ارز دیجیتال BitTorrent چیست؟

ارز دیجیتال BitTorrent چیست؟

پنجشنبه 19 فروردین 1400
| 6242
:امتیاز دهید


BitTorrent یک پروتکل انتقال اطلاعات در اینترنت است. BitTorrent دقیقاً مانند http (پروتکل انتقال متن با فرمت متن) و ftp (پروتکل انتقال فایل) راهی برای بارگیری پرونده ها از اینترنت است. با این حال، برخلاف http و ftp ،BitTorrent یک پروتکل انتقال توزیع شده است. پروتکلBitTorrent (P2P) کاربران را با پرونده هایی که کاربران دیگر می خواهند پیدا می کند و سپس قطعاتی از پرونده ها را به طور همزمان از آن کاربران بارگیری می کند. در نتیجه، سرعت انتقال سریعتر از http و ftp است که هر دو پرونده ها را به صورت متوالی فقط از یک منبع بارگیری می کنند. قبل ازاادامه، پیشنهاد می کنیم برای دریافت بهترین قیمت طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

در سال 2005، برآوردها نشان داد که BitTorrent حدود 35 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهد. پس از افزایش سرعت در اوایل سال 2008، با افزایش سرعت اینترنت، محبوبیت BitTorrent به تدریج کاهش یافت. در همان بازه زمانی، سرویس هایی مانند Netflix ،Hulu و Amazon Prime با بارگیری های کم هزینه بر بازار تسلط داشتند. در نتیجه، 10 درصد سهم BitTorrent از کل بارگیری در آمریکای شمالی در سال 2010 به 3 درصد تا سال 2015 کاهش یافته است.

اما در سال های گذشته، BitTorrent تلاش کرد تا از خدمات پرطرفدار خود درآمد کسب کند. به همین منظور، BitTorrent در سال 2019 توسط بنیاد Tron، سازندگان زنجیره بلوک Tron خریداری شد. سپس مالکیت جدید ارز دیجیتال BitTorrent ،BTT را برای کمک به گسترش پروتکل آن و تشویق شرکت کنندگان در شبکه معرفی کرد.
با استفاده از ارز BTT، تیم BitTorrent امیدوار است که انگیزه هایی را برای تورنت ایجاد کند و مواردی مانند سرعت پایین بارگیری و کاهش دسترسی به پرونده ها را با گذشت زمان حل کند.
 

BitTorrent چگونه کار می کند؟

وقتی یک صفحه وب مانند این صفحه را بارگیری می کنید، رایانه شما به وب سرور متصل می شود و داده ها را مستقیماً از آن سرور بارگیری می کند. هر رایانه ای که داده را بارگیری می کند، آن را از سرور مرکزی صفحه وب بارگیری می کند. این همان میزان بازدید در وب است.

BitTorrent یک پروتکل peer-to-peer است، به این معنی که کامپیوترهای موجود در "swarm" بیت تورنت (گروهی از رایانه ها که همان تورنت را بارگیری و بارگذاری می کنند) بدون نیاز به سرور مرکزی، داده ها را بین یکدیگر انتقال می دهند.

به طور سنتی، یک کامپیوتر با بارگذاری یک فایل .torrent در یک سرویس گیرنده BitTorrent به یک گروه BitTorrent می پیوندد. مشتری BitTorrent با یک "ردیاب" مشخص شده در پرونده .torrent تماس می گیرد. ردیاب یک سرور ویژه است که کامپیوترهای متصل را ردیابی می کند. ردیاب آدرس IP خود را با سایر سرویس گیرنده های BitTorrent به اشتراک می گذارد و به آنها امکان می دهد به یکدیگر متصل شوند.

پس از اتصال، یک سرویس گیرنده BitTorrent، بیت هایی از فایلهای موجود در تورنت را به صورت قطعات کوچک بارگیری می کند و تمام داده هایی را که می تواند دریافت کند، بارگیری می کند. هنگامی که سرویس گیرنده BitTorrent دارای برخی داده ها باشد، سپس می تواند شروع به بارگذاری این داده ها برای سایر سرویس گیرندگان BitTorrent کند. به این ترتیب، سرعت بارگیری همه را افزایش می دهد. اگر 10،000 نفر در حال بارگیری همان پرونده باشند، فشار زیادی روی سرور مرکزی ایجاد نمی کند. درعوض، هر بارگیرنده پهنای باند بارگذاری را به سایر بارگذاران کمک می کند و از سریع ماندن تورنت اطمینان حاصل می کند.

نکته مهم، سرویس گیرنده های BitTorrent هرگز در واقع فایل ها را از خود ردیاب بارگیری نمی کنند. ردیاب فقط با پیگیری سرویس گیرندگان BitTorrent، نه در واقع با بارگیری یا بارگذاری داده ها، در تورنت شرکت می کند.
 

