ایده های جذاب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

ایده های جذاب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

پنجشنبه 16 بهمن 1399
| 3927
:امتیاز دهید

چطور فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

در ابتدای مطالعه این مقاله احتمالا به فروشگاه های آنلاین بزرگ مثل دیجی کالا فکر می کنید که هزاران محصول دارند و از سیستم انبارداری و حمل و نقل گسترده برخوردارند. اما در این دنیای تکنولوژی شاید اصلاً شما نیاز به حمل و نقل کالا برای فروش محصولات نداشته باشید. با وجود نیروی کار متخصص و فنی موجود، حتی دیگر نیاز نیست شما خودتان هم اطلاعات فنی داشته باشید. سخنان قبلی این نوید را به شما می دهد که اگر ایده ای برای طراحی سایت فروشگاهی دارید، تحقق این ایده از آنچه که فکرش را می کنید به شما نزدیک تر است. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم با تماس با آرتاراکس، از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان ما در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بهره مند شوید. این یک سرمایه گذاری ایده آل برای شماست.
سفارش طراحی سایت صرافی
با این حال این فقط یک نگاه سطحی است. حتی اگر دانستن چگونگی راه اندازی فروشگاه آنلاین کار چندان دشواری نباشد، توسعه یک فروشگاه موفق کار به مراتب سخت تری است. حداقل برخی از مواردی که برای موفقیت طولانی مدت فروشگاه آنلاین تصمیم می گیرید، به انتخاب هایی برمی گردد که شما در اوایل کار انجام می دهید.

مخاطبین هدف در فروشگاه آنلاین

چیزی که در دنیای آنلاین می توانید روی آن حساب کنید، این است که افراد تقریباً برای تمام چیزهایی که نیاز دارند، به طور مداوم به فضای دیجیتال روی می آورند. افراد به دنبال شغل آنلاین می گردند و مشاغل نیز به صورت آنلاین استخدام می کنند. حتی خرید مایحتاج ضروری زندگی نیز در حال حاضر در حال آنلاین شدن است. همچنین مردم برای ارتباطات گرفته تا استفاده از خدمات نوین بانک داری به فناوری های دیجیتال روی آورده اند. هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، یکی از اولین کارهایی که می خواهید انجام دهید این است که مشخص کنید مشتری شما چه کسانی خواهد بود. اینجا مرحله ای است که شما تعیین می کنید به کدام روش عمل کنید. اینکه به صورت B2B یا B2C عمل کنید یا حتی یک بازارچه اینترنتی راه اندازی کنید.

الگوی تجارت B2C

این حالت مربوط به زمانی است که شما به یک مصرف کننده نهایی که یک شخص است نه یک فروشگاه یا کسب و کار دیگر، کالا یا خدمات خود را می فروشید.
b2c business model

الگوی کسب و کار B2B

در این حالت، شما می خواهید با یک کسب و کار دیگر معامله کنید که نقش واسطه را دارد، بنابراین هدف شما مصرف کننده نهایی نیست.
b2b business

الگوی مارکت پلیس (بازارچه اینترنتی)

در اینجا شما فروشی انجام نمی دهید. بلکه در عوض یک بازار (پلتفرم) فراهم می کنید که در آن افراد و مشاغل بتوانند فعالیت تجاری داشته باشند.

نقش تعیین مدل کسب و کار در موفقیت فروشگاه 

انتخاب هایی که شما در ابتدا انجام می دهید، تا حد زیادی نشان دهنده موفقیت شما در مدت طولانی است. به طور مثال اگر شما می خواهید یک بازار آنلاین ایجاد کنید، باید در نظر داشته باشید که آیا می خواهید مسئولیتی در قبال آنچه مبادله می شود به گردن بگیرید؟ پاسخ این سوال چه مثبت یا منفی، فرقی برای شما ندارد، زیرا در هر دو صورت باید برنامه مناسبی داشته باشید تا هم بتوانید مشتری جذب کنید و هم مشتری را راضی نگهدارید. علاوه بر کیفیت محصول و روش عرضه، خواسته های مشتریان، به شما خط مشی های مناسبی ارائه می دهد. همچنین مخاطب شناسی یعنی تعیین درست بازار هدف. برای مثال دسترسی به برخی از مصرف کنندگان در اینستاگرام از هر جای دیگر راحت تر است. ارتباط با مشتری قدم بسیار مهمی است، شما باید سلیقه مشتریان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهید.

تعیین نوع محصولات فروشگاه آنلاین

چه بخواهید محصول خود را توسعه دهید و چه محصولاتی از تولید کنندگان دیگر را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید، باید انتخابی انجام دهید که به شما کمک کند تا دید بهتری از فروشگاه خود داشته باشید.
طراحی سایت فروشگاهی آنلاین
در هنگام تصمیم بر این که چه چیزی قرار است بفروشید، باید این نکات را در نظر بگیرید که به چند روش می توانید کالا را به فروش برسانید. تحقیق کنید که آیا کسی وجود دارد که این کالا را نیاز داشته باشد یا خیر؟ باید به یاد داشته باشید یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارها کمبود تقاضای بازار برای آنچه که ارائه می دهند است.

