همه چیز درباره ارز دیجیتال چیا + نحوه استخراج Chia

همه چیز درباره ارز دیجیتال چیا + نحوه استخراج Chia

یکشنبه 2 خرداد 1400
| 5890
:امتیاز دهید

ارز دیجیتال چیا چیست؟

شبکه ارز دیجیتال چیا در سال 2017 سکه خود را با هدف از بین بردن پیامدهای زیست محیطی استخراج ارز دیجیتال ایجاد کرد. به گفته بنیانگذاران، تفاوت اصلی با ارزهای دیجیتال دیگر، روش اثبات فضا و زمان (proof of space and time) در تأیید معاملات است که از فضای دیسک استفاده نشده بر روی هارد دیسک های کاربران استفاده می کند. در نتیجه نسبت به "گواهی اثبات کار" بیت کوین از نظر انرژی صرفه جویی می کند. شبکه Chia توسط "برام کوهن" تاسیس شده است، وی همچنین سیستم به اشتراک گذاری فایل های نظیر به نظیر BitTorrent را اختراع کرد و قبلاً از سرمایه گذاران برجسته ای مانند Andreessen Horowitz وNaval Ravikant حمایت کرده است. در ادامه برای بررسی این بلاکچین نوین همراه آرتاراکس باشید. همچنین برای استعلام قیمت طراحی صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ساخت سایت بیت کوین

شبکه چیا دوست دار محیط زیست

Chia یک وایت پیپر White paper منتشر کرد که ادعا می کند تا 10 هزار برابر انرژی کمتری از فناوری استخراج بیت کوین مصرف می کند. اما تفاوت این دو شبکه در چیست؟ پاسخ این است که بیت کوین از پردازنده های رایانه ای استفاده می کند. در حالی که چیا به هارد دیسک ها متکی است. بیت کوین با استفاده از الگوریتمی به نام گواهی اثبات کار (Proof of Work) استخراج می شود. با حل معادلات پیچیده ای به نودها این ارز دیجیتال پاداش داده می شود. این فرآیند نیازمند وجود پردازنده های قوی و مصرف برق زیاد و تجهیزاتی نظیر تابلو برق های مخصوص ماینینگ است. این انرژی در درجه اول از طریق سوخت های فسیلی مانند انرژی مبتنی بر زغال سنگ تأمین می شود، زیرا اکثر ماینرهای بیت کوین در چین قرار دارند.
برخی تخمین ها حاکی از آن است که بیت کوین به اندازه سنگاپور کربن تولید می کند و مصرف برق آن تقریباً به اندازه لهستان است.
در مقایسه، chia از مفهوم اثبات فضا استفاده می کند که کاربران را ملزم به استفاده از هارد دیسک خود برای استخراج می کند که به گفته بنیانگذاران آن مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به پردازنده های بیت کوین دارد.
چیا و بیت کوین

فرایند استخراج Chia چگونه است؟

هر ارز دیجیتال روش خاص خود را برای تأیید معاملات دارد، پیش تر گفته شد که ارز دیجیتال چیا از هارد دیسک ها برای استخراج استفاده می کند که به آن فارمینگ (farming) می گویند. فرآیند "اثبات فضا و زمان" از سوی چیا به شرکت کنندگان در شبکه این امکان را می دهد تا نشان دهند که در مدت زمان مشخصی اطلاعات را به صورت فیزیکی ذخیره کرده اند. به عنوان مثال، این شبیه فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال مانند اتریوم نیست. بلاک چین ethereum از گواهی اثبات کار استفاده می کند که برای برداشت و استخراج سکه غیرمتمرکز به مقدار زیادی انرژی رایانه ای نیاز دارد.

