Stablecoin چیست؟

Stablecoin چیست؟

سه شنبه 28 بهمن 1399
| 4146
:امتیاز دهید

Stablecoins از فناوری بلاکچین مشابه ارز رمزنگاری شده معمولی استفاده می کند که در این صورت به عنوان ارز دیجیتال شناخته می شود. Stablecoins به طور مستقیم ارزهای معمولی مانند USD یا EUR متصل می شوند.

بهترین سایت سازنده صرافی

فواید Stablecoins چیست؟

از آنجا که این ارزها مبتنی بر بلاکچین هستند، هر کسی می تواند تاریخچه معاملات را مشاهده کند، زیرا این داده ها در دفتر عمومی ذخیره می شوند. در حالی که معاملات FIAT در بانک ها است و مدت زمان طولانی برای تایید طول می کشد، stablecoins این توانایی را دارند تا مستقیما بین 2 طرف منتقل شوند.
ایده اساسی ارزهای دیجیتال بر اساس ایجاد ثبات مالی برای دارنده آنها بنا شده. هدف stablecoins ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، دلار کانادا، فرانک، یورو و غیره است. موارد مختلفی وجود دارد که stablecoins به کالاهایی مانند طلا مرتبط می شود.
یکی از جنجال های اخیر "Tether" بود، زمانی که اعلام شد که آنها نمی توانند ذخیره 1: 1 USD را در حساب های بانکی خود حفظ کنند.
 

تاریخچه StableCoins

برای توضیح بیشتر در مورد وضعیت بدی که Tether در آن قرار دارد، دادستان کل نیویورک اخیراً بیانیه ای صادر کرد و اقدامات این شرکت را محکوم کرد. در این اظهارات گفته شد که ذخایر Tether توسط شرکت BitFinex برای پوشش زیان وجوه سرمایه گذار استفاده شده که تقریباً با مبلغ تقریبی 900 میلیون دلار است. اعتقاد بر این است که نه تنها این اقدامات انجام شده است بلکه آنها عمدا از دید عموم پنهان مانده است.
در روزهای پس از این اظهارات، BitFinex هرگونه عمل نادرست را انکار کرده و نشان می دهد که هیچ گونه بودجه ای را از دست نداده اند.

رهبران بازار StableCoin

TrueUSD (TUSD)
TrueGBP (TGBP)
TrueAUD (TAUD)
TrueCAD (TCAD)

هر یک از این چهار پول ثابت محصولات شرکت، TrustToken است. همه این نشانه ها 1: 1 توسط ارز مربوط به FIAT پشتیبانی می شوند. به ویژه TrueUSD که می توان آن را به طور فعال در صرافی های مختلف مانند Bittrex ، Binance ، UpBit و ... خرید و فروش کرد.
TrustToken یک شرکت آینده دار است که در زمینه توزیع دارایی های دنیای واقعی تخصص دارد. از TrustToken می توان برای به دست آوردن دارایی هایی مانند املاک و مستغلات، هنر و غیره استفاده کرد.

Gemini Dollar (GUSD)

محصول تبادل جوزا، دلار جوزا (GUSD)، ارز دیجیتال دیگری است که با نسبت 1: 1 در USD پشتیبانی می شود. هدف از این stablecoins ارائه دارایی به سرمایه گذاران است که ارز قابل پیش بینی مانند USD داشته باشد، اما مزایای آن ویژگی های ذاتی بلاکچین است. این stablecoin بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده است، به این معنی که در بلاک چین Ethereum کار می کند.

USD Coin (USDC)

Circle یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که طی دو سال گذشته با خرید Poloniex و انتشار اخبار زیاد در این مورد نشان می دهد که درحال دستیابی به موفقیت در ارزهای دیجیتال است.
همانطور که از نام آن پیداست، این دارایی مبتنی بر Ethereum با نسبت 1: 1 به دلار آمریکا متصل می شود. هدف این است که در سرمایه گذاری معروف به نوسانات خود وسیله ای برای حفظ قدرت خرید مداوم در اختیار دارندگان آن قرار دهد.
 

سخن پایانی

ایده پشت stablecoins ارائه برخی از مزایای ارزهای فیات و دنیای رمزنگاری است. در حال حاضر، از پولهای ثابت بیشتر به عنوان دیواری در برابر نوسانات زیاد بازارهای ارزهای دیجیتال استفاده می شود، اما می توان از آنها به عنوان ارز ثابت استفاده کرد که شفافیت و عدم تمرکز را افزایش می دهد. همچنین، وقتی با ارزهای فیات سنتی مقایسه می شوند، معاملات سریعتر و کارمزد کمتری دارند  و این کار آنها را برای پرداخت های روزمره و معاوملات بین المللی بسیار مفید می کند.
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002