قبل از هر کاری، با تحقیق بازار، در خصوص وجود مشتری برای محصول خود مطمئن شوید

راز ایجاد فروشگاه آنلاین موفق چیست؟

برای ایجاد و فروش موفقیت آمیز یک محصول، شما باید:
  • ایده نوینی برای ارائه محصول داشته باشید
  • تحقیقات بازار را انجام دهید
  • نمونه اولیه ای بسازید و واکنش مشتریان را ببینید
  • محصول را با نام تجاری یا ثبت اختراع ارائه کنید
  • اگر محصول فیزیکی است، بسته بندی آن را خلاقانه ارائه کنید
  • به روش نگهداری و حمل و نقل آن فکر کنید
انجام فرآیندهای بالا نیاز به منابع زیادی دارد. این منابع می توانند از جنس مالی و یا زمانی یا نیروی انسانی باشند که شما باید فکری برایشان کنید. اگر منابع مالی مناسبی ندارید نیاز دارید تا به فکر جذب یک سرمایه گذار باشید.

فروش محصول اشخاص دیگر

شما فروشگاه های آنلاین برندهای بزرگ را دیده اید که در آنها چیزی جز محصولاتشان نمی فروشند. بله این به خاطر برندنیگ قوی آن ها هستند. ولی شما نیاز ندارید که خود را به یک برند یا محصول محدود کنید. می توانید افرادی را پیدا کنید که مایل به تولید محصول هستند اما علاقه زیادی به فروش محصول ندارند. در این صورت، می توانید با آنها مشارکت کنید، در مورد تقسیم سود قرارداد به توافق برسید یا موافقت کنید که برای هر محصولی که از طریق فروشگاه فروخته می شود، کمیسیون بدست آورید. به همین ترتیب شما می توانید مشاغلی پیدا کنید که اصلا شباهتی به فروشگاه های آنلاینی که تا به امروز دیده اید نداشته باشند. شما فروشگاه آنلاینی باشید که قسمت جدید از یک بازار قدیمی را آنلاین سازی کردید. یا می توانید برای یک تجارت ساده یا جزئی یک تجارت آنلاین عمده با قیمت مناسب تر بسازید.
یک مقاله جدید و متفاوت بخوانید: صفر تا صد متاورس به زبان ساده

آشنا ولی متفاوت باشید

یک فروشگاه عادی نوعی است که ممکن است بر روی بازار خاصی تمرکز کند اما به طور کلی انواع مختلفی از محصولات از مارک های مختلف را در خود جای داده باشد. در این حالت، شما چند راه برای تهیه محصولات خواهید داشت. می توانید همان کارهایی را انجام دهید که یک فروشگاه آنلاین برند انجام می دهد. فقط چندین بار آن را تکرار کنید. توسعه دهندگان، تولید کنندگان و صنعت گران را پیدا کنید و با آن ها بر سر فروش محصولات شان به توافق برسید.

چطور محصولی برای فروش پیدا کنیم؟

راه دیگر برای یافتن محصولات برای فروشگاه شما همکاری با عمده فروشان است. می توانید به راحتی آن ها را به صورت آنلاین پیدا کنید، از شهرت شان استفاده کنید و محصولات کوچکی را سفارش دهید. در صورت تحویل گرفتن سفارشات، می توانید با سفارشات عادی رابطه خود را با عمده فروش به سطح دیگری برسانید. انتخاب هایی که در قسمت های مختلف انجام می دهید استراتژی کلی شما را در طولانی مدت مشخص می کند. شما می توانید ارائه دهنده کالای انحصاری باشید، کنترل کامل بر مارک تجاری خود محصول خود داشته باشید. یا ممکن است تصمیم داشته باشید با محصولات شخص دیگری کار کنید. 

نحوه تعیین استراتژی فروش آنلاین 

انواع مختلفی از فروشگاه های آنلاین وجود دارند. به ویژه هنگامی که صحبت از روش های موجودی کالا می شود. باید ببینید که نیاز است که شخصاً محصول را جا به جا کنید، نیاز به انبار دارید یا شما فقط نقش ارتباطی را خواهید داشت. باید در نظر داشته باشید مجبور نیستید تمام محصولات را موجود کنید و تنوع زیادی داشته باشید. مدل های مختلفی از فروشگاه وجود دارد که فقط یک مدل آن نیاز به حمل فیزیکی کالا دارد، با این حال اگر قصد طراحی سایت فروشگاه آنلاین به این روش دارید باید در نظر بگیرید که فقط از دور کار سختی به نظر می آید. زیرا با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز نیست خودتان به فکر حمل کالاها باشید و سرویس هایی به این منظور در دسترس است. فقط لازم است مکانی برای ذخیره فیزیکی آن داشته باشید.