چیا از زبان بنیان گذار آن

کوهن در مصاحبه با CNN Business گفته است: "ما نرم افزار خود را به این منظور طراحی کرده ایم که توسط هر کسی که می تواند از اینترنت استفاده کند سودمند باشد." از آنجا كه "فارمینگ" نياز به انرژي زيادي ندارد، به گفته وی "اين كار را مي توان در يك آپارتمان معمولي نیز انجام داد." چیا دارای یک بستر معاملاتی بلاکچین به نام Mainnet است که می توان آن را در وب سایت شبکه chia.net بارگیری کرد. برای شروع Farming، باید برنامه را روی رایانه خود بارگیری کنید و از طریق رابط کاربری فضای مشخصی را به شبکه اختصاص دهید.
بلاک چین chia
کوهن در ادامه گفته است: هدف ما استفاده از فضای مازاد کامپیوترهای خانگی است. زیرا می دانیم همه ما فضایی داریم که نیازی به آن ها نداریم و می توانیم با در اختیار گذاشتن آن کسب در آمد کنیم. و از آنجا که "فارمینگ" مصرف برق کمی دارد، می توانید از همین لحظه لپ تاپ خود را روشن کرده و به کار بیاندارید. 

معایب استخراج چیا با هارد دیسک

از زمان راه اندازی، chia به طرز عجیبی در کشورهایی مانند ویتنام و چین محبوب بوده و گزارش شده است که باعث کمبود هارد دیسک و افزایش قیمت ها شده است. روزنامه South China Morning Post گزارش داد که قیمت درایوهای 12 ترابایت در چین 59 درصد افزایش یافته است. آقای دوریس به تلگراف گفت: "اثبات فضا از چیا از هارددیسک های زیادی استفاده می کند. آن ها ممکن است نیاز به انرژی را کاهش دهند، اما قطعا تقاضای برای این درایوها را افزایش خواهد داد،" هنگامی که از hard disk برای استخراج استفاده می کنید بسیار سریع خراب می شوند. این یک نگرانی برای افزایش زباله های الکترونیکی است. "
حدود 3 میلیون ترابایت فضای هارد دیسک برای استخراج chia استفاده می شود، که معادل ذخیره سازی 3 میلیارد فیلم است.
هارد دیسک ها در هنگام استفاده از chia به سرعت خراب می شوند و عمر مفید دستگاه 512 گیگابایتی از 10 سال به 40 روز کاهش می پیدا می کند.  بخاطر این که آن ها سریع تر و بیشتر کار می کنند. برخی ادعا کرده اند که این امر منجر به این خواهد شد که کشورهای جهان سوم حتی با آلودگی زباله های الکترونیکی ریخته شده در زمین های خود که اغلب شامل اجزای سمی مانند فلزات سنگین مانند سرب و لیتیوم است، برخورد کنند.
معایب استخراج ارز دیجیتال چیا

چگونه ارز دیجیتال چیا استخراج کنیم؟

تشبیه این استخراح آن با کشاورزی Farming در دنیای واقعی دور از انتظار نیست. ابتدا باید یک فایل را از هارد پاک کنید (به عنوان مثال، هر پرونده موجود در دستگاه های ذخیره سازی خود را که فضای زیادی را اشغال می کنند حذف کنید)، سپس زمین را شخم و بذر می زنید (یک طرح برای Chia محاسبه کنید) و سپس شما منتظر می مانید تا محصولات رشد می کند. زمانی که این محصولات بلوک های چیا باشند می تواند مدت نسبتاً زیادی طول بکشد.

رابطه بین فضای هارد دیسک و شانس موفقیت در فارمینگ چیا

شانس شما برای حل یک بلاک سکه Chia اساساً با بخشی از کل فضای شبکه (netspace) برابر است. در حال حاضر، فضای خالص Chia تقریباً 3.4 اگزابایت است. این بدان معناست که اگر 10 ترابایت (10 تریلیون بایت) فضای ذخیره سازی کامل به قطعات Chia اختصاص دهید، احتمال برد شما فقط 0.000257٪ یا 0.00000257 است. اگر درصد را کاهش دهیم. این ممکن است شانس بسیار ناچیزی به نظر برسد. اما جذابیت کار در این است که تقریباً 4608 بلوک Chia هر روز ایجاد می شود. (میزان 32 بلوک در هر 10 دقیقه، یا 18.75 ثانیه برای هر بلوک).

(Exbibytes - واحد دودویی SI، بنابراین 1 EiB برابر است با 2 ^ 60 بایت، یا 1،152،921،504،606،846،976 بایت اعشاری).

