اتریوم (Ethereum) چیست؟

اتریوم (Ethereum) چیست؟

یکشنبه 17 اسفند 1399
| 2281
:امتیاز دهید

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز رمزنگاری شده با سقف بازار است. همچنین یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز است که می تواند طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله DeFi را اجرا کند. اتریوم (Ethereum) که در سال 2015 راه اندازی شد، پس از بیت کوین، دومین ارز بزرگ رمزنگاری شده با سقف بازار است. اما برخلاف بیت کوین، این رمز ارز به عنوان ارز دیجیتال ایجاد نشده است. در عوض، بنیانگذاران Ethereum قصد داشتند نوع جدیدی از سیستم عامل محاسبات جهانی و غیرمتمرکز را بسازند که امنیت بلاک چین ها را بگیرد و این ویژگی ها را به طیف گسترده ای از برنامه ها گسترش دهد. از ابزارهای مالی و بازی ها گرفته تا پایگاه های داده پیچیده، هم اکنون در بلاکچین Ethereum در حال اجرا هستند. و پتانسیل آینده آن فقط توسط تخیلات توسعه دهندگان محدود می شود. همانطور که بنیاد Ethereum می گوید: "Ethereum می تواند برای رمزگذاری، تمرکززدایی، امنیت و تجارت تقریباً در مورد هر چیزی استفاده شود." قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، برای طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت وبسایت صرافی ارز دیجیتال

چه تفاوتی بین Ethereum ،Ether و ETH وجود دارد؟

Ethereum نام شبکه است. "Ether" رمز ارز رمزنگاری بومی است که توسط شبکه Ethereum استفاده می شود. در استفاده روزمره، بیشتر مردم رمز را "ETH" (یا فقط "Ethereum" می نامند). به عنوان روشی برای ارسال، دریافت یا ذخیره ارزش ETH کاملاً شبیه بیت کوین است. اما در شبکه Ethereum نیز نقش ویژه ای دارد. از آنجا که کاربران برای اجرای قراردادهای هوشمند هزینه هایی را در ETH پرداخت می کنند، می توانید آن را به عنوان سوختی که کل کار را ادامه می دهد تصور کنید (به همین دلیل است که به این هزینه ها "GAS" می گویند)

شبکه اتریوم چگونه کار می کند؟


اتریوم چگونه کار می کند
شاید شنیده باشید که بلاک چین بیت کوین شباهت زیادی به دفتر حساب یک دارد. یک حساب کلی از هر معامله انجام شده در شبکه است و همه رایانه های موجود در شبکه از قدرت محاسباتی خود در جهت اطمینان از صحت و امنیت شمارش معاملات کمک می کنند. از طرف دیگر، بلاکچین Ethereum بیشتر شبیه کامپیوتر است: گرچه کار مستندسازی و ایمن سازی معاملات را نیز انجام می دهد، اما بسیار انعطاف پذیرتر از بلاکچین بیت کوین است. توسعه دهندگان می توانند از بلاکچین Ethereum برای ایجاد ابزارهای بسیار متنوعی استفاده کنند. از نرم افزار مدیریت لجستیک گرفته تا بازی ها و کل برنامه های دیفای (که شامل وام، تجارت و موارد دیگر است).
در همین رابطه بخوانید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟
اتریوم برای دستیابی به همه این ها از "ماشین مجازی" استفاده می کند، که مانند یک کامپیوتر جهانی غول پیکر است که از بسیاری از رایانه های شخصی با نرم افزار Ethereum تشکیل شده است. روشن نگه داشتن همه آن رایانه ها شامل سرمایه گذاری در سخت افزار و برق توسط شرکت کنندگان است. برای تأمین این هزینه ها، شبکه از سکه خود که همان Ether نام دارد استفاده می کند. نرخ گس بسته به میزان شلوغی شبکه متفاوت است. نسخه جدید زنجیره بلوک Ethereum به نام Ethereum 2.0، که هدف آن افزایش کارایی است، در دسامبر سال 2020 شروع به کار کرد. (انتقال به بلاکچین جدید قرار است طی دو سال آینده انجام شود.)

Ethereum 2.0 چیست؟

Ethereum 2.0 (که اغلب به عنوان ETH2 نامیده می شود) یک ارتقا major عمده در شبکه Ethereum است. طراحی شده است تا ضمن افزایش امنیت، سرعت و کارایی، قیمت Ethereum نیز رشد کند. از اوایل سال 2021، Ethereum 2.0 و Ethereum 1.0 در کنار هم وجود دارند - اما بلاکچین اصلی در با زنجیره بلوک ETH2 ادغام می شود. (اگر دارنده ETH هستید، مجبور به انجام هیچ کاری نخواهید بود و دارایی های شما در بلاکچین ETH 1.0 به طور خودکار به بلاکچین ETH2 مهاجرت می کنند.) انتقال به ETH2 در دسامبر سال 2020 آغاز شد و برنامه ریزی شده دو سال طول می کشد.

