ارز دیجیتال چین لینک (chainlink) چیست ؟

ارز دیجیتال چین لینک (chainlink) چیست ؟

یکشنبه 15 فروردین 1400
| 4154
:امتیاز دهید

آشنایی با چین لینک

داستان چین لینک با ارایه وایت پیپر آن که در سال 2017 توسط استیو الیس، آری ژولز و سرگئی نظروف منتشر شد آغاز شد. در آن، نویسندگان چشم انداز خود را برای یک شبکه غیرمتمرکز بیان کردند. این شبکه اوراکل قرار بود یکی از بزرگترین چالش ها را برای اجرای عملی قراردادهای هوشمند حل کند. یعنی عدم توانایی بلاک چین در گرفتن اطلاعات قابل اعتماد از دنیای واقعی. برای نشان دادن اهمیت این اتصال، به یک ارز دیجیتال فکر کنید که به قیمت یک دارایی در دنیای واقعی مانند طلا گره خورده است. فناوری Blockchain می تواند قابلیت اطمینان و امنیت قرارداد دیجیتال را تضمین کند، اما برای اینکه مشتری واقعاً ارزشمند باشد، به ورودی قابل اعتماد از خارج نیاز دارد. در این مورد، قیمت دارایی اساسی، به عنوان مثال قیمت طلا است. از نظر معماری، Chainlink با ماژول های درون زنجیره ای و خارج از زنجیره ای طراحی شده است که بهم پیوسته و قابل ارتقاء هستند تا با انعطاف پذیری با تکامل تکنولوژی سازگار شود. عدم تمرکز با بازیابی داده ها از چندین منبع و پردازش آن ها با چندین گره حاصل می شود. خطاها توسط شبکه ای از گره ها مدیریت می شوند که عملکرد و شهرت آنها به طور مداوم کنترل می شود. دستورالعمل های Chainlink برای اتصال زنجیره بلوک با هرگونه داده خارجی یا API مانند داده های بازار مالی یا گزارش های پیش بینی طراحی شده اند. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم برای دریافت استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال
فناوری Chainlink توسط یک شرکت فین تک SmartContract Chainlink Ltd. و با مدیرعاملی Sergey Nazarov مدیریت می شود. تیم تحقیقاتی تحت آزمایشگاه های Chainlink متحد شده اند. از زمان انتشار مقاله سفید، این پروژه از چند مرحله مهم عبور کرده است. در سال 2017، Chainlink’s ICO  32 میلیون دلار جمع آوری کرد. در سال 2019، شبکه اصلی Chainlink در Ethereum راه اندازی شد. از آن زمان به بعد، این فناوری برای کار با بلاکچین های مختلف توسعه یافته است - طبق وب سایت شرکت "Chainlink is blockchain agnostic". همچنین تعداد زیادی مشارکت موفق، از جمله مشارکت با Google ، Tezos و Oasis Networks ایجاد شده است.
 

چین لینک چگونه کار می کند؟

پروژه چین لینک برای تسهیل ارتباط بین کاربران خود و منابع داده خارجی، روند اجرای آن را به سه مرحله مشخص تقسیم می کند.

Oracle Selection - ابتدا کاربران Chainlink توافق نامه ای در سطح سرویس (SLA) تهیه می کنند که مجموعه ای از داده های مورد نظر را مشخص می کند. سپس این نرم افزار با استفاده از SLA کاربر را با اوراکل هایی که می توانند داده ها را ارائه دهند مطابقت می دهد. پس از تنظیم پارامترها، کاربر SLA را ارسال می کند و ارز رمزنگاری شده LINK خود را در یک قرارداد Order-Matching، که پیشنهادات اوراکل را می پذیرد، واریز می کند.
گزارش دهی داده ها - این جایی است که اوراکل ها با منابع خارجی ارتباط برقرار می کنند و داده های دنیای واقعی درخواست شده در SLA را به دست می آورند. سپس داده ها توسط اوراکل ها پردازش شده و به قراردادهایی که در بلاک چین Chainlink اجرا می شوند، ارسال می شوند.
جمع آوری نتایج - آخرین مرحله شامل شمارش نتایج داده های سخنرانی جمع آوری شده و برگرداندن آنها به یک قرارداد تجمع است. قرارداد تجمیع پاسخ ها را می گیرد، اعتبار هر یک را ارزیابی می کند و یک نمره کلی را با استفاده از مجموع تمام داده های دریافتی به کاربر برمی گرداند.
یک مقاله جذاب دیگر بخوانید: متاورس چیست و چه کاربردی دارد؟