از استخراج چیا چقدر سود می بریم؟

ریاضیات ساده می تواند میانگین زمان برنده شدن را به شما اعلام کند، اگرچه ماشین حساب های Chia تخمین این را بسیار ساده تر از انجام محاسبات ریاضی توسط خودتان می دانند. یک HDD کاملاً کامل 10 ترابایتی می تواند 91 بلوک استاندارد Chia (101.4 GiB) را در خود ذخیره کند. به هر حال، 91 بلوک در یک هارد دیسک 10 ترابایتی باید هر سه ماه یکبار بلوک برنده شود. یعنی هر 84.3 روز یک بار در فضای شبکه فعلی، که البته به سرعت در حال افزایش است. شبکه Chia بر اساس قوانین مختلف یک برنده را تعیین می کند. اگر طرح شما با بلوک مطابقت داشته و "برنده" شود، پاداش بلوک را دریافت می کنید (در حال حاضر این مقدار برابر  2 XCH ، مخفف سکه Chia). این پاداش بلوک برای 12 سال اول هر سه سال کاهش می یابد، و پس از آن پاداش بلوک ثابت خواهد بود.
ماینر چیا Chia

سخت افزار مورد نیاز ماینینگ چیا Chia

برای استخراج رمز ارزی مانند اتریوم فقط نیاز دارید یک کارت گرافیک تهیه کنید، آن را به کامپیوتر وصل کنید و استخراج را شروع کنید. ولی چیا به طرح ریزی و نقشه کشی احتیاج دارد و این به زمان نیاز دارد. فکر می کنید چقدر زمان می گیرد؟ به طور آزمایشی، حدود شش یا هفت ساعت در هر طرح استاندارد k = 32.

استفاده از هارد SSD برای استخراج چیا

راه حل، داشتن یک SSD بزرگ و سریع است. یک درایو سازمانی با مقاومت بالا U.2 با ظرفیت زیاد ایده بدی نیست. استفاده از یک SSD کوچک مصرفی 512 گیگابایتی برای نقشه کشی Chia ایده بسیار بدی است، نه تنها به این دلیل که به سرعت فرسوده می شود، بلکه همچنین به این دلیل است که فقط در بهترین حالت می تواند همزمان دو طرح را انجام دهد. برای تهیه نقشه از SSD بزرگ استفاده کنید، سپس طرح های تمام شده را به یک HDD بزرگ منتقل کنید. برنامه Chia به شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید. اما این کار ممکن است کمی ریسکی باش. اگر مشکلی مانند دمای بالا رخ دهد، نقشه شما خراب می شود و تمام کارها را از دست خواهید داد. به عبارت دیگر، بیش از حد برنامه ریزی نکنید. 
راه حل مناسب برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال: طراحی سایت صرافی در کمترین زمان با بازده فوق العاده

رم مناسب برای ماینینگ چیا

هر قطعه 101.4 گیگابایتی رسماً به 350 گیگابایت حافظه موقت نیاز دارد، هرچند ما موفق شده ایم چندین بار با یک حافظه 260 گیگابایتی SSD یک طرح واحد انجام دهیم. سرعت متوسط نوشتن در طول روند طراحی متفاوت است، گاهی اوقات به بیش از 100 مگابایت در ثانیه می رسد، بار دیگر می تواند نزدیک به صفر کاهش یابد. وقتی که کار افت می کند، معمولاً به معنای استفاده بیشتر از کار سیستم پردازشی و حافظه است. نقشه کشی همچنین به 4 گیگابایت رم نیاز دارد، بنابراین دوباره حافظه های با ظرفیت بالا برای این دوره مناسب هستند.
یک مقاله مرتبط و مفید در همین زمینه بخوانید: پیش بینی قیمت وینک تا سال 2025
 

