید برای دستیابی به بالاترین عملکرد ممکن رعایت کنید.
با وجود این واقعیت که تقریباً 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد، به طور کلی، فقط چند عنصر اصلی وجود دارد که شما باید همیشه آن ها را رعایت کنید.

یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید
ظاهر وب سایت شما و نحوه تعامل افراد با آن می تواند تأثیر بسزایی در سئو سایت شما داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر وب سایتی کند داشته باشید یا محتوای شما به سختی خوانده شود، افراد آنجا را ترک می کنند و دیگر هرگز برنخواهند گشت، که با گذشت زمان به طور چشمگیری به رتبه بندی شما در جستجو آسیب می رساند.
به همین دلیل وب سایت شما باید موارد زیر را ارائه دهد:
  • بارگیری سریع صفحات
  • طراحی بصری مناسب
  • متن خوانا 
  • تصاویر و رسانه های چشم نواز
  • تجربه کاربر پسند موبایل

تولید محتوای منحصر به فرد
هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت یا وبلاگ خود، مهم است که بهترین روش های نوشتن متن را دنبال کنید مانند:
  • بدون اشتباه در هجی یا دستور زبان
  • کوتاه و مختصر 
  • مشاوره عملی ارائه دهید
  • برای جلوگیری از تکرار از مترادف ها استفاده کنید
  • از محرک های احساسی استفاده کنید

سئو فنی تمیز

هنگام ساخت صفحات خود، باید اطلاعات متا اضافه کنید که به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند محتوای شما درباره چیست.
مهمترین عناصر عنوان صفحه شما، توضیحات متا و URL شما هستند که وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو نشان می دهند. هرچه توضیخات و عنوان شما با درخواست جستجو مرتبط تر باشد، شانس شما در جذب کاربر و بهبود رتبه بندی شما بیشتر است.
امروزه بیشتر طراحان وب سایت این امکان را به شما می دهند که بدون اطلاعات از روش کد زدن، بتوانید ما تگ ها و اسکیما ها را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید.

ساختن بک لینک

معمولاً دریافت لینک از وب سایت شخص ثالث نشان دهنده این است که شما محتوای با کیفیتی ارائه می دهید. به همین دلیل است که بک لینک یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی Google است.
اگرچه باید بیشتر بک لینک ها به صورت خودکار و بدون دخالت خود صاحب سایت ایجاد شود ولی یک فرد با تجربه در این زمینه برای تقویت مشخصات بک لینک ها استراتژی مناسبی در پیش می گیرد.
به خاطر داشته باشید هرچه کلمات کلیدی شما به عنوان بک لینک به سایت شما ارجاع داده شوند، تاثیر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجو شما خواهد گذاشت.

 

دایرکتوری های آنلاین

افزودن سایت خود به دایرکتوری های آنلاین یکی از ساده ترین و مهمترین فعالیتهایی است که می توانید به عنوان صاحب مشاغل انجام دهید. مخصوصاً اگر مشاغل محلی را اداره می کنید که شخصاً با مشتریان تعامل برقرار می کند.
اولین مکانی که باید از آنجا شروع کنید، افزودن تجارت خود به Google Maps است.
در مرحله بعدی باید به تحقیق بپردازید که رقبای شما در چه سایت هایی قرار دارند که شما در آن ها نیستید.
اکثر دایرکتوری های آنلاین شامل بررسی مشتری هستند. از آنجا که بازبینی ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی برتر در این سایت ها هستند، برای به حداکثر رساندن قابلیت مشاهده خود، به طور فعال از مشتریان خود بخواهید که تجارت شما را بررسی کنند.

 

نظرات

برسی_نظرات

آیا می دانید نظرات آنلاین بر تصمیم 93٪ از مصرف کنندگان تأثیر می گذارد؟
یک نقطه شروع خوب، جستجوی "نام تجاری شما + نظرات" است.
شما می خواهید مطمئن شوید که تعداد کافی بررسی مثبت دارید که اعتماد مشتریان بالقوه را ایجاد می کند. برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها، بررسی ها باید اخیر و معتبر باشند (چرخاندن حساب های ایمیل جعلی و بازبینی خود ایده خوبی نیست).
در این قسمت شما می توانید از منتقدان حرفه ای درخواست کنید وب سایت یا کسب و کار شما را مورد برسی قرار بدهند. این منتقدان نظراتشان را در وب سایت های خود قرار می دهند و کاربران می توانند بر حسب اعتمادی که به این منتقدان دارند کسب و کار شما را انتخاب کنند.

 

شبکه های اجتماعی

اهمیت رسانه های اجتماعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بر اساس ماهیت کسب و کار شما بسیار متفاوت خواهد بود.
مشاغل بصری در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest بسیار خوب عمل می کنند در حالی که محصولات و خدمات تجارت به تجارت (b2b) تمایل دارند در LinkedIn عملکرد بهتری داشته باشند.
با تحقیق در مورد رقبا و صنعت خود می توانید ارزش هر بستر رسانه اجتماعی را برای تجارت خود تخمین بزنید.
یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی آنلاین، تلاش برای حضور در هر سیستم عامل و ارسال مداوم محتوا است، حتی اگر نتایج مطلوب نباشد. به یاد داشته باشید، اگرچه ارسال محتوا از نظر فنی رایگان است، اما تولید آن به زمان و منابع نیاز دارد.
حتی اگر رسانه های اجتماعی تعداد زیادی کاربر را به سمت تجارت شما سوق ندهند، عدم حضور می تواند پرچم های قرمز را برای کاربران ایجاد کند. شما می خواهید مطمئن شوید که اصول اولیه را پوشش داده اید تا اعتماد و اعتبار را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. 

پیشنهاد ویژه: طراحی سایت صرافی p2p 

سخن پایانی

هنگامی که شروع به اجرای استراتژی های موجود در این راهنما می کنید، همیشه نکات زیر را بخاطر داشته باشید:
تمرکز خود را حفظ کنید: بیشتر مشاغلی که در بازاریابی شکست می خورند تلاش می کنند کارهای زیادی انجام دهند. بسیار خوب است که در کانالهایی که برای شما کار می کنند خوب باشید.
از برنامه ریخته شده خارج نشید: اگر برای فعالیت های بازاریابی خود وقت اختصاص ندهید (مانند وبلاگ یا خبرنامه خود)، شکست شما بدیهی است !
آزمایش: بازاریابی یک رشته همیشه در حال تغییر است، مهم است که استراتژی های جدید و خلاقانه را امتحان کنید تا عقب نمانید.
بیاموزید: مهارت کافی در بازاریابی می تواند برتری شما را نسبت به رقبا رقم بزند.
کمک بخواهید: بیشتر مشاغل موفق با منابع خارجی کار می کنند تا به آنها در بازاریابی کمک کنند.


 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002