معماری چین لینک

زنجیره بلوک Chainlink با سه نوع قرارداد هوشمند تأمین می شود.
  • جمع آوری قراردادها - داده های اوراکل را جمع آوری می کند و دقیق ترین نتایج را با قرارداد هوشمند مورد نیاز آنها مطابقت دهید.
  • قرارداد سفارش تطبیق - با یک قرارداد هوشمند قرارداد خدمات (SLA) با بهترین اوراکل های پیشنهادی مطابقت می دهد.
  • Reputation Contract - با بررسی سوابق صحت یک oracle، صحت آن را تأیید می کند. این شامل عواملی از جمله تعداد کل درخواستهای انجام شده، میانگین زمان پاسخگویی و مقدار ارز دیجیتال LINK است که اوراکل جمع کرده است.
با این حال، Chainlink همچنین با اوراکل هایی که زنجیره بلوکی آن ها کار نمی کنند، تعامل می کند و به طور مستقل مسئول جمع آوری داده های دنیای واقعی درخواست شده در قرارداد است.
گره ها از دو جز components تشکیل شده اند:
  • Chainlink Core - Chainlink Core مسئول خواندن SLA های تازه ثبت شده و مسیریابی تکالیف به Adapter Chainlink است.
  • Chainlink Adapter - به عنوان پلی بین گره و داده های خارجی عمل می کند. آداپتور می تواند داده ها را بخواند و پردازش کند و آنها را در بلاکچین بنویسد.

کاربردهای چین لینک 

اوراکل های چین لینک را می توان با قراردادهای هوشمند با اهداف مختلفی استفاده کرد: از اوراق بهادار دیجیتال گرفته تا زنجیره تأمین و مدیریت دارایی. استفاده اصلی آنها تهیه داده های قابل اعتماد از منابع درون زنجیره ای و خارج از زنجیره ای به بازار سریع رشد dApps است. چنین داده هایی می توانند شامل فیدهای قیمت بازار، داده های مالی، داده های دستگاه های اینترنت اشیا و غیره باشند. Chainlink همچنین امیدوار است که بتواند ارتباط بین بلاکچ ین ها و سیستم های پرداخت مانند SWIFT یا PayPal را تسهیل کند. از امروز، پیشرفته ترین قابلیت Chainlink شامل feed قیمت کل برای ارزهای رمزپایه و فیات است. Chainlink برای ایجاد feed قیمت، ارائه دهندگان داده های خارجی مانند مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز را جذب می کند. در مرحله بعدی، گره های Chainlink داده های ارائه دهندگان خارجی را جمع می کند تا یک به روزرسانی قیمت مقاوم در برابر دستکاری ها ایجاد کند. سرانجام، این داده های قیمت می تواند توسط هر قرارداد هوشمند با دسترسی ثابت استفاده شود. به این ترتیب، Chainlink می تواند خدمات را به ارائه دهندگان داده (که می توانند داده های خود را بفروشند) و هم به مصرف کنندگان داده مانند شرکت های DeFi (که می توانند از داده ها برای قراردادهای هوشمند استفاده کنند) ارائه دهد. به عنوان مثال، Synthetix از Chainlink برای تعیین قیمت در سیستم عامل مشتقات خود و AAVE (سیستم وام و وام) - برای اطمینان از ارزش کل وثیقه استفاده می کند.
شبکه چین لینک

همراه با ارائه داده ها به بازار در حال رشد سریع، DeFi همچنین با برخی از سرمایه گذاران بزرگ فناوری و مالی که به دنبال گسترش خدمات خود در بازارهای ارز دیجیتال هستند همکاری می کند. به عنوان مثال، Chainlink با SWIFT در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ برای ایجاد زیرساخت برای اتصال سیستم های بانکی موجود و قراردادهای هوشمند است. در سال 2019، گوگل اعلام کرد که از گره های Chainlink در برنامه های Cloud / Blockchain ساخته شده با Ethereum و Google Cloud استفاده خواهد کرد.