هارد SSD با ظرفیت بالا، پیش نیاز استخراج Chia

در نهایت، برای SSD های سریع، عامل اصلی محدود کننده احتمالاً ظرفیت ذخیره سازی خواهد بود. اگر از نیاز فضای 350 گیگابایتی رسمی استفاده کنیم، این بدان معناست که یک هارد SSD  2ترابایتی (1863 TiB) می تواند حداکثر پنج طرح همزمان را اداره کند. آزمایش خود ما نشان می دهد که احتمالاً شش کار را می تواند به خوبی انجام دهد، شاید حتی هفت مورد را انجام دهد، اما ما می توانیم شش مورد را حفظ کنیم تا ایمن باشیم. اگر می خواهید بیشتر از این کار کنید (و احتمالاً اگر در کار فارمینگ Chia جدی باشید)، به یک SSD با ظرفیت بالاتر یا چندین SSD نیاز خواهید داشت. هر طرح PC شما همچنین به 4 گیگابایت حافظه و CPU دو هسته ای نیاز دارد.
chia farming

چگونه در چیا plots بسازیم ؟

این کار خیلی پیچیده نیست. اما برخی از مشکلات احتمالی ممکن است برای شما پیش بیاید. یکی از مشکلات این است که روند نقشه کشی متوقف شده و مجدداً شروع نشود. بنابراین کامپیوتر نقشه کشی شما باید اساساً به صورت دائمی در حال اجرا باشد. شما نباید این کار را روی سیستمی انجام دهید که ممکن است خاموش شود. اگرچه از لحاظ تئوریک می توان یک سیستم را به حالت خواب درآورد و دوباره روشن کرد و سپس اجازه داد در همان نقطه متوقف شود. اما اگر فضای ذخیره سازی را بیش از حد پر کنید، طرح Chia خراب می شود و در هرگونه نقشه، تمام پیشرفت خود را از دست خواهید داد و از آنجا که ممکن است این کار شش یا هفت ساعت طول کشیده باشد، ضرر زیادی متحمل خواهید شد.

 هم اکنون با آرتاراکس تماس گرفته و سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال خود را ثبت کنید 

مراحل استخراج چیا چیست؟

اولین قدم به طور طبیعی نصب نرم افزار Chia است. در این آموزش از سیستم عامل ویندوز استفاده شده است، اگرچه این برنامه در MacOS موجود است و می توان از طریق کد منبع برای سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس استفاده کرد. قبل از شروع کار، باید اجازه دهید زنجیره بلوکی همگام سازی شود. 

ساخت کیف پول چیا
در ابتدا باید کلید خصوصی خود را تولید کنید، مانند تصویر بالا به صورت تصادفی به شما 24 کلمه داده می شود که باید آن ها را به درستی با دقت کافی و به ترتیب یاداشت کنید. لازم به ذکر است که این 24 کلمه تنها راه دسترسی شما به کیف پولتان و دارایی های چیا شما است پس آن را به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار ندهید و سعی کنید در محیط های مجازی آن را ذخیره نکنید. بهترین راه برای ذخیره 24 کلمه، نوشتن آن روی 2 کاغذ است که هرکدام را در دو جای امنی که فقط خودتان به آن دستری دارید بگذارید.

صفحه استخراج چیا
در مرحله بعد، صفحه اصلی را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در بالا میبینید، همگام سازی ممکن است مدتی طول بکشد. در این صفحه اطلاعات کلی از کل بلاکچین به شما نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال، تصویر بالا در حالی گرفته شد که کل فضای شبکه فقط 1.51 EiB بوده است. حال به بخش plots بروید.

قسمت پلات در استخراج

اگر قبلاً plots هایی را تولید کرده اید، می توانید پوشه را در اینجا وارد کنید، اما کلید شما باید با کلید مورد استفاده برای تولید نمودار مطابقت داشته باشد. حال دکمه Add a Plot را بزنید.

قسمت ساخت پلات چیا
اینجا جایی است که "جادو" اتفاق می افتد. ما شش طرح همزمان k = 32 را تعیین کرده ایم که بین شروع هر طرح ده دقیقه تأخیر وجود دارد. این باید منجر به تقریباً ده دقیقه تأخیر بین اتمام نمودارها شود، که باید زمان کافی برای برنامه برای انتقال طرح پایان یافته به فهرست نهایی باشد.

