طراحی سایت طبق اصول بلاک چین

طراحی سایت طبق اصول بلاک چین

دوشنبه 18 اسفند 1399
| 2870
:امتیاز دهید

به عنوان طراح سایت مهارت های شما در موضوعات مختلف باید به گونه ای باشد که طراحی شما موجب تسهیل روند کار شود. وقتی صحبت از بلاک چین می شود تعداد کمی از طراحان سایت وجود دارد که تسلط کاملی بر این موضوع داشته باشند. با توجه به این که امروزه این عرصه فضای فرصت های جدید است و به سرعت در حال گسترش است. ما امروزه در دورانی زندگی می کنیم که شرکت های بزرگ جهانی در حال جمع آوری اطلاعات کاربرانشان هستند. به طور معمول این اطلاعات برای یک هدف شخصی مورد استفاده قرار نمی گیرد ولی از این اطلاعات برای ایجاد درآمد عظیم استفاده می کنند. ممکن است بعد از خواندن پاراگراف بالا بگویید خب مشکلش چیست؟ شما فکر کنید نرم افزاری نصب کرده اید تحت عنوان آسودگی در پیدا کردن اماکن در نقشه، شما با نصب این برنامه اجازه داده اید برنامه از موقعیت مکانی شما استفاده کند. این برنامه می تواند در سطح کلی به داده های طبقه بندی شده ای دستیابد و این داده ها را در اختیار شرکتی که نیاز به دانستن مکان های پرتردد یک شهر دارد قرار دهد. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم برای سفارش طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت سایت صرافی ارز دیجیتال
سوالاتی که باید ذهن شما را مشغول کند این است که حفاظت از این داده ها چگونه است؟ آیا اطلاعات ما امن هستند؟ اگر نقص امنیتی رخ دهد تکلیف ما چیست؟ شما یک صرافی ارز دیجیتال را در نظر بگیرید، وقتی دچار نقص فنی شود یا هکری سعی بر ایجاد مشکل برای این سایت ها بکند اگر داده های هویتی شما به درستی ایمن نشده باشند، تمام اطلاعات شما فاش می شود.

اما آیا کاربران واقعاً می توانند داده های خود را مدیریت و محافظت کنند؟

بسیاری از نوآوری های موجود در فضای رمزنگاری / بلاکچین در تلاشند تا این مدل تمرکززدایی را به حداکثر برسانند و همه داده ها را در اختیار صاحبان آن قرار دهند - که به نظر می رسد بسیار قدرتمند است، اما مشکل در نبود معماری سیستم ها و خدمات است که با در نظر گرفتن همه جنبه های مشکلات، اکوسیستم های ما از کار می افتند. به عنوان مثل اگر بخواهیم شناسه های حاکمیت شخصی داشته باشیم، تمام داده های گزارش های مالی، سوابق بهداشت، مالکیت املاک و... فقط در دستگاه های شخصی ذخیره شود و نه در سیستم های متمرکز، دیگر جذابتی برای سارقان اطلاعات وجود ندارد زیرا هیچ ظرف عسل شیرین پر از اطلاعاتی وجود ندارد که یک سارق با سرقت آن به تمام اطلاعات دستیابد و سرقت از تمام افراد  برای به دست آوردن اطلاعات غیر متمرکز بسیار پر هزینه و وقتگیر است. درسته تا زمانی که شرکت های بزرگ نخواهند با شما هم سو شوند تغییرات در اکوسیتم سخت می شود ولی این فقط در مورد ذخیره سازی و مدریت داده ها نیست. ما باید معامله داده ها، معاملات با دیگران در اکوسیستمی جدید و توانمند داده های شخصی در نظر بگیریم. ما هرگز از شر افراد ثروتمند و قدرتمند که برای منافع شخصی خود بازی می کنند خلاص نمی شویم اما می توانیم رابط ها و سیستم ها را به گونه ای طراحی کنیم که اعتماد تصمیم گیری ها به جایی سازمانی بودن، شخصی تر باشند.