یک مقاله مفید دیگر بخوانید: هاوینگ بیت کوین چیست؟


رمز بومی Chainlink LINK - از سال 2017 مورد معامله قرار گرفته است و رشد قابل توجهی را در Q2-Q3 2020 نشان داده است. شما می توانید این ارز دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید.

چشم انداز چین لینک

همانطور که سرگئی نظروف تایید کرد، با رشد سریع، DeFi در حال حاضر یکی از اولویت های اصلی Chainlink است. بسیاری از شرکت های DeFi در حال حاضر از Chainlink استفاده می کنند و به نظر می رسد شرکت های دیگر برای اتخاذ آن آماده هستند. Chainlink از اولین مزیت متحرک خود به خوبی استفاده کرده است، اما اکنون پروژه های جدیدی به چالش کشیده شده است. Chainlink برای مقابله با رقابت بالقوه، به دنبال صنایعی با تأثیر حتی گسترده تر از دیفای است که در مقایسه با بازارهای مالی سنتی هنوز نسبتاً ناچیز است. دو بازار دارای پتانسیل، بازی و بیمه هستند و شرکت های بزرگ به زنجیره بلوکی روی می آورند. Chainlink نه تنها به دنبال تمایز ویژگیهای خود بلکه برای گسترش در بازارهای جغرافیایی است. در سال 2019، این شرکت با همکاری با ارائه دهندگان داده مانند Binance ،Tokenview و CoinGecko و ترکیب چندین اپراتور گره مستقر در آسیا، حضور خود را در آسیا - یکی از بزرگترین نقاط داغ ارز دیجیتال - افزایش داده است.

اخبار چین لینک 

اخیراً، تعدادی رویداد رخ داده است که به نظر می رسد نویدبخش آینده Chainlink باشد. در فوریه 2020، Polkadot Chainlink را در شبکه Substrate خود ادغام کرد و در آوریل 2020، Tezos Chainlink را در پروتکل های خود گنجانید تا خوراک قیمت را به توسعه دهندگان Tezos ارائه دهد. در آگوست سال 2020، Chainlink در یکی از زنجیره های جانبی بیت کوین - RSK ادغام شد.
بعلاوه، اخیراً کسب Chainlink از DECO از دانشگاه کرنل توسط سرگئی نظروف به عنوان یک گام بزرگ در جهت پذیرش جریان اصلی فناوری بلاکچین است. DECO یک سخنرانی غیرمتمرکز برای TLS (Transport Layer Security) است که برای تأمین امنیت تراکنش های دیجیتال استفاده می شود. یکپارچه سازی یک فناوری شناخته شده و آزمایش شده برای اطمینان از امنیت و حریم خصوصی، این توانایی را دارد که بسیاری از شرکت های خارج از DeFi و همچنین علاقه مندان به ارز دیجیتال را ترغیب به اجرای فن آوری های غیرمتمرکز کند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید

اگر شما هم علاقمند به دنیای زیبای ارزهای دیجیتال هستید، این پیام مخصوص شماست! یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سفارش طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال است. در این راه، آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه و ده ها مشتری راضی، آماده ارائه راهکارهای حرفه ای خود به شما کاربران عزیز است. ما توانایی طراحی و پیاده سازی انواع پلتفرم خرید و فروش رمز ارز را به صورت امن و سریع داریم. انواع سایت خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال در آرتاراکس طراحی و اجرا شده است. به منظور مشاهده نمونه کارهای ما اینجا کلیک کنید: نمونه کار سایت صرافی ارز دیجیتال و همچنین برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت طراحی سایت صرافی با کارشناسان آرتاراکس، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002