نکات مهم در راه اندازی ماینینگ چیا

فهرست موقت درایو SSD بزرگ و سریع شما خواهد بود. می توانید برای شروع تأخیر کمتری بین طرح ها در نظر بگیرید اما شش طرح همزمان مطمئناً بار مناسبی را بر اکثر SSD ها وارد می کند. همچنین توجه داشته باشید که چیا می گوید به 239 گیگابایت ذخیره سازی موقت در هر قطعه احتیاج دارد - برای ما مشخص نیست که این علاوه بر 101.4 گیگابایت برای قطعه نهایی است اما میزان فضای استفاده شده قطعاً در خلال ایجاد قطعه در نوسان است. هر چند یک کلمه سریع در مورد آن تجارت k = 32 وجود دارد. این اساساً اندازه طرح موجود در درایو شماست. تنظیم آن بر روی k = 33 اندازه و فضای مورد نیاز را دو برابر می کند. بنابراین در واقع مانند دو نمودار k = 32 است. شبکه Chia سرانجام از استفاده از طرح های k = 32 متوقف می شود، اما انتظار نمی رود این اتفاق تا محدوده زمانی 2026-2031 رخ دهد. اگر می خواهید از همین حالا نقشه های بزرگتری تهیه کنید، فکر اقتصادی خوبی است (با فرض اینکه چیا برای طولانی مدت دور بماند).

بعد از پایان تنظیمات ماینر چه کنیم؟

پس از تنظیم همه چیز، روی دکمه ایجاد طرح در پایین کلیک کنید و 6-8 ساعت آینده را منتظر بمانید. اگر هشت ساعت دیگر برگردید، امیدوارم که همه چیز بدون هیچ حادثه ای به پایان رسیده باشد و اکنون شما شاهد فعالیت های فعال در مزرعه Chia خود خواهید بود. یک مجموعه دیگر از شش قطعه را در صف قرار دهید ( یا با این وجود بسیاری از نقشه هایی که کامپیوتر شما می تواند همزمان کار کند)، و اگر به درستی انجام شود باید بتوانید روزانه سه چرخه داشته باشید.

راه حل بهتر برای استخراج Chia

با این وجود راهی بهتر از روش فوق وجود دارد! طبق تجربه ما، شما می خواهید نقشه را شروع کرده و سپس روزهای عادی را طی کنید در حالی که کامپیوتر به طور مرتب همراه با نقشه به فعالیت مشغول است. توصیه می کنیم صف های جداگانه ایجاد کنید و به برنامه نگویید نقشه های همزمان را انجام دهد. هر صف همزمان با صف های دیگر اجرا می شود، اما به این ترتیب می توانید از قبل برنامه ریزی برای پر کردن یک HDD کامل را انجام دهید.
ماین چیا

نتیجه ماینینگ چیا چیست؟

به عنوان مثال اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید، می خواهید شش صف جداگانه از 15 نمودار ایجاد کنید (دو تا از آنها باید 16 طرح داشته باشند تا درایو را کاملا پر کنند). به نظر می رسد در برنامه بهم ریخته است. اما به این ترتیب شما در حدود پنج روز ثابت برنامه ریزی برای پر کردن یک درایو 10 ترابایتی ثابت را خواهید کرد. هنوز هم می توانید هر زمان که بخواهید پیشرفت را بررسی کنید، اما نیازی نیست که هر روز چندین بار برگردید. (حداقل روزانه آن را چک کنید، زیرا ممکن است روند خراب شود.) در نهایت باید موفق به حل یک بلوک، کسب سکه XCH شوید و سپس می توانید آن را هولد کنید و امیدوار باشید که قیمت بالا می رود یا آن را با ارز دیجیتال دیگر عوض کنید. 

فارم چیا در چند کامپیوتر Chia Harvesters

موارد بالا شما را با یک مزرعه Chia و تنها با یک کامپیوتر فعال می کند، اما همانطور که تا الان ممکن است به فکر شما رسیده باشد، اگر چند سیستم داشته باشید چه اتفاقی می افتد، ممکن است کمی طول بکشد تا HDD های خود را با طرح های کامل پر کنید. اگرچه از نظر فنی امکان تهیه رایانه های شخصی دیگر و سپس نصب Chia بر روی آنها نیز وجود دارد، با استفاده از همان عبارت 24 کلمه ای می توانید این کار را انجام دهید.