روش دراپ شیپینگ چیست؟

البته همچنان این احتمال وجود دارد که حتی شما نیاز به مکان ذخیره سازی هم نداشته باشید. این کار به دراپ شیپینگ معروف است. اگر به توافق مناسبی با تولید کننده برسید و حمل و نقل را به درستی مدیریت کنید می توانید از مزایای بیشتری در فروش آنلاین برخوردار شوید. به یاد داشته باشید که این نوع فروشگاه ها به شما امکان کنترل زنجیره تأمین را می دهند که با تلاش مناسب ممکن است حتی کنترل یک بازار به دست شما بیافتد. بنابراین گرچه ممکن است مسئولیت بزرگتری در ذخیره و ارسال محصولات داشته باشید، اما شما عملا از هیچ دارید درآمدزایی می کنید.
دراپ شیپینگ

از خرده فروشی شروع کنید

خرده فروشی اینگونه است که شما یک وبسایت بازاریابی محصولات دارید، وقتی محصولی از فروشگاه شما خریداری می شود، سفارش به تامین کننده منتقل می شود و ارسال از سمت شما پیگری می شود. شما برای فعالیت خود، کمیسیون دریافت خواهید کرد. این یک روش بسیار محبوب برای طراحی فروشگاه آنلاین است زیرا به سرمایه گذاری اولیه زیادی نیاز ندارد و مسئولیت ذخیره سازی و حمل و نقل را از روی دوش شما بر می دارد. نکته منفی می تواند این باشد که در این روش سود ناچیز است و شما رقبای زیادی دارید. اگرچه، اگر شما کالای مناسب خود را پیدا کنید، درآمد می تواند افزایش یابد.
در روش خرده فروشی، سود شما کم اما سرمایه گذاری تان نیز خیلی جزئی است.

فروشگاهی برای افیلیت مارکتینگ

یک فروشگاه به روش بازاریابی وابسته Affilate marketing بسازید. شما می توانید به عنوان یک بازاریاب وابسته برای دیجی کالا عمل کنید و فروشگاهی می سازید که فقط لینک های افیلیت محصول آن را درون خود دارد. وقتی شخصی روی پیوندی در وب سایت شما کلیک کند، به وب سایت فروش منتقل می شود و در آنجا خرید واقعی را انجام می دهد و شما کمیسیون را دریافت می کنید. 

روش انتخاب برند برای فروشگاه آنلاین

تا به اینجا شما متوجه شدید که چگونه می توانید محصولات مختلف را به صورت آنلاین به فروش برسانید. همچنین آموختید که چه نوع فروشگاهی باید طراحی کنید، چطور مخاطبان خود را بشناسید و آیا می خواهید خودتان فروشنده باشید یا بازاریاب وابسته را ترجیح می دهید. اکنون زمان آن رسیده است که به فکر نام مناسبی برای برند خود باشید. واضح است که شما باید خود را برای رقابت آماده کنید. پس به نامی برجسته نیاز دارید که می تواند چیزی باشد که تا حالا کسی نشنیده باشد یا یک نامی باشد که مردم در طول روز بارها آن را می شنوند. اما کسی هنوز آن را ثبت نکرده است.
مهم است که به یاد داشته باشید که نام باید کوتاه، گیرا، و به یاد ماندنی باشد.

خلاصه مقاله

ایجاد یک فروشگاه آنلاین می تواند یکی از سودآورترین سرمایه هایی باشد که می توانید انجام دهید. میزان خریدهایی که مردم به صورت آنلاین انجام می دهند در حال افزایش است و هیچ نشانه ای از توقف آن وجود ندارد. پس اگر به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین هستید و با خواندن این مطلب ایده ای در ذهنتان جرقه خورد، محصولاتی می شناسید که فروش آن ها به صورت عمده است، نترسید و خود را برای کسب سود آماده کنید.

طراحی سایت فروشگاهی آنلاین

پس از انجام کارهای بالا، وقت آن است که به فکر طراحی سایت فروشگاه آنلاین باشید. اگر دانش فنی و وقت انجام آن را ندارید، باید یک طراح مناسب سایت فروشگاهی برای خود پیدا کنید. بدین منظور برای صرفه جویی در وقت ارزشمند شما، می توانید از خدمات شرکت فنی و مهندسی آرتاراکس استفاده کنید. ما به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی انواع سایت فروشگاهی، طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال و غیره و داشتن کادری مجرب، مفتخر به اجرای صدها سفارش موفق هستیم. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید.

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002