تاثیر طراحی سایت در سئو

تاثیر طراحی سایت در سئو

شنبه 2 اسفند 1399
| 3526
:امتیاز دهید


تمام نکات مربوط به سئو که در سایت های دیگر خوانده اید را به کنار بگذارید، نکاتی که در این مقاله در رابطه با طراحی سایت می گوییم تاثیر زیادی بر سئو شما می گذارد.

 

طراحی بد به SEO شما آسیب می رساند

درنظر داشته باشید، شخصی اینترنت خود را روشن می کند به دنبال پاسخی با خدماتی می گردد شروع به جستجو می کند و به وب سایت شما هدایت می شود.
… اما آنها بخاطر طراحی ضعیف ترجیح می دهند با محتوای شما درگیر نشوند. خواندن آن خیلی سخت، خیلی زشت و خیلی پیچیده است. آنها به SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) باز خواهند گشت تا پاسخ بهتری برای پرسش خود پیدا کنند.
این عمل که به آن صحت جستجو یا “pogo sticking” گویند، به موتورهای جستجو می گوید که کاربران از سایت شما راضی بوده اند یا خیر. آیا وب سایت شما پاسخ مناسبی برای نیازهای آن ها بوده است یه نه. به روز رسانی RankBrain گوگل این سیگنال های رفتاری را انتخاب می کند تا بتواند به طور مداوم الگوریتم را برای رتبه بندی بهترین نتایج بهینه کند.

در اینجا چند اشتباه ضعیف در طراحی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها جلوگیری کنید:

 

پنجره های باز شو (pop ups)

Pop upsها در طراحی وب سایت نقش مفیدی دارند، ولی باید دقت داشته باشید استفاده نامناسب از pop upsها در طراحی سایت باعث آزار کاربران جدید وب سایت شما می شود. خصوصا وقتی هنوز هیچ قسمتی از وب سایت شما را مطالعه نکرده اند و شما برای آن ها صفحه ورود یا درخواست اطلاعات کاربر را می کنید در همان لحظه کاربر از وب سایت شما خارج می شود. دقت داشته باشید اول از هر درخواستی از کاربر نیاز دارید تا اعتماد کاربر را به سایت خود جلب کنید.


 

فایل های بزرگ (تصاویر، فیلم ها) که باعث کند شدن صفحات شما می شوند


تاثیر_فایل_بزرگ_در_سئو


هرکسی اینترنت فوق پرسرعت در اختیار ندارد، بنابراین طراحی سایت شما باید به نحوی باشد که از تصاویر و ویدئوها با حجم زیاد استفاده نشود. طبق آمار به دست آمده 47% کاربران اینترنت انتظار دارند که صفحات سایت در وب زیر 2 ثانیه باگیری شود ! پس سعی کنید همیشه زمان بارگیری صفحات خود را کاهش دهید و برای برسی صفحات از ابزارهای آنلاین استفاده کنید.

 

یک طرح عالی SEO را بهبود می بخشد

یک طرح زیبا و تمیز در طراحی سایت برای جلب نظر کاربران و کاهش احتمال برگشتن از صفحه شما به SERP ایده آل است.
موتورهای جستجو همچنین دوست دارند پاسخ ها آسان پیدا شوند، به طور مثال اگر پاسخ کاربر در بالای صفحه وب سایت شما و با فونت مناسب پیدا شود موتور جستجوگر شما را در الویت خود قرار می دهد. این به این دلیل است که موتوهای جستجوگر می خواهند کاربر کمترین زمان را برای پیدا کردن پاسخ خود صرف کند و کار اصلی به گردن موتورهای جستجوگر باشد. 
اگر در طراحی سایت خود یک تصویر را بر روی محتوای خود قرار دادید تا کاربر برای دیدن محتوا نیاز داشته باشد تا آن را ببندد یا به پایین برود تا تصویر کنار برود، باید بگوییم طراحی سایت شما مناسب سئو نیست !

 

طراحی سایت شما باید در همه دستگاه ها زیبا به نظر برسد


طراحی_سایت_برای_همه_دستگاه_ها


این نکته بدیهی است. اگر محتوا برای هر اندازه صفحه به درستی طراحی نشده باشد، در کسب رتبه های بالا مشکلی خواهید داشت. از سال 2017، بیش از 61.2 درصد از ترافیک اینترنت بر روی دستگاه های کوچک مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها است. اگر طراحی وب سایت شما براس آن ها مناسب نباشد شما را ترک می کنند.
ابزارهایی مانند Google's Mobile-Friendly Test می توانند به شما کمک کنند تا ببینید آیا صفحات شما از طریق تلفن همراه قابل دسترسی هستند یا نه.


 

اگر وب سایتی ضعیف طراحی کرده اید، به SEO شما آسیب می رساند

اما چگونه باید بفهمید که شما یک وب سایت با طراحی مناسب دارید و یا باید درباره طراحی وب سایت خود تجدید نظر کنید.
برای اینکه بفهمید آیا طراحی خوبی دارید، می توانید تست کاربر را انجام دهید. تعداد زیادی آژانس و خدمات وجود دارد که در زمینه طراحی و عملکرد وب سایت شما تعامل می کنند (و بازخورد می دهند).
اگر بودجه ای برای اجرای آزمون ندارید، می توانید از دوستان و خانواده بخواهید که در مورد آنچه که دوست دارند، چه قسمت هایی از سایت شما بیشترین جذابیت را دارند و چه قسمت هایی نیاز به طراحی مجدد دارد کمک بگیرید.
شما همیشه باید به آزمایش ادامه دهید ! استفاده از سرویس های رایگان مانند Google Optimize راهی عالی برای برسی مناسب بودن صفحات وب سایتتان است.
به یاد داشته باشید ایجاد تغییرات در طراحی سایت شما فقط زمانی که سایت بزرگ نشده است و هنوز به صورت کامل معرفی نشده است آسان است. تغییر طراحی سایت در زمانی که رشد شما کامل شده است، می تواند کاری دشوار باشد.
اگر اطلاعات کافی در زمینه طراحی مناسب سایت برای سئو ندارید و یا نمی دانید که چگونه می توان یک سایت طراحی کرد تیم تخصصی آرتارکس همواره کنار شماست.

 

 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002