گام اول پیکر بندی چند سیستمی 

ایده به اندازه کافی ساده است: بهتر است با یک گره Chia در شبکه خود که همه چالش ها و به روزرسانی ها را برطرف می کند، باشید. حتی اگر ترافیک شبکه Chia از پهنای باند زیادی استفاده نمی کند، داشتن چندین رایانه شخصی (به ویژه برای یک مزرعه بزرگ) که سعی در همگام سازی دارند منطقی نیست. اندازه بلاکچین فعلی ظرفیت 2.6 گیگابایتی را شکسته است و با گذشت زمان بزرگتر خواهد شد. در حالت ایده آل، شما باید سریعترین رایانه خود را برای گره کامل Chia انتخاب کنید، سپس سایر رایانه های شخصی موجود در شبکه را به عنوان Harvesters پیکربندی کنید. اینها به گره اصلی اشاره می کنند و نیازی به همگام سازی و سایر موارد اضافی ندارند. همچنین اگر GUI را خنثی کنید و با خط فرمان راحت باشید، بهترین حالت را خواهید داشت. خوشبختانه، این مشکل خاصی نیست. 

گام دوم تنظیمات چندگانه 

ابتدا گره اصلی Chia خود را مانند بالا فعال و فعال کنید در آنجا نیازی به تغییر نیست. همگام سازی با بلاکچین مدتی طول می کشد، اما شما می توانید قبل از اتمام این فرآیند تولید طرح ها را شروع کنید. برای گره های ثانویه برداشت، با نصب چیا همان شکل بالا را شروع کنید، اما هنگامی که رابط اصلی به شما ارائه می شود که از شما می خواهد یک کلید جدید ایجاد کنید یا از یک mnemonic وارد کنید، فقط از برنامه خارج شوید و سپس یک خط فرمان باز کنید - یا یک اعلان PowerShell نیز کار خواهد کرد.
 
چند مورد وجود دارد که شما نیاز خواهید داشت. ابتدا، شما از گره اصلی خود به پوشه CA (Certificate Authority) نیاز دارید. می توانید این مورد را از طریق شبکه به اشتراک بگذارید، گرچه این لزوماً مطمئن ترین روش برای انجام کارها نیست - اما اگر فقط یک مزرعه را از خانه خود اداره می کنید، احتمالاً مهم نخواهد بود. همچنین باید نام و آدرس IP رایانه اصلی Chia را بدانید، بنابراین بیایید از آنجا شروع کنیم. صفحه "About" رایانه خود را باز کنید.

تغییر نام کامپیوتر چیا
به طور پیش فرض، نام رایانه شما چیزی به این شکل است: "Desktop-AH81JFG". اکنون باید یک نام مناسب به آن ببخشید، مانند ChiaUltimate”" یا "chialover" یا هر آنچه که علاقه دارید. اگر بر روی سیستم خود رمز نذاشتید باید یک رمز مناسب انتخاب کنید زیرا جلوتر به آن احتیاج پیدا می کنیم. همچنین، در حالی که سیستم در حال راه اندازی است تمام کانکشن های نود های خود را با کابل به اینترنت متصل کنید. این طور نیست که شما نمی توانید از Wi-Fi استفاده کنید، اما تأخیر در اتصالات سیمی معمولاً حداقل چند میلی ثانیه کمتر است و تأخیر کمتر برای شما بهتر است.

بازگشت به آن تجارت CA، بیایید پوشه را به اشتراک بگذاریم. در رایانه اصلی Chia farming، پنجره اجرای (Win + R) را باز کنید، سپس "%USERPROFILE%\.chia\mainnet\config\ssl" را تایپ کنید تا پوشه پیکربندی Chia مورد نیاز خود را دریافت کنید.