ما به نوع جدید از طراحان نیاز داریم

مطمئنم همه شما درک کافی از بلاکچین را دارید. اگر اولین بار هست که این کلمه به گوش شما خورده است پیشنهاد می کنم مقاله ای که قبلا در این رابطه نوشته شده را بخوانید. 
به عنوان طراح اکنون وظیفه شما این است که بلاکچین را قابل استفاده، مفید و معنی دار کنید. مثالی برای درک روش کارکرد بلاکچین:
  • شخص A و شخص B معامله انجام می دهند.
  • کلیدهای رمزنگاری به معامله ای که A و B نگهداری می کنند اختصاص داده می شوند.
  • یک بلوک جدید ایجاد شده است که نمایانگر معامله است.
  • معامله توسط یک شبکه توزیع شده پخش و تأیید می شود.
  • سپس بلوک به زنجیره بلوک ضمیمه می شود و یک رکورد دائمی در معاملات ایجاد می کند.
  • معامله بین A و B انجام شده است.

معامله به وسیله بلاکچین
طراح آینده باید رفتار انسان را به طور گسترده تری درک کند. برای حل مشکلاتی که بلاک چین برای آنها مناسب است، طراحان اکوسیستم محور باشند. با فراتر رفتن از تنش بین تجارت، فناوری و طراحی که در درجه اول به فرد متمرکز است، باید دانش خود را در مورد مباحث اقتصاد و حاکمیت تعمیق دهید. بلاک چین کمک می کند محصولات و خدمات ما به یک سطح بالایی از اعتماد فوری و بصری بین افراد و سازمان هایی که اکنون بیش از هر زمان دیگری با هم تعامل دارند برسد. این امر نیاز به یک دیدگاه کلی و توانایی تفکر در مورد چندین وجه منافع برای همه nodeهای مختلف در اکوسیستم های انسانی مانند دولت ها، مشاغل، سازمان های غیردولتی، جوامع و افراد.
 

طراحی خدمات مبتنی بر بلاک چین

معمولاً وقتی به سرویسی فکر می کنیم، چیزی فراتر از رابط کاربری یا رایانه ای که شخص مجبور است با آن تعامل داشته باشد، فکر می کنیم. چندین مثال دیگر از کاربرد برای بلاکچین وجود دارد که می تواند برای حرفه طراحی جالب باشد. این موارد شامل رای گیری الکترونیکی، سوابق پزشکی الکترونیکی، قراردادها و زنجیره تأمین مشاغل است. در این نمونه های بلاکچین غیر بیت کوینی است که ممکن است متخصصان UX کمک کنند. طراحی خدمات فعالیت برنامه ریزی و سازماندهی منابع کسب و کار (افراد، لوازم و فرآیندها) به منظور  بهبود مستقیم تجربه کارمند و  به طور غیر مستقیم، تجربه مشتری است.

در حالی که تجربه کاربر هنوز حیاتی است، تجربه کلی فرآیند end-to-end نیز باید برای موفقیت به خوبی طراحی شود. به همین دلیل طراحی خدمات برای بلاکچین نقش مهمی دارد. اگر ظریف ترین راه حل فنی برای بلاکچین به کار گرفته شود، اما خدماتی که بشر مجبور است با آن روبرو شود ضعیف باشد، ارزش انجام ندارد. به طور معمول با فناوری بلاکچین، کاربران درگیر در معامله در مکان های مختلفی قرار دارند. همچنین، با خدمات و فرآیند پیچیده، کاربران نیز در مکان های مختلف گسترش می یابند. آنها همچنین می توانند نقش های بسیار متفاوتی داشته باشند و در زمان های مختلف با سرویس ارتباط برقرار کنند، اما اقدامات آنها بسیار وابسته است.

طراحی سایت ارز دیجیتال

اگر تمایل به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، می توانید از انواع خدمات ما شامل طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بهره مند شوید. برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 
تماس آرتاراکس

 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002