BitTorrent Token چگونه کار می کند؟

معماری

در حالی که تراکنش های پرونده BitTorrent توسط نرم افزار آن تسهیل می شود، این شبکه برای نگهداری سابقه تمام تراکنش های BTT به بلاکچین Tron متکی است.
هنگامی که یک پیشنهاد بین یک متقاضی و ارائه دهندگان خدمات مطابقت داشت، یک کانال پرداخت در Tron ایجاد می شود تا پرداخت های خرد مورد نیاز برای هر ارائه دهنده را تسهیل کند، بر اساس بخشی از پرونده آنها به اشتراک گذاشته شده است.
پس از نهایی شدن خدمات، این پرداخت های خرد پس از آن دسته بندی، تسویه حساب و بر روی بلاکچین Tron وارد می شوند.

برنامه های غیرمتمرکز

شبکه BitTorrent همچنین از مجموعه قراردادهای هوشمند Tron برای ایجاد انواع برنامه های غیرمتمرکز (dapps) به منظور افزایش خدمات خود استفاده می کند.
BitTorrent Speed یکی از اصلی ترین آنها است که یک dapps است که به متقاضیان امکان خرید پهنای باند ارائه دهنده با استفاده از BTT برای افزایش سرعت بارگیری را می دهد.
یکی دیگر از محبوب ترین برنامه ها BitTorrent File System (BTFS) است که یک پروتکل ذخیره سازی فایل است و هدف آن پرداختن به مشکلات هزینه و اعتماد ذاتی سیستم های ذخیره سازی متمرکز است. BTFS به طور مشابه با سایر سیستم عامل های ذخیره سازی غیر متمرکز ابر مانند Filecoin ،Siacoin و Storj کار می کند، که هر یک از آنها دارای توانایی های فنی مختلفی هستند.
 

آیا تورنت کردن قانونی است؟

BitTorrent یک پروتکل انتقال فایل قانونی است و استفاده از آن - که تورنت نامیده می شود - تا زمانی که محتوا به طور قانونی بارگیری یا بارگذاری شود، قانونی است. با این حال، استفاده از آن برای بارگیری مطالب دارای حق چاپ - مانند یک فیلم کاملاً جدید - بدون اجازه مالک حق چاپ قانونی نیست. بیش از 200000 کاربر از سال 2010 تا 2011 در ایالات متحده به دلیل بارگیری مطالب دارای حق چاپ با استفاده از BitTorrent شکایت کردند.
از آن زمان به بعد، دعاوی حقوقی جایگزین ترول های حق چاپ شدند که مجاز به نمایندگی از دارندگان حق چاپ هستند.

از آنجا که فناوری BitTorrent آدرس IP دستگاههای متصل به جریان داده آن را که تورنت نامیده می شود، نشان می دهد، ترول ها می توانند آدرس هایی را که پرونده ها را بارگیری می کنند، شناسایی کنند.
ترول ها نامه های تسویه حساب را به ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) می فرستند، و سپس نامه ها را به مشتریان خود منتقل می کنند.

یک درخواست معمول تسویه حساب در سال 2017 توسط گروه موسوم به اجرای حقوق 300 دلار بود. از آنجا که آدرس های IP اشخاص حقوقی محسوب نمی شوند، با این وجود، ترول ها به ندرت نام افراد را دارند و بنابراین نمی توانند مجموعه را دنبال کنند.
 

آیا BitTorrent امن است؟

باید با احتیاط به تورنت نزدیک شد. BitTorrent به عنوان یک فن آوری مورد استفاده برای دزدی دریایی فیلم ها، بازی ها و سایر مطالب دارای حق چاپ دارای شهرت است.
علاوه بر این، هکرها اغلب از محتوای رایگان به عنوان فریبنده بدافزار استفاده می کنند تا کامپیوترهای کاربران را ویران کنند یا حملات خود را آغاز کنند. برای به حداقل رساندن خطر، سایت های جریان BitTorrent که ادعا می کنند پرونده ها را از نظر ویروس و سایر بدافزارها بررسی می کنند، ظهور کرده اند.

آدرس ISP کاربران و محتوایی که آنها منتقل می کنند برای همه کاربران BitTorrent قابل مشاهده است - و این اطلاعات اغلب توسط دارندگان حق چاپ، مجریان قانون، تبلیغ کنندگان و هکرها پیگیری می شود. برای کاربران تورنت حفظ امنیت کامل اینترنت با استفاده از نرم افزار امنیت اینترنت، به روز نگه داشتن تعاریف بدافزار و نصب افزونه های سیستم عامل به محض دسترسی مهم است. رمزگذاری اتصال به اینترنت با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای پوشاندن آدرس IP نیز کمک می کند، اما بی خطر نیست.


 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002