قسمت ذخیره چیا
بر روی پوشه CA کلیک راست کرده و سپس Properties را کلیک کنید و سپس روی تب Sharing کلیک کنید. ما "Advanced Sharing" را ترجیح می دهیم، سپس گزینه Share this folder را علامت بزنید، اگر می خواهید نام را تغییر دهید ("ca" پیش فرض باید خوب باشد)، و روی مجوزها کلیک کنید. "همه" را از لیست حذف کنید، سپس روی افزودن کلیک کنید، "تأیید شده کاربران" را تایپ کنید و دکمه بررسی نام را فشار دهید، سپس تأیید را فشار دهید. اکنون فقط رایانه های شخصی که از حساب کاربری و رمز ورود رایانه شما مطلع هستند می توانند به اشتراک شما دسترسی داشته باشند.

اکنون آماده راه اندازی رایانه های ثانویه هستیم. خط فرمان را باز کنید (Win + R، سپس "cmd" را تایپ کنید و Enter را فشار دهید) یا خط PowerShell (Win + X ، سپس "I" را فشار دهید). ما باید به پوشه اصلی Chia در این رایانه تغییر دهیم، بنابراین تایپ کنید:

 [Command Prompt:] cd "%LOCALAPPDATA%\chia-blockchain\app-1.1.5\resources\app.asar.unpacked\daemon"
     [PowerShell:] cd "$ENV:LOCALAPPDATA\chia-blockchain\app-1.1.5\resources\app.asar.unpacked\daemon"

توجه داشته باشید که اگر نسخه جدیدتر Chia را اجرا می کنید، باید قسمت "app-1.1.5" را تغییر دهید. شما اکنون در دایرکتوری هستید که می توانیم ماشین برداشت را پیکربندی کنیم. همچنین اکنون باید آدرس IP اصلی Chia PC را بدانیم، بنویسید:

      ping -4 [Main PC Name]


مانند آدرس زیر باید یک آدرس IP با پاسخ مشاهده کنید:

آدرس آی پی کامپیوتر
آدرس IP شما ممکن است مشابه این باشد، یا ممکن است 192.168.1 باشد و یا ممکن است کاملاً متفاوت باشد. شماره آن هرچه باشد، برای همه رایانه های شخصی بعدی که پیکربندی می کنید باید سازگار باشد - اگر سرور DHCP منزل (روتر یا کابل یا مودم DSL) به صورت دوره ای آدرس IP را دوباره تعیین می کند، باید پیکربندی یک آدرس IP ثابت برای اصلی را انجام دهید. این موضوعی است که باید به تنهایی از پس آن برآیید، زیرا بسته به سخت افزار شبکه ممکن است متفاوت باشد. خلاصه کوتاه: DHCP خود را به گونه ای پیکربندی کنید که طیف وسیعی از آدرسهای IP را حذف کند و سپس رایانه اصلی خود را از طریق ویژگی های آداپتور شبکه و تنظیمات IPv4 تنظیم کنید تا از یک آدرس IP ثابت در محدوده خارج شده استفاده شود و IP روتر / مودم به عنوان دروازه باشد. متناوباً، اگر روتر به شما اجازه می دهد رایانه های شخصی خاصی را به آدرس IP اختصاص دهید، می توانید این روش را انجام دهید.

حالا بیایید دستگاه برداشت چیا را آماده کنیم. نوع:

  .\chia.exe stop all -d

این دستور اطمینان می دهد که Chia در حال اجرا نیست (نباید باشد). همچنین می توانید با تایپ کردن، مکان هایی را که برای طرح در این گره اسکن می شوند، مشاهده کنید:

.\chia.exe plots show
  .\chia.exe init -c [Your CA folder location]


فایل چیا

در مثال من ، می توانید فایلهای پیکربندی CA را از رایانه اصلی (Ryzen5900X) به رایانه محلی وارد کنید. اکنون تایپ کنید:
   .\chia.exe configure --set-farmer-peer [Main PC IP Address]:8447
قسمت ": 8447" درگاهی را برای استفاده مشخص می کند که به طور پیش فرض 8447 است - شما می توانید آن را تغییر دهید، اما این کاری بیهوده است و شما نیازی به انجامش ندارید. آخرین دستور:

.\chia.exe start harvester -r

با این کار کامپیوتر ثانویه شما به عنوان گره دروگر شروع به کار می کند و "-r" برای راه اندازی مجدد و شروع می شود. پس از اتمام این کار، به برنامه Chia رایانه شخصی خود بروید و وارد صفحه Farm شوید و باید بتوانید harvester های فعال خود را ببینید. تقریباً هر ده ثانیه، شبکه Chia باید چالش جدیدی ارائه دهد که گره اصلی شما اکنون می تواند به شما پاسخ دهد، همراه با بررسی تمام نقشه های برداشت شده متصل. با فرض اینکه همه چیز خوب پیش برود، شما اکنون در مکان بهتری برای تولید موفقیت بلوک ها هستید.