چرا اتریوم 2 لازم است؟

انتقال ارز دیجیتال محبوب به یک سیستم عامل جدید کاری پیچیده است، اما برای مقیاس بندی و تکامل Ethereum، ضروری بود. به این دلیل که روش "اثبات کار" که توسط بلاکچین ETH 1.0 برای تأیید معاملات استفاده شده است باعث ایجاد هدر رفتگی، افزایش هزینه ها و مصرف منابع قابل توجه (به ویژه برق) می شود.

استکینگ ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

بنیانگذاران Ethereum از اثبات محدودیت های کار آگاه بودند. بنابراین یک راه حل بسیار متفاوت برای Ethereum 2.0 ارائه شد. - یکی که در نهایت به شبکه امکان می دهد هزاران معامله Ethereum را در ثانیه به طور کارآمد پردازش کند. Ethereum 2.0 از مکانیزمی اجماعی به نام Proof of Stake استفاده می کند که سریعتر، کم مصرف تر و (حداقل از لحاظ تئوری) ایمن تر است. نتیجه نهایی مشابه Proof of Work است، از این رو که یک شرکت کننده شبکه برای بررسی آخرین معاملات، به روزرسانی بلاکچین و کسب مقداری ETH انتخاب می شود. Proof of Stake به جای اینکه به شبکه ای از استخراج کنندگان برای حل یک معما احتیاج داشته باشد، به یک شبکه قوی از شرکت کنندگان که به معنای واقعی کلمه در موفقیت شرکت سرمایه گذاری شده اند، نیاز دارد.
staking اتریوم چیست؟
عمل کمک به ETH در استخر staking نامیده می شود. اگر تصمیم بگیرید مقداری از ETH خود را سهام کنید، متناسب با اندازه سهام خود پاداش خواهید گرفت. برای اکثر کاربران، سرمایه گذاری تقریباً مانند یک حساب پس انداز سودآور عمل خواهد کرد. این شبکه بر اساس مقدار ETH هر اعتبارسنج در استخر و مدت زمانی که در آنجا بوده است، سود می دهد. هنگامی که برنده آخرین بلوک معاملات را تأیید کرد، اعتبارسنجان دیگر می توانند صحت بلوک را تأیید کنند. وقتی تعداد آستانه این تأییدها انجام شد، شبکه بلاکچین را به روز می کند. همه اعتبارسنجان شرکت کننده در ETH پاداش دریافت می کنند که به تناسب سهام هر اعتبار سنج توسط شبکه توزیع می شود.

چگونه اتریوم بخریم؟

برای هر آدرس در شبکه ارز دیجیتال اتریوم یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی صادر شده است، و شما برای مدیریت منابع ارز دیجیتال خود به یک کیف پول احتیاج دارید.
  • کلید عمومی: این را نسخه رمزنگاری آدرس ایمیل بدانید. کلید عمومی Ethereum شما جایی است که افراد می توانند نشانه های ETH و Ethereum مانند USDC و Dai را برای شما ارسال کنند. با خیال راحت می توانید این را به دیگران بدهید.
  •  
  • کلید خصوصی: این را گذرواژه خود در نظر بگیرید. به طور کلی باید از دادن این کلید خصوصی به مردم خودداری کنید. کلید خصوصی یک رشته طولانی از حروف و اعداد است. (همچنین می تواند به صورت مجموعه ای از کلمات باشد که عبارت seed نامیده می شود.) پیگیری کلیدهای خصوصی خود بسیار مهم است. اگر آنها را گم کنید، اتر خود را برای همیشه از دست می دهید.

نتیجه گیری 

از اوایل سال 2021، اتریوم میزبان اکثر قریب به اتفاق برنامه های کاربردی بلاک چین است و دارای محدودیت بازار کمتر از 200 میلیارد دلار است، با بیش از 55 میلیارد دلار در نشانه های بلاک چین قفل شده است. سکه های مشهور پایدار مانند USDC و USDT به دلیل تأثیرات شبکه ای که دارند امروزه بیشتر در Ethereum فعالیت می کنند. اما انواع بلاکچین های جدید قرارداد هوشمند در فضا شروع به رقابت می کنند. بنابراین در حالی که امروز اتریوم رهبر بازار است، فشارهای فزاینده ای برای اجرای موفقیت آمیز انتقال به Ethereum 2.0 وجود دارد.

طراحی سایت صرافی اتریوم

گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت صرافی، طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، برای خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، ترون، آدا کاردانو، ریپل و بسیاری دیگر از رمز ارزها را با بهترین کیفیت و سرعت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس می توانید از صفحه نمونه کار طراحی سایت صرافی ما بازدید نمایید. همچنین می توانید برای آگاهی از انواع خدمات ما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زمینه بازار کریپتو با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید. افتخار ما، جلب رضایت صدها مشتری در طی سالیان متمادی است. اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی:

تلفن آرتاراکس طراح سایت ارز دیجیتال

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002