رشد قیمت اتریوم و دیفای (Defi) در آینده نزدیک + دلیل رشد

رشد قیمت اتریوم و دیفای (Defi) در آینده نزدیک + دلیل رشد

یکشنبه 14 شهریور 1400
| 2880
:امتیاز دهید

یپش بینی رشد قیمت دیفای 

یک نکته مهم در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا هر نوع سرمایه گذاری دیگر این است که شما بدانید در چه زمانی باید سرمایه خود را هولد کنید و چه زمانی آن را به بازار دیگر منتقل کنید. داده ها نشان داده است که سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه خود از بازار NFT به دیفای هستند. تحلیل چنین داده هایی به خصوص در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال بسیار مهم است چرا که نبض بازار رو به تغییر است و این می تواند فرصتی برای کسب سودهای بیشتر برای شما باشد. اگر قبلا نیز تحلیل این نوع داده ها را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که در ماه ژوئیه بازار NFT بسیار شلوغ بود و سرمایه گذاری های زیادی روی آن صورت گرفته که از نمونه های موفق آن می توان به Mutant، CryptoPunks، Ape Yacht Club اشاره کرد و در کنار این ها می توان به فروش 4 میلیارد دلاری بازار خرید و فروش توکن NFT اوپن سی (OpenSea) اشاره کرد. قبل از ادامه مقاله، خوب است بدانید، آرتاراکس متخصص طراحی سایت ارزهای دیجیتال است. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
طراح صرافی

تاریخچه قیمت دیفای و NFT

این بازار هیجان انگیز را ما در ایران نیز شاهد بودیم و سرمایه گذاران به دنبال طراحی سایت ارز دیجیتال و طراحی سایت خرید و فروش توکن NFT بوده اند. در سه ماهه اول سال 2021 شاهد معاملات زیادی در پروتکل های مالی غیرمتمرکز یا DeFi بوده ایم اما این بخش با صعود بازارهای NFT، روند پیشرفتش متوقف شد. اکنون به نظر می رسد که روند دوباره تغییر کرده است و سود حاصل شده از معاملات NFT راه خود را به بازارهای آلتکوین ها و DeFi بازگرداند. در ادامه به تحلیل 5 نشانه که نشان می دهد گردش سرمایه از NFT به بخش DeFi در حال تغییر است می پردازیم.

دلایل رشد قیمت دیفای

DeFi Perp یک نماد شاخص در مبادله ارزهای دیجیتال FTX اس که شامل سبدی از 25 ارز دیجیتال برتر مرتبط با DeFi از جمله Maker (MKR) ، Polkadot's DOT ، Solana (SOL) ، Curve DAO Token (CRV) ، Uniswap (UNI) و SushiSwap (SUSHI) است. داده های TadingView نشان می دهد که قیمت DeFi Prep از 20 ژوئیه با افزایش 138% به 5331 دلار و به بالاترین سطح روزانه 12771 دلار در 2 سپتامبر رسیده است.

تحلیل قمیت اتریوم
با توجه به نمودار و رسیدن قیمت DeFi Prep به مقاومت 12500 دلاری، نشانه این است که سرمایه ها در حال بازگشت به سمت اکوسیستم دیفای است. در کنار این نیز حجم معاملات روزانه و کیف قیمت NFT در حال کاهش است.

قیمت های NFT در حال پایین آمدن است

یکی از مهم ترین دلایل جلب نظر مردم درباره NFT ها افزایش سریع قیمت آن ها بوده است، پایین آمدن قیمت این توکن ها پرچم قرمز و معیار خوبی برای قضاوت در مورد وضعیت فعلی بازار است. همانطور که در نمودار زیر میتوانید مشاهده کنید، میانگین کیف قیمت در 29 آگوست به بالاترین سطح خود یعنی 1.02 اتر (ETH) رسیده است و از آن زمان به 0.5 اتر و بیشتر کاهش یافته است.