خلاصه مقاله آشنایی با شبکه چیا 

فقط با نگاهی به این پتانسیل درآمد باید یک چیز به شما بگوییم: افراد بیشتری نسبت به آنچه که در حال حاضر مشاهده می کنیم در حال تلاش برای پیوستن به شبکه هستند. بنابراین اغراق نیست اگر بگوییم هر کسی که به دنبال هارد دیسک های جدید یا SSD های بزرگ است می تواند در معرض آسیب جهانی قرار گیرد. زیرا Chia باعث کمبود ذخیره سازی می شود.

در اولین هفته معاملات خود، چیا کار خود را با قیمتی در حدود 1600 دلار آغاز کرد در صرافی ارز دیجیتال محدودی لیست شد و تا حدود 1900 دلار صعود کرد و سپس به حداقل ارزش حدود 560 دلار رسید. اما پس از آن دوباره شروع به صعود کرد و به نسبتاً پایدار (که در واقع چندان پایدار نیست) به 1000 دلار یا تقریباً رسید و طی همین حدود هفته گذشته در آن حد بود. همچنین مبادلات بیشتری نیز با تجارت روزانه 125 میلیون دلاری به این سه نفره اولیه پیوسته اند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال چیا

در زمان این به روزرسانی، قیمت Chia اکنون دوباره به بیش از 1000 دلار رسیده است. اینکه آیا می تواند به مدت طولانی در آنجا بماند، سوال بزرگتری است. با این حال، اگر فکر می کنید خیلی زیاد است، محدودیت بازار بیت کوین، اتریوم و سایر سکه های معروف را در نظر بگیرید. چیا، حتی با حق بیمه 21 میلیون XCH ("ذخیره استراتژیک")، محدوده بازار حدود 22 میلیارد دلار است - در صورت حذف ذخیره، فقط 529 میلیون دلار باقی می مامد. با سکه های در حال حاضر با 2.37 تریلیون دلار ترکیب، به طور واضح افراد زیادی به بازار علاقه مند هستند.
چیا و محیط زیست
مهمتر از قیمت فقط حجم معاملات است. روز اول فقط 11 میلیون دلار معامله داشت، اما پنجشنبه / جمعه بیش از 10 برابر افزایش قیمت داشته است.  برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، Chia تلاش بیشتری خواهد کرد تا دستکاری های بیشتری را به صورت آنلاین انجام دهد، اما هنوز هم شاهد یک رمپ فوق العاده سریع در فضای شبکه اختصاص یافته هستیم. در حال حاضر 4.7 EiB است که در هفته گذشته 80٪ افزایش داشته است. قبل از شروع آرامش و خطی تر شدن ماهیت، احتمالاً حداقل برای چند هفته آن سرعت شتاب را خواهیم دید. هنوز نگرانی هایی در مورد زباله های الکترونیکی و سایر جنبه های هرگونه ارز رمزنگاری شده وجود دارد، اما Chia حداقل نیازهای برق را به شدت کاهش می دهد. هرچند شاید فقط موقتی باشد.

طراحی صرافی آنلاین حرفه ای

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه راه اندازی سایت صرافی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی صرافی ارز دیجیتال ، طراحی سایت p2p، طراحی سایت بازار معاملاتی، طراحی سایت پرفکت مانی ، ساخت توکن، سایت فروش NFT و غیره به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما عزیزان می توانید نمونه سایت های صرافی ارز دیجیتال را در از منوی اصلی وبسایت مشاهده نمایید. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی و سفارش طراحی انواع وبسایت صرافی ارز دیجیتال، با ما تماس بگیرید:
 

تماس آرتاراکس

 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002