رمزنگاری ارز دیجیتال چیست؟

رمزنگاری ارز دیجیتال چیست؟

دوشنبه 29 دی 1399
| 2253
:امتیاز دهید

آشنایی با cryptography ( رمزنگاری)

رمزنگاری، مطالعه و عملکرد ارسال پیام های رمزگذاری شده ایمن بین دو یا چند کاربر است. رمزنگاری اجازه می دهد تا معاملات ارز دیجیتال با نام مستعار، ایمن و بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه دیگری باشد.

رمزنگاری در کلمه "ارز رمزنگاری شده" به معنای "راز" در یونانی است که به شما می فهماند که زمینه رمزنگاری چیست.

فرستنده پیام را "رمزگذاری می کند"، که محتوای آن را برای شخص ثالث پنهان کند، و گیرنده پیام را "رمزگشایی" می کند، و آن را دوباره خوانا می کند.

ارزهای رمزنگاری شده از رمزنگاری برای اجازه دادن به معاملات ناشناس، ایمن استفاده می کنند، این بدان معناست که برای انجام معامله ایمن با آنها نیازی به دانستن چیزی درباره شخص ندارید و نیازی به بانک، شرکت کارت اعتباری، دولت یا هر شخص ثالث دیگری در وسط نیست. و رمزنگاری فقط برای ارز دیجیتال نیست بلکه رایانه و شبکه هایی که به آن متصل است به طور مداوم هر جستجویی که انجام می‌دهید و هر نامه الکترونیکی که ارسال می‌کنید رمزنگاری و رمزگشایی می‌کند.
 

چرا cryptography مهم است؟

ارزهای دیجیتال کاملاً مبتنی بر ایده های رمزنگاری هستند. بیت کوین توسط شخصی مستعار (یا گروهی از افراد) با نام ساتوشی ناکاموتو ابداع شد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که ناکاموتو حل کرد چیزی به نام مسئله هزینه دو برابر بود. از آنجا که بیت کوین فقط کد است، چه عواملی باعث می‌شد شخص نتواند چندین نسخه از پول خود را بسازد؟ راه حل ناکاموتو یک ترتیب رمزگذاری معروف بود که به رمزگذاری کلید عمومی-خصوصی معروف است.

بیت کوین و همچنین بسیاری ‌از ارز‌های دیجیتال دیگر از فناوری رمزنگاری کلید (عمومی-خصوصی) استفاده می‌کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا معاملات امن بین 2 طرف ناشناس بدون واسطه باشد.

 

رمزگذاری کلید عمومی-خصوصی چگونه کار می کند؟

شبکه بیت کوین برای همه کاربران یک کلید خصوصی (اساساً یک رمز عبور واقعاً قوی) صادر می کند که از آن به صورت رمزنگاری شده یک کلید عمومی پیوند یافته تولید می کند. شما می توانید کلید عمومی خود را آزادانه در اختیار مردم قرار دهید در واقع، این تنها اطلاعاتی است که هرکسی برای ارسال بیت کوین به شما نیاز دارد. اما برای دسترسی به ارز، کلید خصوصی لازم است.

بخشی از آنچه بیت کوین را انقلابی می کند، راه حل آن برای مشکل هزینه دو برابر است: شبکه همتا به همتا که از روش های رمزنگاری برای تأیید صحت معاملات استفاده می کند.

کلید عمومی شما از طریق کلید خصوصی شما با روشی به نام "هش" تولید می شود که یک رشته داده را می گیرد و از طریق یک الگوریتم پردازش می کند. معکوس کردن این روند تقریباً غیرممکن است، بنابراین هیچ کس نمی تواند کلید خصوصی شما را از کلید عمومی شما حدس بزند.

از آنجا که کلیدهای عمومی و خصوصی شما به هم پیوند دارند، شبکه می داند که بیت کوین شما به شما تعلق دارد و تا زمانی که کلید خصوصی خود را داشته باشید متعلق به شما خواهد بود.

تأثیر دیگر نداشتن واسطه، این است که معاملات بیت کوین برگشت ناپذیر هستند (هیچ بانکی وجود ندارد که در صورت اشتباه با آن تماس بگیرد). اما این یک ویژگی است نه یک اشکال، معاملات دائمی بخشی اصلی از راه حل مشکل هزینه دو برابر است.

 

 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002