رشد قیمت دیفای
این واقعیت که در بازار خرید و فروش ان اف تی ، این توکن ها با قیمت کمتری فروخته می شوند می تواند نشانه این باشد که بالاخره با گذراندن قیمت های نجومی و پرداخت مبلغ زیاد برای خرید این آثار هنری، بازار اشباع شده و دیگر بازار سرعت و توان قبلی را ندارد.

مقدار کاربران فعال و معاملات DeFi در حال افزایش است

از دیگر نشانه های رشد دیفای ، افزایش تعداد کاربران در طول زمان بر اساس داده های منتشر شده از Dune Analytics است.

طراحی سایت ارز دیجیتال
کاربران جدید در مواجه با دیفای معمولا جذب سود ثابت و بی دردسر آن می شوند. بر اساس داده های به دست آمده سرمایه گذارانی که در بازار های سنتی سرمایه گذاری می کنند جدیدا علاقه زیادی به دنیای دیفای نشان داده اند. این داده ها نشان داده اند که تعداد آدرس کیف پول منحصر به فردی که با پروتکل های دیفای مرتبط هستند در حال افزایش است. تداوم ورود کاربران جدید به فضای DeFi می تواند نشان دهد که برخی از افرادی که از NFT سود برده اند در حال حاضر به دنبال کسب سود در دنیای دیفای هستند. 

رسیدن قیمت اتریوم به 4000 دلار

یکی دیگر از نشانه های چرخش سرمایه به سمت دیفای، افزایش قیمت اتر است.

دلیل رشد قیمت اتریوم

با نگاهی سطحی به قیمت اتریوم می توان دید که قیمت این ارز دیجیتال در 20 ژوئیه به کمترین قیمت یعنی 1706 دلار رسیده است و در آخرین جهش قیمتی خود در 30 اوت قیمت این ارز دیجیتال از 3134 دلار با افزایش 23% به 4029 دلار رسانده است. از آنجایی که اکثر پروتکل های برتر دیفای بر روی اتریوم قرار دارند، رشد این ارز دیجیتال به معنی رشد اکوسیستم DeFi است.

در همین رابطه بخوانید: آموزش تراست ولت به صورت ویدئویی

DeFi TVL به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است

آخرین معیاری که می توان برای چرخش سرمایه به سمت بازار دیفای در نظر گرفت، مقدار کل سرمایه قفل شده (TVL) در تمام پروتکل های دیفای است. در 2 سپتامبر این مقدار به بالاترین حد خود و رکورد جدید 171.5 میلیارد دلار رسیده است.

دیفای چیست
افزایش های قبلی TVL تا حد زیادی به دلیل رشد قیمت بیت کوین و اتریوم بود اما رشد TVL فعلی در حالی است که این 2 ارز دیجیتال هنوز به بالاترین قیمت خود نرسیده اند که نشان دهنده آن است که ارزش توکن های دیفای و استیبل کوین ها به خودی خود در حال افزایش است. تمامی نشانه های بالا کم شدن قدرت NFT را نشان می دهد و با کم شدن این قدرت احتمال انتقال قدرت به آلتکوین ها و پروژه های دیفای را بیشتر می کند. در نظر داشته باشید هیچ وقت نمی توان در حوزه ارزهای دیجیتال یک چیزی را به قطع گفت ولی با تحلیلی که انجام شد احتمال رشد اکوسیستم دیفای بسیار زیاد شده است

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را آغاز کنید

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت پرفکت مانی ، طراحی سایت P2P و غیره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، طراحی سایت پرفکت مانی ، ساخت توکن، سایت فروش NFT و غیره به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما عزیزان می توانید نمونه سایت های صرافی ارز دیجیتال را در از منوی اصلی وبسایت مشاهده نمایید. برای سفارش و استعلام قیمت طراحی سایت صرافی ، با ما تماس بگیرید:

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002